מבזקים

בית המשפט בארה"ב מאשים מנהלים בכירים בשירות ההודעות Sky ECC

תוכן עניינים

מנכ"ל סקיי גלובל, החברה שמאחורי שירות ההודעות Sky ECC, הואשם בארצות הברית בהשתתפות ביודעין ובמתכוון בארגון פשע ובמתן אמצעי תקשורת מוצפנים כדי לעזור למבריחי סמים בינלאומיים

גבריאל ודררו | א' בניסן תשפ"א | יום ראשון 14 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז

מנכ"ל סקיי גלובל, החברה העומדת מאחורי שירות המסרים של סקיי ECC, הואשם בארצות הברית בהשתתפות ביודעין ובכוונה במיזם פלילי באספקת אמצעי תקשורת מוצפנים לסיוע לסוחרי סמים בינלאומיים. על פי הודעה לעיתונות של התובע של מחוז דרום בקליפורניה.

בנוסף למנכ"ל ז'אן פרנסואה איפ, הואשם גם תומאס הרדמן, מפיץ בכיר לשעבר של מכשירי סקיי גלובל. נגד שניהם הוצאו צווי מעצר. לטענת בית המשפט, מכשירי החברה מתוכננים באופן כזה שאכיפת החוק אינה יכולה לפקח על תקשורת בין ארגוני פשיעה העוסקים בסחר בסמים והלבנת הון.

לטענת התביעה, החברה מבטיחה שההודעות במכשירים יימחקו מרחוק על ידי החברה, אם יתפסו המכשיר. סקיי גלובל תתקין גם תוכנות הצפנה מתוחכמות בסמארטפונים כמו מכשירי אייפון, גוגל פיקסלים, אוכמניות ונוקיה.

ישנם לפחות 70,000 מכשירי Sky Global בשימוש בעולם, כך על פי הודעת הפרקליטות לעיתונות.

ביום שלישי האחרון, במהלך פעולה משטרתית גדולה, בה נעצרו 48 בני אדם, נראה כי בית המשפט הבלגי חוקר את הטלפונים של סקיי מזה 2.5 שנים והצליח לפענח כמעט מיליארד הודעות. כמה מההודעות הללו עסקו במעשים פליליים. לדוגמה, ניתן היה למצוא 15 טון קוקאין בנמל אנטוורפן.

אילוסטרציה
אילוסטרציה

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: