מבזקים

תרופה שנמצאת בכל בית יכולה למנוע הדבקות בנגיף הקורונה

תוכן עניינים

מחקר פורץ דרך של מדענים וחוקרים מישראל שהתפרסם בכתב עת יוקרתי באירופה מצא כי  נטילת תרופת האספירין באופן קבוע מסוגלת למנוע הידבקות בנגיף הקורונה

רון אטיאס | א' בניסן תשפ"א | יום ראשון 14 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז

חוקרים בישראל מצאו כי אלו שנטלו מינון נמוך של התרופה, היו עם 29% פחות סיכויים להידבק בנגיף. התרופה שהומצאה על ידי מדען היהודי  בשם ד"ר ארתור אייכנגרין בגרמניה, ונוסחתה הכימית  נגנבה ממנו, ולאחריה נשלח למחנה ריכוז, הניבה רווחים של מאות מיליארדי דולרים מאז לחברת 'Bayer' הגרמנית שביקשה לשים מאחוריה את הפרשה.

המחקר, שהתפרסם בכתב העת FEBS Journal of the Federation of European Biochemical  Societies, בדק נתונים של 10,000 ישראלים שנבדקו עבור COVID-19 בין התאריכים ה-1 בפברואר ל-30 ביוני.

החוקרים השוו חולים הנוטלים באופן קבוע מינון נמוך של אספירין למניעה וטיפול במחלות לב וכלי דם לאלו שאינם משתמשים בתרופה.

בנוסף לכך שגילו כי יש פחות סיכוי לחלות בנגיף, אספירין עשוי גם לעזור להפחית את משך המחלה. משתמשי האספירין שחלו בנגיף סבלו מהתקפים קצרים יותר, והיו להם פחות סיכויים לסבול מתסמינים ארוכי טווח.

פרופסור אלי מגן מהמרכז הרפואי ברזילי אמר כי "ייתכן שהדבר נובע מהמאפיינים האנטי דלקתיים של התרופה", לדבריו יש צורך במחקר נוסף כדי לבחון את היתרונות של אספירין במאבק בנגיף. "תצפית זו על ההשפעה המיטיבה האפשרית של מינונים נמוכים של אספירין על זיהום COVID-19 היא ראשונית אך נראית מבטיחה מאוד", אמר.

אספירין

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: