מבזקים

"יש קשר בין חיסון אסטרה זנקה ופקקת – קרישי דם"

תוכן עניינים

מרקו קוואלירי ראש אסטרטגיית החיסונים בסוכנות התרופות האירופית מסר לתקשורת האיטלקית: "אכן קיים קשר בין חיסון לקורונה של אסטרה זנקה לבין השילוב הנדיר של קרישי דם, פקקת ומספר נמוך של טסיות דם טרומבוציטופניה, לכמה עשרות אנשים שנדבקו לאחר החיסון. אך יתרונות החיסון עדיין גדולים יותר מהסיכונים"

מימי קרוננברג | כ"ד בניסן תשפ"א | יום שלישי 6 באפריל 2021 | מערכת ישראל ניוז

"יש קשר לחיסון. אבל מה גורם לתגובה זו? אנחנו עדיין לא יודעים", אמר קוואלירי. עדיין לא ברור אם החיסון של אסטרה זנקה עצמו, או סוג החיסון, אבל על פי קוואלירי השילוב הנדיר של תלונות "נפוץ יותר בקרב אנשים מחוסנים צעירים ממה שהיינו מצפים. זה מה שיש לנו לומר."

הרגולטור האירופאי לחיסונים ותרופות, ידון בחיסון של אסטרה זנקה בימים הקרובים. ועדת הביטחון של הארגון עשויה להגיע להחלטה ביום רביעי. עד כה הרגולטור האירופי אמר כי לא הוכח קישור, אבל עדיין לא ניתן לשלול זאת.

מדובר בכמה עשרות אנשים באירופה שסבלו משילוב של פקקת וטרומבוציטופניה לאחר שקיבלנות את החיסון, בהם חמישה דיווחים שידועים בהולנד. בשלושה מהם, קרישי הדם הגיעו לריאות ואישה מתה מתסחיף כזה. אישה נוספת סבלה גם מדימום מוחי. תסמינים אלה התעוררו כשבוע לאחר החיסון של אסטרה זנקה בשל תופעות הלוואי האפשריות,

בתוך כך, הולנד הודיעה כי תפסיק את חיסון אסטרה זנקה לאנשים מתחת לגיל 60 למשך שבוע ימים. אצלם, הסיכוי לתלונות אלו יהיה נמוך בהרבה. הפסקת החיסון  תקפה לפחות עד יום רביעי.  

מקור: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1472080096/ema-bestuurder-verband-tussen-vaccin-astra-zeneca-en-trombose


חיסון אסטרה זנקה. צילום: ANP

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: