מבזקים

אירופה מאבדת שליטה: לא תוכל לחסן את כל המבוגרים עד לתאריך 30 ביוני

תוכן עניינים

בפגישת הנציגים הקבועים של המדינות החברות באיחוד האירופי שנערכה אתמול הודיעו כי אי אפשר לתת לכל המבוגרים באירופה לפחות את החיסון הראשון לקורונה עד סוף הרבעון השני, בתחילת חופשת הקיץ

גבריאל ודררו | י"ט בניסן תשפ"א | יום חמישי 1 באפריל 2021 | מערכת ישראל ניוז

אירופה מאבדת שליטה. האם כל המבוגרים יהיו מחוסנים עד סוף חודש יוני? על פי מסמך אירופי שהודלף הדבר בלתי אפשרי. אי אפשר בסוף הרבע השני, בתחילת חופשת הקיץ, לתת לכל המבוגרים באירופה לפחות זריקה ראשונה אחת מחיסון הקורונה. על פי סוכנות הידיעות בלומברג, כך הוכרז אתמול בפגישת הנציגים הקבועים של מדינות האיחוד האירופי. פירוש הדבר שפלנדריה ככל הנראה גם לא תוכל להשיג את יעדה לתאריך 11 ביולי.

בלומברג הצליח לשים ידו על מסמך המראה כי על פי התחזיות הנוכחיות, רק 55% אחוזים מאוכלוסיית אירופה יכולים להתחסן עד לתאריך 30 ביוני, אם כי ההבדלים בין המדינות משמעותיים. נתון של 57.45% אחוז בלבד מוצע לבלגיה. עם אחוז זה, אין זה סביר ביותר שפלנדריה תצליח להשיג את יעדה ליום 11 ביולי, בקושי אחד עשר ימים לאחר מכן. שר הבריאות הפלמי ווטר בק (CD&V) הודיע על תאריך זה לפני מספר שבועות.

ניתן להסביר בקצרה את ההבדלים במדינה על ידי העובדה שככל שמדינה חברה הזמינה חברת פייזר / BioNTech בתערובת הכוללת שלה, כך מספר החיסונים יהיה גבוה יותר בסוף יוני. פייזר הוכיחה עד כה שהיא הספקית האמינה היחידה שביצעה את הבטחותיה שבוע אחר שבוע. על פי הסקירה האירופית, בלגיה הזמינה עד סוף הרבעון השני 6.58 מיליון מנות, או 99.3% אחוז בהשוואה לספקים האחרים.

מרכז חיסונים בלטביה הבלטית צילםו: AFP
מרכז חיסונים בלטביה הבלטית
צילםו: AFP

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: