מבזקים

מרקל: "הסגר בגרמניה ימשך, אנחנו נמצאים במצב חמור ביותר"

תוכן עניינים

קנצלר גרמניה אנג'לה מרקל במסיבת עיתונאים אמש: "אנחנו עכשיו בתוך מגיפה חדשה. המוטציה הבריטית הפכה לדומיננטית"

גבריאל ודררו | י' בניסן תשפ"א | יום שלישי 23 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז

במהלך מסיבת עיתונאים אמש, דרשה מרקל מאזרחי להישאר בביתם במהלך חג הפסחא. הקנצלר הודיעה על מגיפה חדשה של הגרסה הבריטית הדומיננטית. "אנו נמצאים כעת במצב חמור מאוד", אמרה והוסיפה כי גרמניה מתחרה נגד הזמן לחסן תושבים.

"הסגר בגרמניה יוארך עד 18 באפריל ומספר המפגשים החברתיים סביב חג הפסחא חייב להיות מוגבל". כך החליטו קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ומנהיגי 16 המדינות במהלך פסגה בנושא מדיניות קורונה. החל מה -1 באפריל ועד ה -5 באפריל, במהלך סוף השבוע של חג הפסחא, החיים הציבוריים במדינה יוסגרו במידה רבה כדי לעצור את המספר הגובר של זיהומי קורונה.

במהלך חופשת הפסחא בין התאריכים 1 באפריל ל- 5 באפריל, יסגרו מרבית החנויות ולא יהיו שירותי כנסייה מורשים. חנויות שמוכרות מזון יקבלו אישור חריג ביום שבת, 3 באפריל, בימים האחרים רוב חנויות המזון יהיו סגורות לרוב בגלל ימי חג הפסחא. שירותי הכנסייה צריכים להתקיים באופן מקוון ככל האפשר. תעשיית הקייטרינג חייבת להיסגר שוב, בעוד שמותר כעת לשרת אנשים בחוץ, והמחויבות לעבודה בטלוויזיה תוארך כמתוכנן.

התוכנית לאפשר זמנית יותר מבקרים בבית במהלך חג הפסחא נדחתה. מרקוס סודר, ראש ממשלת מדינת בוואריה דיבר על "השלב המסוכן ביותר של המגפה".

במהלך 24 השעות האחרונות דווחו על 7,485 זיהומים חדשים על ידי מכון רוברט קוך (RKI), מקבילו הגרמני של Sciensano. זה הרבה יותר מאשר ביום שלישי שעבר (5,480). בסך הכל נרשמו יותר מ -2.65 מיליון זיהומים בגרמניה. מניין ההרוגים מקוביד 19 עלה ל 74,964 עם 250 הרוגים.

עבור נופשים בחו"ל, חובה לעשות בדיקת קורונה לפני הטיסה וחזרה, וכל האזרחים מתבקשים להישאר בביתם בזמן חופשת הפסחא ולא לבצע נסיעות פנים. אזורים שבהם מספר מאומתים לקורונה עולה במהירות, חייבים להחמיר את כללי הקורונה ולשקול אמצעים כמו מגבלות יציאה, הגבלות מגע מחמירות, או חובת מסיכות פה במכוניות נוסעים.

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: