מבזקים

מצעד הפרעונים: 22 מומיות של מלכים עברו למשכנם החדש

תוכן עניינים

מומיות של מלכי הפרעונים ממצרים העתיקה הובלו בצעדת ענק ברחובות קהיר אל מוזיאון הלאומי לציוויליזציה מצרית (NMEC) שם יוצגו לאחר יותר ממאה שנים בהם שהו במוזיאון קהיר

גבריאל ודררו | כ"ב בניסן תשפ"א | יום ראשון 4 באפריל 2021 | מערכת ישראל ניוז

שמונה עשרה מומיות של מלכים וארבע מומיות של מלכות ממצרים העתיקה צעדו ברחובות קהיר ביום שבת כדי להגיע למוזיאון הלאומי של הציוויליזציה המצרית. קהיר סומכת על האירוע המתוקשר הזה כדי לנסות להחיות את התיירות במדינה.

המצעד החל בשעה 20:00 (18:00 שעון גריניץ ') והחל את המסע של כשבעה קילומטרים בין מוזיאון קהיר בכיכר תחריר ל- NMEC. תחת ירי תותחים, הטנקים בסגנון פרעוני, ובפיקוח משטרתי גבוה, הגיעו למוזיאון החדש בסביבות השעה 20:30, שהתקבלו בברכה על ידי הנשיא עבד אל פתאח א-סיסי. המומיות מצעדות בסדר כרונולוגי של שלטון מלכים ומלכות. לכן פרעה סקננדרה טאה (המאה ה -16 לפני הספירה) הוא שיוביל את הדרך ורעמסס התשיעי (המאה ה -12 לפני הספירה) שיסגור אותה.

הגישה למצעד היתה מוגבלת מטעמי ביטחון, והמצרים יכלו לצפות בה בטלוויזיה או באינטרנט. לקראת המצעד, מוזיאון קהיר ומשרד התרבות והעתיקות המצרי הגדילו בימים האחרונים את התוכן על ההיסטוריה של מלכים ומלכות חנוטים, תגליותיהם ושימורם.

צילום מסך
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: