מבזקים

המאפייה באנטוורפן בלחץ: המשטרה הפדרלית פיצחה את אפליקציית המסרים SKY ECC

תוכן עניינים

המשטרה הפדרלית באנטוורפן ומשרד התובע הצליחו לפצח את שירות ההודעות הבלתי ניתן לפיצוח Sky ECC, רשת התקשורת האהובה על מאפיית הקוקאין הבינלאומית. יצירת מופת גדולה של הממשלה לדור של פושעים בכירים שחשבו שהם בלתי ניתנים לפגיעה ופיצוח

גבריאל ודררו | כ"ח באדר תשפ"א | יום שישי 12 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז 

הנתונים הראשונים של פעולת הפריצה לאפליקציה של המשטרה ובתי המשפט נראים כבר מרשימים. מאתיים חיפושים. 1,600 שוטרים שגויסו. 48 מעצרים. ושוב שני עורכי דין שנכנסים למוקדי החוקרים. עם זאת, איש עדיין אינו יכול להעריך את המשמעות האמיתית של המקרה הזה. גורמים במשטרה כבר אומרים כי המקרה הזה "גדול בהרבה" מפרשת אנצ'רוכת ההולנדית. וזה היה אסון גרעיני ממש עבור הסביבה הפלילית.

הפאניקה באותה סביבה פלילית היא אפוא גדולה. עורכי דין להגנה פלילית הוזעקו אתמול כל היום על ידי לקוחות מודאגים שנפגשו על ידי המשטרה כדי להחרים טלפונים ומסמכים. גורם באיחוד האמירויות הערביות, המסתור החביב ביותר על הפשע המאורגן המוביל, הביע זאת בתגובה הבאה: "הפחים כאן בולטים. כולם זורקים את הטלפון שלהם".

תיק Encrochat הותיר אינספור עבריינים בכירים מאחורי סורג ובריח או בריצה מבתי המשפט. לאחר הפיצוח של Sky ECC, יחול שינוי דור גם בעולם הפשע הבלגי. הפושעים המובילים באנטוורפן שעזבו לדובאי מסתכנים כעת גם בכך שהם יועמדו לדין ביעילות על יבוא קוקאין דרך נמל אנטוורפן.

"איזה יום מפואר", אמר ראש העיר אנטוורפן בהודעה. המשטרה הפדרלית והרשות השופטת יכולים להיות גאים בהישג הזה. אבל אחרי האופוריה יהיו גם רגעים כואבים. בנוסף לעורכי דין מוצלים, היו גם אנשים מושחתים בממשלה שהאמינו שהם יכולים לתקשר בצורה בטוחה עם עבריינים באמצעות Sky ECC. חקירה זו תגלה גם שחיתות במשטרה ובמערכת המשפט. מקורות המקורבים למחקר כבר אומרים שזה היה "בכל הרמות".

מאפיה מאחורי סורג ובריח
מאפיה מאחורי סורג ובריח
אפליקציית המסרים
אפליקציית המסרים
לדברי יוצרים: האפליקציה הכי מאובטחת בעולם
לדברי יוצרים: האפליקציה הכי מאובטחת בעולם
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: