מבזקים

בלגיה נכנסת לסגר שלישי בסוף השבוע

תוכן עניינים

האם בלגיה נכנסת לסגר שלישי של ארבעה שבועות? נציב הקורונה פדרו פאקון מציע סגר ארוך. הוועדה המייעצת שוקלת הסתברויות חדשות שיכנסו לתוקפן בסוף השבוע

גבריאל ודררו | י"ב בניסן תשפ"א | יום חמישי 25 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז

לאחר דחיית מספר הקלות שהוכרזו בעבר ביום שישי בשבוע שעבר, הודיעה היום ועדת ההתייעצות על סדרה נוספת של צעדים מחמירים. במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום, מסביר ראש הממשלה אלכסנדר דה קרו על חופשת חג הפסחא וצעדים נוספים.

מי יכנס לסגר? מקצועות הקשר הלא רפואיים כגון: מספרות, קוסמטיקאיות, טכנאיות ציפורניים, מכוני עיסוי ופדיקור, אמני קעקועים, אולפני פירסינג ומכוני שיזוף מאוישים שהיו פתוחים פחות מחודש לאחר תקופת הסגר הקודם, יסגרו שוב מיום שבת.

חנויות שאינן חיוניות יצטרכו יסגרו שוב מיום שבת לתקופה של ארבעה שבועות, אם כי לקוחות יכולים לעשות קניות בתיאום מראש. אדם יכול להיות מלווה לכל היותר אדם אחר שחי תחת אותו קורת גג. חנויות גדולות עשויות לקבל מקסימום 50 איש בו זמנית.

בתי הספר ייסגרו שבוע קודם לכן, מיום שני ה- 29 במרץ במקום בתחילת חופשת הפסחא ביום שני ה -5 באפריל, וגם בחינוך היסודי והתיכון. שיעורים פיזיים מושעים. מה המשמעות של בחינות הפסחא? המשניות עדיין לא ברורות. כך גם בחינוך היסודי. "אנחנו לא יכולים לבקש מבתי הספר היסודיים שלנו לעבור למידה מרחוק תוך יומיים", הגיבה ליב בואב מפלנדריה לחינוך קתולי. חינוך לילדים וטיפול בילדים יישאר פתוח. הכוונה היא עדיין שכל בתי הספר יוכלו להיפתח מחדש ביום שני, 19 באפריל.

העוצר בבלגיה יישאר ללא שינוי ולכן לא יוחמר. האיסור על נסיעה לא חיונית לחו"ל יישאר בתוקף. בדיקות המשטרה בגבולות הלאום מועצמות. האיסור על נסיעה לא חיונית לחו"ל יישאר בתוקף. בדיקות המשטרה בגבולות הלאום מועצמות.

נראה כי ועדת הייעוץ שומרת על הכל כפי שהיה בנוגע לפעילויות מחוץ לבית הספר ומחנות נוער ללא לינה במהלך חופשת הפסחא. מקסימום 10 ילדים יכולים להשתתף. הפעילויות לבני 13 ומעלה חייבות להתקיים באוויר הפתוח. אנשים מתחת לגיל 13 מוזמנים לשמור גם על הפעילויות בחוץ. ההמלצה של מקסימום תחביב אחד לילד ממשיכה לחול.

"זה בדיוק ההפך ממה ששאלנו בתחילה עם המומחים", הגיב הוויראולוג סטיבן ואן גוט בהוט ג'ורנאל, "בתי ספר הם בראש סדר העדיפויות, תמיד אמרנו לשים מעצור קודם על פעילויות חוץ. אני חושב שזה מאוד חשוב שההורים יבלמו את התחביבים של ילדיהם".

מתוך מסיבת עיתונאים | צילום מסך
מתוך מסיבת עיתונאים | צילום מסך

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: