מבזקים

האם הבונים החופשיים שייכים לכת האילומינטי?

תוכן עניינים

מיהם הבונים החופשיים, מהם הטקסים והסמלים הסודיים והאם הם באמת שייכים לכת האילומינטי הידועים לשמצה?

רות קרייתי | ח' בניסן תשפ"א | יום ראשון 21 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז

איש אינו יודע בוודאות איך בוקר אחד התארגנה לה קבוצה של בנאי אבן אנגלים שהחליטו להקים ארגון, כי זה לא כתוב בשום מקום. איש גם אינו יודע איך קמה תאוריה שחיברה בין בונים החופשיים לבין האילומינטי "ששולט בעולם". התיאוריה היחידה שאפשר למצוא במסמכים על הבונים החופשיים, היא כזו שעוברת מפה לאוזן של חברי הארגון הסודי.  ארגון סודי אמרנו? אז זהו, שלא.

האם הבונים החופשיים הם מסדר סודי?

בשיחה עם חברים בארגון ששמם שמור במערכת, לא מדובר בארגון סודי אלא בטקסים סודיים שנשמרים הרחק מעיניהם הסקרניות של שועי ופשוטי העולם. אם אתה לא חבר במסדר האחווה, או לא הוזמנת כאורח צופה במסדרים ובטכסים, אין לך סיכוי לדעת ולהבין במה מדובר, אלא אולי רק למצוא בדל רעיונות ברחבי האינטרנט.

הבונים החופשיים וקונספירציה

בואו נתחיל עם העובדה שהבונים החופשיים קמו לפני כ- 300 שנה. הקמתו של הארגון המצית שלל דמיונם של חובבי קונספירציות אפלות שאחת מהן טוענת שחברי "המסדר המרושע" התארגנו יחדיו כדי לחתור תחת ממשלות המערב כדי ליצור סדר עולמי חדש השם את חברי המסדר בראשו. האמת היא אכן פשוטה יותר מנטייתם של אנשים החוששים מכתות סודיות המסתירות כוח אפל. ישנם קונספירציות רבות בקשר לארגון החל מסרטים הוליוודיים המציגים את הבונים החופשיים כמי ששולטים בעולם ובאמתחתם סודות שמורים מרצח קנדי ועד נפילת מגדלי התאומים. לא בכדי זה קורה לנו כי הסודיות מעצימה את התחושה המסתורית.

הבונים החופשיים בישראל, מקור: ויקיפדיה

הבונים החופשיים למען הקהילה

מדובר במועדון חברתי שקיים עוד מימים ימימה הדוגל באידאלים של אחווה חברתית, עזרה הדדית, צדקה ומוסר, אותם הוא רואה כנובעים מכוח עליון. יתרה מזאת, מטרת הארגון בדיוק ההיפך ממה שחושבים, לתת כלים לחבריה לשפר את עצמם כבני אדם כדי שישפרו את סביבתם לטובה יותר. הארגון מאמין בנתינת צדקה ובעזרה לקהילה תוך מתן בסתר ורבים מהם מאמצים עמותות חברתיות ותורמים זמן וכסף לילדים במצוקה, לנשים מוכות, לניצולי שואה לבתי אבות ועוד. המטרה העיקרית של הארגון הוא להפוך את העולם לידידותי לסביבה ולמקום טוב יותר לחיות בו.

הקשר בין הבונים החופשיים לאילומינטי

בעקבות תיאוריית הקשר והקונספירציות שהקנו להם שם רע ושייכו את הבונים החופשיים לכת האילומינטי, לפני מספר שנים החליטו קודקודי הארגון לפתוח את הדלתות ולתת לקהל אפשרות להכיר אותם מקרוב ואף לשאול שאלות. מחוסר חשיפה למערכת הסברה שעובדת כמכונה משומנת הייטב.

מכאן אנו למדים כי הבונים החופשיים אינו ארגון סודי אלא ארגון עם סודות, והסודות האלה הם עתיקים ביותר. המסדר התחיל מהבנאות הקלאסית של ימי הביניים, בנאי אבן, כאלו שבנו קתדרלות, שרצו לשמור את סודות הבנייה שלהם לעצמם. הם הקימו ארגון ששמר את הסודות וכל מי שהתקבל לארגון היה בהמלצה אישית. עם הזמן הפך הארגון ממעשי לסימבולי וכיום נשמרו הרבה אלמנטים של בנייה באופן סימבולי בלבד.

טקסים זדוניים או סימבולים של הבונים החופשיים?

אם כך הדבר, מהם הטקסים בהם משתמשים הבונים החופשיים לעומת הטקסים של חברי האילומינטי? האם מדובר בטקסים זדוניים? או בסימבולים? נגע בזה בקצרה. ארגון הבונים מבוסס על טקסים, סמלים וסימנים. נתחיל בטקסים שהם בדיוק הדברים שאי אפשר לדבר עליהם והחבר'ה אינם מנדבים את המידע מחשש שאם יגלו, תמות הסודיות של הטקסים. כל שהסכימו לספר הוא שאותם טקסים מלווים במוטיבים היסטוריים מרגשים ולא, הם אינם מקריבים חיות קטנות במזבח והם מתייחסים אל האלוהות כאל הבונה העליון של היקום, האדריכל העליון.

טבעת החותם של הבונים החופשיים
טבעת החותם הבונים החופשיים מקור ויקיפדיה

הסמל של הבונים החופשיים

הסמל מורכב ממד זווית, מחוגה והאות G שמסמלת את המילה GOD שפרושה באנגלית, אלוהים. לחלק מהאנשים האות G מסמלת ג’יאומטריק ולחלק ג’נסיס. מד זווית מסמל יושר והמחוגה קובעת גבולות גזרה. רבים מחברי הארגון עונדים טבעת מיוחדת, טבעת חותם הבונים החופשיים, אותה עונד חבר בעל דרגה שלישית ומעלה. הטבעת מסמלת את הטבע המעגלי ונצחיות המעגל.

מהו אם כן האילומינטי וטכסיו לעומת הבונים החופשיים?

בואו נניח מאחורי גבנו את כל תאוריות הקונספירציה ונתמקד בעיקר. משמעות השם הוא "הנאורים", "אלו אשר ברשותם האור". הקבוצה הידועה ביותר היא הקבוצה הבווארית שהחלה דרכה בחודש מאי בשנת 1776. סמל האגודה, "העין שרואה הכל" והיא נחשבת לאגודה סודית השולטת בכל אספקט בחיים שלנו.

סמל האילומינטי לפי תאוריות הקונספירציה

הקונספירציה אודות האילומינטי

תיאוריית הקונספירציה על האילומינטי מספרות על המחצית השנייה של המאה ועשרים שחבריה החלו כמועצה של חמישה גברים אשר כל אחד מסמל קודקוד בסמל הפנטגרם, הכוכב המחומש. החמישה היו שטניסטים מהבונים החופשיים שהקימו את האילומינטי הבווארי ועסקו במיסטיקה ובמתודות רוחניות מזרחיות, בניסיון לפתח את כוחות העל של המחשבה. מטרתם הייתה ריכוז שליטה כלל עולמית למען אדונם לוציפר, באמצעות ממשלה אחת, דת אחת ומערכת כלכלית אחת בעולם. ארגונים כגון האו״ם, הבנק העולמי, ובית המשפט הבינלאומי הם זרועות של האילומינטי, והעיתונות, החינוך, וההנהגה הפוליטית של מדינות העולם הם כלי שרת למען חיזוק שטיפת המוח של ההמונים. הם יוצרים ומנהלים משברים עולמיים, כלכליים ופוליטיים כדי לשכנע את הקהילה העולמית שגלובליזציה עם כלכלה ריכוזית ומוסר דתי אחד הם הפתרון ההכרחי לבעיות העולם. מה שנקרא בפי הקונספירטורים ״סדר עולמי חדש״, שישלט כמובן על ידי האילומינטי.

בפועל ממש, כשחברי האילומנטי החלו להיכנס לעמדות חשובות בממשל המקומי ובאוניברסיטאות, יצא צו בשנת 1784 מאת הדוכס קארל תאודור מבוואריה שאסר על קיומם של אגודות סודיות. בעוד שאיסור ציבורי על משהו סודי במקורו נראה קשה לאכיפה, במקרה הזה זה עבד. תשע שנים אחרי שנוסדה הקבוצה הבווארית היא פוזרה והרשומות שלהם נתפסו. זה קרה ממש אחרי שחברי האילומנטי החלו להיכנס לעמדות חשובות בממשל המקומי ובאוניברסיטאות. בשנת 1784 יצא צו מאת הדוכס קארל תאודור מבוואריה שאסר על אגודות סודיות. בעוד שאיסור ציבורי על משהו סודי במקורו נראה קשה לאכיפה, במקרה הזה זה עבד רק תשע שנים אחרי יסודה של הקבוצה היא פוזרה, הרשומות שלהם נתפסו ומייסד הקבוצה וויסהאופט הוגלה.

הסמלים והטכסים של האילומינטי

מתוך מידע של טקס קבלה שסופר מפי חברים חדשים בכת, נודע כי הכת נולדה ביוון בקרב מעריצי הכת הקדורנית ומתוך האכזרית של האלה "סיבלה" אותה הם סוגדים. הטכסים קשורים לפולחן של האלה והם מלאים בדם ואימה מיסטית. חברי הכת פוצעים את עצמם בפגיונות כסימן של ניתוק מן העולם ואת הנסיגה המוחלטת אל רחם האלה.

שורשי האילומינטי בעולם החדש התגלו כאשר ה- FBI פשט על בית בשנת 1998 בעקבות תלונה של השכנים. המחזה שהתגלה לפניהם היה מזעזע וכלל תיעוד של שרידי טקסים, מזבח עליו הקריבו קורבנות אדם, כוס עם דם, חלקי גופות ו- 28 בני ערובה.

לסיכום:

אפשר לומר כי ההבדלים ביניהם הוא הבדלים תהומיים. הבונים החופשיים משרתים את האל הגדול, בעוד כת האילומינטי משרתים את השטן.

בתמונות: בלעדי לישראל ניוז, טקס קבלת אחים חדשים לבונים החופשיים

מאמרים מקושרים: הבונים החופשיים בישראל
מקור: ויקיפדיה הבונים החופשיים

טקס חניכה של הבונים החופשיים
טקס חניכה של הבונים החופשיים צילום מערכת ישראל ניוז
טקס חניכה של הבונים החופשיים
טקס חניכה של הבונים החופשיים צילום מערכת ישראל ניוז
טקס חניכה של הבונים החופשיים
טקס חניכה של הבונים החופשיים צילום: מערכת ישראל ניוז
טקס חניכה של הבונים החופשיים
טקס חניכה של הבונים החופשיים צילום: מערכת ישראל ניוז
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: