מבזקים

דרישה מהיועמ"ש להורות על חשיפת הנספחים הסודיים בדו"ח ועדת שמגר לרצח רבין ז"ל

תוכן עניינים

הבוקר הוגשה דרישה ליועץ המשפטי של הממשלה ולמשרד ראש הממשלה, לחשוף לאלתר את הנספחים הסודיים של דו"ח ועדת שמגר לחקירת רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל: "הסתרתם נועדה להגן על מקורבים"

רות קרייתי | כ"ה באדר תשפ"א | יום שלישי 9 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז

האקטיביסט אבי זלינגר הגיש הבוקר (ג') בקשה לממונים על חופש המידע במשרד היועץ המשפטי לממשלה ולמשרד ראש הממשלה דרישה מיידית לחשוף לאלתר את המסמכים והמסקנות שלא נחשפו בועדת שמגר, לעניין רצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין ז"ל בטענה שהעילה לשמירה סודית ובטחונית סביב מסקנות הועדה, ובנוסף לפרמטרים נוספים, הם כבר אינם רלוונטיים.

"כבר 25 שנים שהציבור בישראל כמה לדעת מה ארע בדיוק באותו לילה מר ונמהר של ה-5 בנובמבר 1995, שבו נרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל" כותב זלינגר בבקשתו, ומוסיף, כי פרטים רבים הנוגעים לאירועים שקדמו לרצח ולאחריו, עדיין נותרו עלומים וחסויים, וכתוצאה מכך, פשו בציבור "אמונות ותיאוריות מעוותות, ושלל תיאוריות קונספירציה הזויות סביב הרצח" דברי זלינגר.

לדבריו, בשנת 1996 כאשר פורסמו מסקנות ועדת שמגר לעניין רצח רבין ז"ל, עוד ניתן היה להסביר, במידה מסוימת, את בחירת ראשי הוועדה שלא לחשוף פרטים רבים מהפרשה בציבור, "אם בשל הצורך, כיכול, לשמור בסוד את אופן פעולת מערך האבטחה סביב אישים חשובים בישראל, ואם בשביל שלא לגלות את האופי והדרך שבה הופעלו סוכנים בקרב האוכלוסייה היהודית במדינת ישראל מסיבות של בטחון פנים". לדבריו, סודיות זו של דרכי פעולה היא לגיטימית, וקיימת בכל העולם, בכל הנוגע להפעלת זרועות הביטחון והביון.

אך לטענת זלינגר, "בחלוף יותר מ-25 שנה מהרצח, לאחר ששיטות הפעולה של המחלקה היהודית בשב"כ ושל המחלקה לאבטחת אישים בשב"כ כבר הפכו מזמן לאנכרוניסטיות לחלוטין, ועברו ודאי גלגולים ושכלולים רבים, לא ברורה לי יותר מהי העילה הביטחונית לשמירת הסודיות סביב מסקנות הוועדה".

אבי זלינגר צילום: שרון אלדר
אבי זלינגר
צילום: שרון אלדר

לטענת זלינגר, "השמירה הקנאית על תוכנם של הנספחים החסויים והחלקים הסודיים במסקנות וועדת שמגר, רק מחזקת את האמונה בתיאוריות קונספירציה שגויות, ובנוסף, מעלה חששות כבדים שטעמיה אינם קשורים כלל במניעי ביטחון, אלא נובעים מרצון לשמור על שלום מקורבים, שכבר מזמן אינם ממלאים תפקיד של עובדי מדינה, ואשר חשיפת האמת בפרשה זו לא תחמיא להם, ועלולה לסכן את מעמדם הציבורי".

"לעניות דעתי, טובתם האישית של מעטים החוששים לקריירה הציבורית שלהם, בטלה בששים לעומת הצורך של הציבור לדעת את האמת סביב האירוע הקשה ביותר שפקד את הדמוקרטיה הישראלית בכל שנות קיומה" ממשיך ומנמק זלינגר את בקשתו.

לסיום, דורש זלינגר מהיועץ המשפטי לממשלה, להורות על חשיפת כל החלקים החסויים והסודיים בדו"ח וועדת שמגר בציבור – "או לחלופין, להסביר לציבור, מהן הסיבות האמיתיות להסתרת המסקנות הללו בפני כלל הציבור במדינה".

זלינגר 2בשבועות האחרונים, השיק זלינגר קמפיין גיוס המונים באתר הדסטארט שמטרתו לממן את המחקר ואת הפקת הספר, וכן לפעול להקמת וועדת חקירה ממלכתית שתבדוק לעומקן את כלל נסיבות רצח רבין, "וכן את מפעל ההסתרה שבו פתחו ארגונים הנסמכים על תקציב המדינה, העלולים הם, או מקורביהם, למצוא את עצמם נפגעים מחשיפת האמת" דברי זלינגר.

אבי זלינגר כותב בימים אלה את הספר 'האיש שצעק סרק סרק' ובו הוא חושף עובדות חדשות על נסיבות רצח רבין, על הכשלים והתרגילים שהביאו לחשיפת ראש הממשלה רבין ז"ל לכדורי המתנקש, על מערכת הטיוח וההסתרה שהחלה לפעול מיד לאחר הרצח, וכן על שותפיו של יגאל עמיר לביצוע הרצח, שזהותם מעולם לא נחשפה בציבור, ושהם מעולם לא נשפטו או נדונו למאסר.

קישור לקמפיין מימון ההמונים להוצאת הספר https://headstart.co.il/project/62357

האיש שצרח סרק סרק נחשף בידי אבי זלינגר
האיש שצרח סרק סרק נחשף
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: