מבזקים

קריית עקרון ומי ציונה קיימו תרגיל חירום לתרחיש זיהום מים 

תוכן עניינים

ראש מועצה המקומית קריית עקרון חובב צברי: "התרגיל הוא הזדמנות מצוינת לחדד את הנהלים ולהיערך בצורה המיטבית ביותר אל מול תרחישי קיצון"

נועם נהרי | ה בניסן תשפ"א | יום חמישי 18 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז

המועצה המקומית קריית עקרון קיימה השבוע תרגיל חירום בנושא מים בשיתוף תאגיד המים "מי ציונה". בתרגיל נכחו ראש המועצה, חובב צברי, ראשי מכלולים במועצה בחירום, נציגי התאגיד, נציגי משרד הבריאות, נציגי המשרד להגנת הסביבה, נציגי מקורות ורשות המים ועוד.

במהלך התרגיל, שנמשך מספר שעות בזום, נדרשה המועצה להתמודד עם תרחיש המדמה מצב שבו מתגלה הרעלת מים בישוב כתוצאה מפעילות חבלנית מכוונת. על פי התרחיש שהוצג בתרגיל, היה חשוב להודיע לתושבים, בצורה תיאורטית בלבד, על הפסקת המים בישוב ועל איסור מוחלט להדיח מים או לפתוח ברזים.

ראשי המכלולים נדרשו לתת מענה במספר היבטים ובתיאום עם התאגיד, החל מהעברת מידע לציבור כמו הודעה על מוקדי חלוקת מים, טיפול מול מחלקת ההנדסה, התשתיות, החינוך ועוד. התרגיל דימה מצב שבו הפסקת המים נמשכה לאורך מספר ימים, כאשר בסיומה "נדגמו" המים בשכונות בישוב והוכרז מצב של חזרה לשגרה.

ראש המועצה, חובב צברי: "זו הפעם הראשונה שהמועצה תרגלה מצב של זיהום מים והתובנות מכך היו חשובות מאוד. התרגיל הוכיח עד כמה חיוני על הרשות המקומית להתמודד בעצמה מול תרחיש קיצון. אני מודה למי ציונה, למקורות ולרשות המים. היום מציינים את 'יום המעשים הטובים' ותרגיל זה הוא מעשה טוב והזדמנות לשפר ולייעל את היערכות המועצה למתן מענה לתושב".

צילום: דוברות קריית עקרון
צילום: דוברות קריית עקרון
צילום: דוברות קריית עקרון
צילום: דוברות קריית עקרון
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: