מבזקים

"מדובר במשפחה נורמטיבית לגמרי אנחנו לא מבינים מה גרם לאם לעשות זאת"

תוכן עניינים

כוחות כיבוי אש שנקראו לכיבוי שריפה בירושלים, בדירה בקומה חמישית בבנין ברחוב דרך חברון, לא האמינו למראה עיניהם. כוחות משטרה, כב"ה ומד"א שהגיעו למקום פרצו את הדלת ואיתרו בדירה 5 נפגעים במצב אנוש: אישה כבת 36 וארבעת ילדיה כשהם ללא רוח חיים.

בסביבות השעה 16:20 התקבל דיווח במוקדי החירום על שריפה בדירה בדרך חברון, אזור תלפיות בירושלים. למקום הגיעו מיידית כיבוי אש והשתלטו על השריפה. בסיום הכיבוי, נכנסו כוחות מד"א לדירה והבחינו בעוד 2 ילדים מחוסרי הכרה, עקב פציעתם הקשה, נאלצו לקבוע את מותם, של אישה כבת שלושים וארבעת ילדיה כבני 2-12 . תוך כדי שכוחות מד"א מטפלים הבחינו בסימני חניקה על מס' ילדים ועל האם. לאחר חקירה וסקירה בבית הבחינו במרפסת בחבל תלייה, ככל הנראה של האימא שתלתה את עצמה לאחר שהרגה את ילדיה ושרפה את החדר בו שהו.

שכניהם של האישה וארבע הבנות שנספו בשריפה בירושלים התייחסו הערב למותם של החמישה. "זו משפחה נורמטיבית, אנחנו לא מבינים איך קרה דבר כזה". לדבריהם, מדובר במשפחה דתית של יוצאי צרפת.

רס"ל אריק אבולוף מכבוי והצלה ירושלים שהגיע לזירת השריפה אמר: "השכנים מצאו את האם, תלויה. הדלת הייתה נעולה מבפנים. הצוות זיהה במרפסת את האימא והשכנים אמרו שהם ראו אותה תלויה, נכנסו והורידו אותה. מצאנו אותה מוטלת על הרצפה. החדר שבו היו הילדים היה שרוף לגמרי ובגלל שהיה סגור, האש כילתה את החמצן".

כשדמעות זולגות מעיניו הוציא בנציון אוירינג מפקד זק"א מחוז ירושלים את גופת התינוקת בת השנתיים מהדירה השרופה. אוירינג שבימי חייו ראה וטיפל באין ספור של אסונות קשים, לא יכל הפעם להחזיק מעמד ובבכי תמרורים התמוטט בידיים של בנו יחיאל המתנדב אף הוא בזק"א.

מדוברות עיריית ירושלים נמסר: העיר ירושלים וחברי הנהלת העיר מביעים צער עמוק על הטרגדיה הנוראית ושולחים תנחומים לבני המשפחה.

עם היוודע הטרגדיה הקשה והמזעזעת הנחה ראש העיר ניר ברקת את שירותי הרווחה, החינוך והשירות הפסיכולוגי העירוני לתת מענה לצרכי המשפחה ולמוסדות הלימוד בהם למדו בנות המשפחה ולהיערך לקראת יום הלימודים מחר.

צוות של 3 עובדות סוציאליות יצאו מידית לשטח על מנת לטפל במקרה ולהעניק את כל הסיוע הנדרש. כמו כן, 2 עובדים סוציאליים נוספים פועלים בבניין המגורים לתת מענה לשכנים ועובד אגף הקליטה בעירייה פועל מול הקהילה של המשפחה לסיוע ככל שיידרש.

במקביל מינהל החינוך נערך להפעלת אנשי מקצוע מהשירות הפסיכולוגי לטיפול בתלמידים במוסדות החינוך בהם למדו בנות המשפחה.

צוותים של מינהל החינוך נמצאים בקשר עם מנהלי בית הספר ויעניקו סיוע לתלמידים ככל שיידרש. הערב תתקיים פגישה ראשונה עם צוות בית הספר להיערכות ליום הלימודים מחר בבוקר.

מחר בבוקר צוותי השירות הפסיכולוגי יתגברו את הצוות החינוכי בבית הספר של בנות המשפחה כדי לסייע בשיחות מול התלמידים והחברים לכיתה וללימודים.

מבדיקה שנעשתה בשירותי הרווחה, המשפחה לא מוכרת ומעולם לא טופלה על ידי שירותי הרווחה של העירייה. לפני כ- 3 חודשים פנתה האם בשיחה טלפונית ללשכת הרווחה באזור מגוריה לבירור פרטים באשר לאיתור שירותי בייבי סיטר.

בשיחת הטלפון הוסבר לאם כי שירותי הרווחה לא מעניקים שירותי בייביסיטר, אולם הוצע לאם במידה והיא מעוניינת להגיע ללשכה ולברר על שירותים אחרים להם היא נזקקת. האם לא הייתה מעוניינת ולא פנתה שוב ללשכה. העירייה תמשיך לסייע לבני המשפחה ולמוסדות החינוך בהם למדו בנות המשפחה.

 

מאת: רות קרייתי

צילום: דוברות זק"א

 

%d7%96%d7%a7%d7%901

%d7%96%d7%a7%d7%902

%d7%96%d7%a7%d7%903

%d7%96%d7%a7%d7%904

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: