מבזקים

החיים בצל המשבר העולמי עם מתבגרת בת 14 וחצי: "תנו לחיות בשקט"

תוכן עניינים

חשיפה בלעדית: בשיחה שהתנהלה בין כתבת ישראל ניוז לבין א' נערה מתבגרת בת 14 וחצי עלה שלא במפתיע, גילוי לב החושף את תוצאות השנה האחרונה מזווית העין שלה ושל רבות מחברותיה וחבריה

מימי קרוננברג | י"ז בניסן תשפ"א | יום שלישי 30 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז

קולם של בני הנוער לא ממש נשמע בפומבי בשנה האחרונה. רבים מהם, מסתבר, מסתגרים בחדרם בקיצוניות מופרזת שאין לה אח ורע. א' (שם שמור במערכת) מספרת ומשתפת על ההשלכות של הסגרים על חייה: "אני מרגישה אבודה, חסרת בטחון וחסרת כיוון בחיים".

"כל החלומות שהיו לי על לימודים גבוהים (בי"ס לרפואה) התאדו להם, כאילו לא היו מעולם. הימים דומים אחד לשני. הרבה שעמום ויותר מדי זמן פנוי. בהתחלה עוד הייתי נפגשת עם חברות. גם בבית שלי וגם בבית שלהן. לעיתים היינו יוצאות לעשות סיבוב בשכונה וגם נסענו לתל אביב.

היום, החיים שלי ריקים מתוכן חברתי. כל מה שמעסיק אותי זה המראה החיצוני שלי ולאחרונה התוודיתי בפני אמא שיש לי הפרעת אכילה. שיתפתי את אמא וסיפרתי לה שהמון בני נוער כתוצאה מכליאתנו בבית לאורך זמן, פיתחנו הפרעות אכילה, דיכאון וחרדות וזה קורה בכל רחבי הארץ. איך אני יודעת? כי הכרתי המון חברות שחולקות את אותו הכאב, ממש כמוני. אני מאד מאוכזבת מדרך ההתמודדות של המבוגרים ושל האחראים על כל הבלגן שנוצר כאן, כי מזניחים אותנו. נטשו אותנו, את כל הילדים והם לא לוקחים אחריות על מה שנגרם בגללם.

במקום לשחק בחתול ועכבר ולהשמיץ אחד את השני, אפשר למשל להתעסק במה שבאמת חשוב, כמו עליית התחלואה של הפרעות האכילה, דיכאון וחרדות בקרב בני הנוער ובוגרים ובנוסף, כמות ענקית של מקרי התאבדות שהלכו וגדלו במהלך השנה האחרונה. תפתחו את העיניים ותראו מה גרמתם לבני הנוער, העתיד של המדינה. אם זה העתיד, אני, א. לא רוצה לחיות פה במקום כזה.

הגיע הזמן לתקן את הנזק שגרמתם, להפנות כספים ולהגדיל תקציבים למטרות באמת חשובות, כמו מרפאות להפרעות אכילה ו/או תזונאיות שמתמחות בתחום וכמובן גם לקצר את זמני ההמתנה, כי מדובר פה בעניין של חיים ומוות.

תתחילו לקחת אחריות לשם שינוי, כי זו אשמתכם הבלעדית. אתם מתעלמים מהנזק שגרמתם וממשיכים לגרום לילדים ב"מדינה" הזו. לי אין אמון בכם ואם היתה לי זכות הצבעה, בטוח שלא הייתי מצביעה לאף אחד מכם, כי ברור לי שלא באמת הייתם מביאים לשינוי אמיתי. אכזבתם אותי ועוד הרבה מאד ילדים. אל תחשבו שרק בגלל שאנחנו ילדים, אז אין לנו הבנה על החיים. נכון לעכשיו, אנחנו מתעסקים בעיקר ואתם מתעסקים ברוע ובטפל. תתחילו לעשות משהו לפני שיהיה מאוחר מדי. כי אנחנו הילדים של היום, העתיד של העולם כולו.

נושא חשוב באותה מידה הוא כמות מקרי הפגיעה של אלימות מינית בקרב ילדים כמוני ועוד הרבה. לא נשתוק עד שאלו שהרסו חיים של בנות וגם בנים, יקבלו את העונש שמגיע להם. אני מאד מאוכזבת מהדרך שבה אתם מטפלים במפלצות כאלו ומסכנים עוד ועוד ילדים והעולם הוא לא באמת מקום בטוח עבורנו. אנחנו רק ילדים עדיין ולא מגיע לנו לסבול ככה.

הזום הרס וממשיך להרוס אותנו נפשית. שעות של ישיבה מול המחשב בחוסר ריכוז הולך וגדל והרבה מדי מטלות כמו מבחנים ועבודות. טוב לא יצא לי מהקורונה. החיים שלי היום הם סיוט. אם הייתי יכולה לבקש דבר אחד, זה היה מבחינתי למחוק את כל השנה האחרונה, כאילו שלא היתה מעולם".

צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: