מבזקים

מנכ"ל פייזר: "אנחנו חותמים על חוזה מול סוכנות ממשלתית ללא זהות למנהיג שלה"‎

תוכן עניינים

אלברט בורלא מנכ"ל פייזר התחייב לספק חיסונים לישראל גם בעתיד בלי קשר למי ינהיג את המדינה והסביר מדוע בחרו בישראל כמדינה ראשונה בעולם שתקבל את החיסונים

רות קרייתי | כ"ז באדר תשפ"א | יום חמישי 11 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז

בראיון לחדשות N12 התחייב מנכ"ל פייזר כי ישראל תמשיך לקבל חיסונים לקורונה גם בעתיד: "כמו בכל החוזים שלנו ברחבי העולם, גם בישראל לא חתמנו על חוזה עם חברה עצמאית או עם ארגון. אנחנו חותמים על חוזה רק מול סוכנויות ממשלתיות. החיסונים יימכרו לכל מדינה שהיא, ללא קשר לזהות המנהיג שלה".

בשיחה עם יונית לוי הסביר אלברט בורלא את ההחלטה לבחור בישראל כמדינה הראשונה בעולם שתתחסן: "ידענו שיהיה טוב עבור האנושות אם תיבחר מדינה אחת שבה נוכל להדגים מה חיסון האוכלוסייה יכול לתרום לבריאות האנשים בה, וגם לכלכלה, כי ניתן יהיה לפתוח מחדש את המשק. כמובן ששוחחתי עם כמה ראשי מדינות, ביניהם גם עם נתניהו והוא שכנע אותי שישראל היא מקום עם תנאים נכונים לניסוי. התרשמתי מהאובססיה של ראש הממשלה שלכם, הוא התקשר אליי 30 פעם".

כשנשאל לגבי מתן חיסונים לילדים, אמר: "אני מאמין שזה עניין של שבועות עד שנשלח בקשה ל-FDA, ואני מאמין שהם יפעלו מהר מאוד כך שבתוך חודש יהיו לנו חדשות בנוגע לילדים. בקרוב נתחיל לבצע מחקרים בגילי 5עד גילי11 באמצעות רופאי ילדים. המחקרים יושלמו עד סוף השנה".

לגבי ביטול ביקורו בישראל, אמר ליונית לוי חדשות N12: "מאוד רציתי להגיע לישראל בגלל יום השנה למגפה והתכוננו לזה זמן רב. חשבתי שזה יהיה מדהים אני יהודי ולכולנו יש קשר מיוחד לישראל, אבל הנסיעה הייתה די מסובכת והלוגיסטיקה לא הייתה מושלמת, אז החלטנו שאני אשאר פה".

מנכ"ל פייזר אלברט בורלא צילום: EFE
מנכ"ל פייזר אלברט בורלא
צילום: EFE

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: