מבזקים

בהוראת נשיא ומייסד איחוד הצלה מתנדבים שלא התחסנו סיימו את התנדבותם

תוכן עניינים

מתנדבי איחוד הצלה שלא התחסנו לקוביד 19 קיבלו הבוקר מכתב בו הודיעו להם על דרישה להחזרת הציוד וסיום התנדבותם בארגון

צבי סרוסי | ד' בניסן תשפ"א | יום רביעי 17 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז

במכתב שנשלח הבוקר למתנדבים שלא התחסנו או אלו שאינם מחזיקים בתעודת מחלים, נכתב כי נשיא ומייסד איחוד הצלה אלי ביר טוען שמי שלא מתחסן מסכן חיים בפועל וכי הוא יכול לפגוע באותם מטופלים שבהם הוא מטפל ולכן על כל המתנדבים להתחסן באופן מיידי.

למערכת ישראל ניוז הגיעו תלונות של מתנדבים באירגון שאינם מעוניינים להתחסן, והם זועמים על ההחלטה אשר מבחינתם מהלך זה הינו תקיעת סכין בגב, לכל המתנדבים שעושים לילות כימים ללא כל תשלום. עוד לטענתם המהלך הזה של הוצאת אנשים מהאירגון יפגע באזרחי ישראל פגיעה בלתי הפיכה, שכן מי ימצא ממלא מקום לכ – 2000 מתנדבים עם ניסיון עתיר שנים רבות.

אחד המתנדבים ששמו שמור במערכת, והינו מתנדב באירגון למעלה מ-15 שנה וברקורד שלו מעל ל- 50.000 מקרים של הצלת חיים, זעם על ההחלטה הכפייתית הזו באומרו : "אפילו ה- FDA לא אישר את החיסונים אלא רק נתן אישור זמני לשעת חירום בלבד. אף אדם לא אמר שהחיסון אכן מחסן בפועל ואם החיסון היה מחסן אנשים באמת, הם לא היו נדבקים לאחר שהתחסנו. וכל שכן שלא היו צריכים לעטות מסכות ברחוב, שכן אחרי שקיבלו את החיסון, הם כביכול לא יכולים להידבק, ולא להדביק אחרים. אלא מאי?! כל החיסון הזה הינו חיסון ניסיוני בלבד ועל ניסיון זה שהממשלה עושה באזרחים, גם מטופלים רבים צריכים לשלם, כאשר נגרעים מהאירגון מאות ואלפי אנשים שמסרבים להתחסן. מדובר בחיסון שהינו ניסיוני בלבד ושנעשה בתוך כמה חודשים, ללא מחקר שאורך כעשר שנים כמו כל חיסון אחר". "כמו כן" אומר המתנדב "מיום ליום רבים המקרים בהם אנשים מתים מהחיסון וכאשר קורה להם נזק ישיר, או עקיף כתוצאה מהחיסון ואף בלתי הפיך. ולא לחינם הממשלה החליטה על חיסיון של 30 שנה. לכן בנוגע לכל הקשור לחיסונים, רב הנסתר על הגלוי ומה שמסתירים מעינינו, מעייני הציבור בצורה שרלטנית לדעתי, ירדוף את עם ישראל הרבה שנים אחרי שהתחסנו".

לאור זאת אותו מתנדב קורא לנשיא ומייסד ארגון איחוד ההצלה: "חזור בך מהחלטתך הכפייתית ואפשר למתנדבי האירגון לחזור ולהתנדב כמקדם ולהמשיך להציל חיים. אל תגרע מהאירגון מאות ואלפי מתנדבים שאינם מעוניינים להתחסן וחושבים שבגין החלטתך ימותו אנשים רבים. והרי מדובר כידוע במאות ואלפי מתנדבים שמעיפים אותם בעל כורחם מהאירגון אחרי שעשו לילות כימים בחיני חינם למען הציבור".

מאיחוד הצלה נמסר בגובה: "איחוד הצלה הוא ארגון שמפעיל רשת של 6,000 אנשי רפואה מתנדבים: חובשים, פרמדיקים ורופאים, שמעניקים בכל יום עזרה ראשונה מצילת חיים לכ-2,000 חולים ופצועים ביום. אנו חשים אחריות לשמירה על בריאות המטופלים, המתנדבים ובני משפחותיהם ולכן הנחה נשיא הארגון, אלי ביר, יחד עם ההנהלה את כלל המתנדבים להתחסן.

"רוב מוחלט של המתנדבים מבין את חשיבות החיסון ועשה זאת. בדיוק כפי שכל מתנדב באיחוד הצלה מבין את החובה והחשיבות להתחסן נגד הפטיטיס B, חיסון שהינו תנאי קבלה להתנדבות באיחוד הצלה. כעת גם החיסון נגד קורונה הוא תנאי חובה. נזכיר שנשיא איחוד הצלה, אלי ביר, חלה בקורונה והיה מאושפז, מורדם ומונשם, במשך 5 שבועות. מטרתו, מלבד אלו שהוזכרו, היא למנוע סבל מיותר ואת סיכוני הקורונה מהמטופלים, המתנדבים ובני משפחתם. אנו מעריכים מאוד את כל מתנדבי איחוד הצלה ואוהבים אותם. אך למרבה הצער, מי שבחר לא להתחסן לא יוכל להמשיך להתנדב באיחוד הצלה. במידה ומתנדבים אלו יתחסנו, הם יוכלו לשוב ולהציל חיים".

מערכת ישראל ניוז מאחלת בריאות שלמה ואיתנה לנשיא ומייסד איחוד הצלה ולכל בית ישראל.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: