מבזקים

נשיא המדינה והרמטכ״ל שוחחו עם חברי המשלחת ושמעו מהם על סיכום פעילותם

תוכן עניינים

נשיא המדינה ריבלין והרמטכ"ל כוכבי שוחחו היום בביקורם המשותף באירופה, עם המשלחת ההומניטרית של צה"ל לגינאה המשוונית והודו לה על שירותה

שלום שי גיחז | ד' בניסן תשפ"א | יום רביעי 17 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז

משלחת צה"ל שמסיימת את שליחותה, יצאה לגינאה המשוונית בעקבות סדרת פיצוצים שאירעו בעיר באטה שגרמה למאות פצועים והרוגים ולהרס רב. המשלחת יצאה ביום חמישי האחרון עם 67 אנשי סדיר ומילואים מחיל הרפואה, פיקוד העורף ומשרד הבריאות לבקשת הממשלה המקומית ובאישור הרמטכ״ל.

המשלחת, בפיקודו של סגן קצין הרפואה הראשי אלוף-משנה ד"ר נעם פינק, פעלה בבתי החולים המקומיים בהצלת חיים של מאות נפגעים ובביצוע ניתוחי חירום ובמקביל עבדה באזורי ההרס לאיתור פצועים ממבנים. חברי המשלחת העניקו במקביל גם הדרכה לאוכלוסיה המקומית באשר להתנהלות בשעת חירום שכזו.

ראש המשלחת, אלוף-משנה ד"ר פינק, סיפר לנשיא ולרמטכ"ל כי עד כה המשלחת טיפלה במעל ל-600 פצועים וכי בוצעו 84 ניתוחים מצילי חיים. עוד תיאר את שיתוף הפעולה המצוין עם מערכת הבריאות המקומית וגורמי הממשל ואת קבלת הפנים החמה לה זכו. "למרות המרחק מהבית והמראות הקשים רוח האנשים חזקה ואיתנה וכולנו רתומים למשימה, מעניקים סיוע רפואי מקצועי ברמה הגבוהה ביותר ומצילים חיים," אמר.

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי הצדיע לחברי המשלחת ואמר: "צה״ל זה צבא שייעודו ובפועל מה שהוא עושה זה מגן ותוקף. אבל צה״ל גם מרפא ומציל ואתם דוגמא מובהקת לכך. צה״ל מרפא ומציל במהלך השנה האחרונה בכל הפעילות סביב הקורונה וגם במה שאתם עושים עכשיו במדינה רחוקה. כמו תמיד אתם עושים זאת ברצינות רבה, ביסודיות ובמקצועיות. הרשמים על המקצועיות שלכם הגיעו עד אלינו. אני מאוד מעריך את העבודה של חברי המשלחת ביחד עם אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, פיקוד העורף וקצין הרפואה הראשי. מאוד גאה בכם, תודה לכם על הכל. אני מצדיע לכם, יישר כוח".

נשיא המדינה הצטרף גם הוא לדברי הרמטכ״ל ואמר: :ערבות הדדית היא צו השעה בעולם כולו ואתם ההוכחה לכך. אתם מאדירים את שמנו כמדינה שערבות הדדית בבסיס קיומה, ואני גם כשכבר איני חייל, מצדיע לכם. אתם מושיטים יד לעולם כולו בשעת צרה ואנו גאים בכם".

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: