מבזקים

חשד לרצח: אב דקר את בנו בן ה – 14 ונמלט

תוכן עניינים

קריית גת: סמוך לשעה 23:20 התקשרה אימו של הנער למוקד המשטרה ודיווחה כי בעלה תקף בסכין את בנם כבן ה 14 ונמלט מהמקום

יגאל קרני | ה בניסן תשפ"א | יום חמישי 18 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז

אירוע קשה הלילה בקהילה החסידית של חסידי גור בקריית גת. אב בן 37 חשוד ברצח בנו בן ה- 14 באמצעות סכין. כוחות משטרה גדולים של מרחב לכיש הוזעקו לזירה ופתחו בסריקות נרחבות לאחר זמן קצר איתרו את האב החשוד בחורשה סמוכה ועצרו אותו. הקטין פונה לבית החולים במצב אנוש, שם בהמשך נקבע מותו.

מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה רונן אבניאלי שהגיע לזירה, קיים הערכת מצב מיוחדת, שבסיומה החליט על הקמת צוות חקירה מיוחד.

המועצה לשלום הילד התייחסה לרצח הנער: "מדובר באירוע מזעזע ונורא. ילד צעיר שנרצח, על פי החשד, על ידי מי שהיה אמור להגן עליו ולשמור עליו מכל משמר. רצח ילדים עי הוריהם הוא תופעה שהדעת מתקשה לקבל. משנת 2005 נרצחו 58 ילדים בתוך המשפחה. חלק ממקרי הרצח אינם ניתנים לחיזוי מראש, אולם בחלק מהמקרים ניתן היה להציל חיים באמצעות זיהוי אותות מצוקה ותקשורת בין הרשויות השונות. על רקע ההבנה הזו, ניתנו כבר לפני עשור המלצות ועדת וינטר, ועדה שהוקמה בעקבות רצח רוז פיזם ז"ל. ההמלצות כללו, בין היתר, קריאה להסדרת העברת מידע בין הרשויות השונות כך שהרשויות תעבודנה בשיתוף פעולה וניתן יהיה להרכיב תמונה מלאה מפיסות מידע קיימות. אלא שהמלצות מצילות חיים אלו מעולם לא יושמו.

"חשוב לזכור בנוסף כי תקופת משבר הקורונה היא תקופה מסוכנת עבור חלק מהילדים. זאת בשל העובדה שלצד סיר הלחץ בבתים, רבים מהילדים לא פגשו מבוגר מחוץ למשפחה תקופה ארוכה ואי אפשר היה לראות את המצוקה שלהם או לשמוע את הזעקה השקטה שלהם.

"כדי למנוע את הרצח הבא או את מקרה ההתעללות הבא חייבים לעבות באופן מיידי את שירותי היועצות החינוכיות, הפסיכולוגים החינוכיים והעובדים הסוציאליים ובמקביל להכשיר צוותי הוראה וחינוך בלתי פורמאלי וצוותי רפואה ובריאות בקהילה לאיתור וזיהוי ילדים בסיכון. בנוסף, צריך לאפשר ביקורי בית ולתת מידע לילדים ונוער לגבי כתובות לפנייה במצבי מצוקה וסכנה. לצד זאת, יש ליישם בדחיפות את המלצות דו"ח וינטר בחקיקה ולאפשר העברת מידע מציל חיים בין רשויות".

אילוסטרציה צילום: דוברות מד"א
אילוסטרציה
צילום: דוברות מד"א
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: