מבזקים

מחקר: "קורונה גורמת לירידה השמיעה בלפחות 10% מהחולים"

תוכן עניינים

חוקרים טוענים כי ישנן ראיות גוברות המצביעות על כך, שאובדן שמיעה ובעיות שמיעה אחרות קשורות לקורונה. כך על פי סקירה שיטתית

רון אטיאס | י"א בניסן תשפ"א | יום רביעי 24 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז

נתונים של 24 מחקרים שהסתמכו על שאלונים, או רשומות רפואיות הפכו לחומר גלם עבור חוקרים מאוניברסיטת מנצ'סטר וממרכז החוקרים הביו-רפואיים של מנצ'סטר. הנתונים מצאו כי עד 7.6% מחולי קורונה סבלו מירידה בשמיעה, 14.8% התלוננו על טינטון ו-7.2% דיווחו על סחרחורת.

בסקירתם, שפורסמה בכתב העת הבינלאומי לאודיולוגיה, אמר החוקר איברהים אלמופריג' מאוניברסיטת מנצ'סטר "למרות שיש לנקוט בזהירות, אנו מקווים שמחקר זה יוסיף למשקל הראיות המדעיות שיש קשר חזק בין קורונה לבעיות שמיעה",.

חוקר אחר המעורב בסקירה קבע כי מטופלים רבים שלחו דוא"ל להתלונן על בעיות שמיעה לאחר החלמתם מקורונה והדגיש את הצורך הדחוף במחקר אבחנתי.

אוזן"במהלך החודשים האחרונים קיבלתי מספר רב של הודעות דוא"ל מאנשים שדיווחו על שינוי בשמיעתם או על טינטון לאחר שנמצאו חיוביים לקורונה והחלימו" אמר לאתר הבראו ניוז, קווין מונרו פרופ' לאודיולוגיה באוניברסיטת מנצ'סטר, המוביל את המחקר המתמשך בן השנה.

"למרות שזה מדאיג, אומר פרופסור מונרו , נדרשת זהירות מכיוון שלא ברור אם שינויים בשמיעה מיוחסים ישירות לקורונה או לגורמים אחרים, כגון טיפולים אחרים הנוגעים למחלה".

על פי המכון הלאומי לחירשות והפרעות תקשורת אחרות (NIDCD) טינטון, המתואר בדרך כלל כצלצול באוזניים, אך ניתן לתאר אותו כצליל שואג, לוחץ, שורק או מזמזם היכול להיות רך או חזק, גבוה או נמוך, ויכול להיות באוזן אחת או בשתי האוזניים.

טינטון מתרחש בדרך כלל כאשר משהו משתבש במערכת השמיעה, מה שיכול לנוע בין פיסת שעוות באוזניים החוסמת את תעלת האוזן, למשהו רציני יותר כגון אובדן שמיעה הנגרם על ידי רעש, דלקות אוזניים וסינוסים, מחלות לב, כלי דם, או מוח. גם גידולים, או שינויים הורמונליים בקרב נשים או הפרעות בבלוטת התריס, עלולים להיות קשורים בין היתר לתופעה ואף תרופות מסוימות שהאדם נוטל.

ביום ראשון, פרסמה משפחתו של קנט טיילור, מייסד ומנכ"ל רשת המסעדות טקסס רודהאוס, הודעה כי טיילור נטל את חייו בידיו לאחר שסבל  תקופה ארוכה מתסמינים הקשורים לקורונה ביניהם טינטון חמור. לדבריהם, "קנט נלחם ונלחם קשה כמו אלוף בתסמינים, אך הסבל שהתגבר מאוד לאחרונה הפך עבורו לבלתי נסבל", עד כדי נטילת חייו  נכתב בהודעה.

שמו של טיילור  מוזכר כמי  שהתחייב לאחרונה לממן מחקר קליני כדי לסייע ללוחמים בצבא הסובלים מטינטון.

על פי ה-NIDCD, אנשי שירות שנחשפו לפיצוצים יכולים לפתח טינטון אם גל הלם הפיצוץ סוחט את הגולגולת ופוגע ברקמת המוח באזורים המסייעים לתהליך הצליל. עבור חלקם זה יכול להוות מקור לייסורים נפשיים ורגשיים, לשון ההודעה.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: