מבזקים

אקטיביסט דורש מהמשטרה ומהשב"כ לחשוף את האיש שצעק 'סרק סרק'

תוכן עניינים

בלעדי: חוקר המשטרה הודה כי חקר את האיש שצעק 'סרק סרק' וכעת דורש האקטיביסט אבי זלינגר מהמשטרה ומהשב"כ לחשוף את תמלילי החקירה

רות קרייתי | ד' בניסן תשפ"א | יום רביעי 17 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז

בשנת 2009 הודה סגן ניצב בדימוס עפר גמליאל, שחקר בין השאר את יגאל עמיר מטעם המשטרה, כי הוא אישית חקר גם את האיש שצעק 'סרק סרק' בסמוך למועד בו ירה יגאל עמיר למוות בראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

גמליאל אמר את הדברים למצלמה, בריאיון שערכו עימו גיא לרר ומואב ורדי, במסגרת כתבה ששודרה בתכנית 'המקור' בערוץ 10, בהנחייתם של עופר שלח ורביב דרוקר.

אלה דברי סנ"צ (בדימוס) גמליאל באותה כתבה:

גמליאל: "האמת שנאמרו המילים סרק סרק. נאמרו המילים האלה. והאיש שאמר אותן נחקר על ידי אישית".

ש: "אתה חקרת את האיש שהוא צעק סרק?"

גמליאל: "אני לא אגיד לך מי זה . זה איש ביטחון."

ש: "ואיך הוא הסביר את זה? "

גמליאל: "כנראה הוא היה קצת בלחץ. הוא היה מתוח ו… הוא לא רצה להאמין יש מקרים כאלה שאתה לא רוצה להאמין שאכן זה יריות אמיתיות, אז הוא צעק באופן אוטומטי "סרק, סרק".

(דקה 15:39 – בכתבה כפי שהיא מופיעה באתר יוטיוב)

לקראת סיום התכנית, אומר דרוקר כי מואב ורדי ועפר שלח שוחחו עם גמליאל וניסו לחלץ ממנו פרטים נוספים על אותו איש ביטחון.

דרוקר: "טלטלנו את החוקר גמליאל טלטל היטב. מואב טלטל אותו, והוא אמר שהוא באמת ובתמים לא זוכר מה שמו של האדם, אבל מדובר באיש שב"כ, ולא מהצעירים. כאשר אתה בוחן מי היה בזירה באותו זמן ומצליב עם אנשים אחרים שדיברנו איתם שהיו בזירה, עולה שם מאד ספציפי, כחשוד, הוא לא עשה שום דבר רע, אבל כביכול באמירת ה'סרק סרק' אתה (פונה לעפר שלח) דיברת עם אותו איש, והוא הכחיש מפורשות שהוא אמר את הדברים, הוא אפילו טען שהוא לא שמע את הדברים…"

שלח: "לא היו דברים כאלה"

דרוקר: "נכון, נאמרים, וזה מה שאנחנו הצלחנו להגיע.."

(דקה 25:53 – בסרטון הכתבה שהועלה ביוטיוב).

"חשפו את תמלילי החקירה"

בימים אלה הגיש האקטיביסט אבי זלינגר, אשר כותב ספר על פרשת רצח רבין (שנקרא 'האיש שצעק סרק סרק') בקשה על פי חוק חופש המידע למשטרת ישראל ולמשרד ראש הממשלה האחראי על הפעלת השב"כ. בבקשה דורש זלינגר מגופים אלה לחשוף בפניו את זהות המאבטח שצעק את הקריאה הידועה, ואת תמלילי חקירתו במשטרה.

"יש לזכור כי הקריאה מסתורית, 'סרק סרק' נשמעה על ידי רבים בזירת הרצח, והעסיקה רבות את ראשי וועדת שמגר, ואוספי החומר שלה" טוען זלינגר בבקשתו. לדבריו, הוועדה ערכה טבלאות רישום מפורטות של כל הנוכחים בזירה, אזרחים כאנשי ביטחון, לגבי תשובתם לשאלה: האם שמעו את הקריאה המוזרה, והאם הם יודעים את זהות הקורא.

יש לציין כי גם לאה רבין, לדבריה, שמעה את הצעקה. במסקנותיה, כותבת וועדת שמגר כי ייחסה לנושא הקריאה חשיבות רבה, אך לא הצליחה להצביע על מקור הקריאה המסתורית.

לדברי זלינגר קריאת ה'סרק סרק', מפרנסת היטב את תיאוריות הקונספירציה שפשו בחברה הישראלית מאז רצח ראש הממשלה, תיאוריות אשר מחלישות, לדבריו, את אמון הציבור בזרועות החוק במדינה.

"לעניות דעתי, טובתם האישית של מעטים החוששים לפרטיותם או לקריירה הציבורית שלהם, בטלה בששים לעומת הצורך של הציבור לדעת את האמת סביב האירוע הקשה ביותר שפקד את הדמוקרטיה הישראלית בכל שנות קיומה" מוסיף וטוען זלינגר.

את בקשתו חותם זלינגר בדרישה מהמשטרה ומהשב"כ לחשוף לאלתר את זהותו של האיש שצעק 'סרק סרק' ואת תמליל חקירתו המלאה – או לחלופין, להסביר מה עלה בגורלה של חקירה זו (אם התקיימה חקירה שכזו בכלל..) ומהן הסיבות האמיתיות להסתרת המידע אודותיה מפני כלל הציבור בישראל.

זלינגר עומל בימים אלה על כתיבת ספר בשם 'האיש שצעק סרק סרק' שבו הוא מבטיח לחשוף פרטים וגילויים חדשים על נסיבות רצח ראש הממשלה, וכן על מפעל טיוח והסתרה רחב היקף שנעשה בעקבותיו. לשם כך פתח זלינגר בקמפיין גיוס המונים באתר הדסטארט – שמטרתו לממן את המחקר ואת הפקת הספר, וכן לפעול להקמת וועדת חקירה ממלכתית שתבדוק לעומקן את כלל נסיבות רצח רבין. את בקשת חופש המידע הגיש זלינגר היום, לצורך העמקת התחקיר לספר.

קישור לקמפיין מימון ההמונים להוצאת הספר https://headstart.co.il/project/62357

אבי זלינגר  צילום: שרון אלדר
אבי זלינגר
צילום: שרון אלדר
"סרק סרק"
"סרק סרק"

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: