מבזקים

ד"ר נורית טוויזר-זקס מונתה למנהלת הרפואית של מדיקיין

תוכן עניינים

חברת התרופות הבינלאומית מדיקיין המתמחה בפיתוח תרופות מבוססות קנאביס, הודיעה הבוקר על מינוי של ד"ר נורית טוויזר-זקס לתפקיד המנהלת הרפואית של החברה

אהרון קלפה | כ"ד בניסן תשפ"א | יום שלישי 6 באפריל 2021 | מערכת ישראל ניוז

טוויזר-זקס שהתמנתה לתפקיד המנהלת הרפואית של מדיקיין היא דוקטור לרפואה מטעם הפקולטה לרפואה בבן גוריון, בעלת תואר שני בניהול מטעם אוניברסיטת נורת'ווסטרן, בעלת ניסיון של 25 שנים במערכת הבריאות, ובתעשיית הבריאות והתרופות.

בתפקידה האחרון כיהנה טוויזר-זקס בתפקיד המנהלת הרפואית של קרן ההשקעות הבינלאומית aMoon, תפקיד בו הייתה אמונה על בחירת חברות ביו-פרמצבטיות מבטיחות וייעצה לחברות מובילות בתחום. לפני תפקידה בaMoon הייתה חלק מצוות הפיתוח הגלובלי של חברת Sanofi, במסגרת תפקידה הציגה טכנולוגיות חדשות בתחום מדעי החיים, הובילה יוזמות דיגיטליות בתחום הבריאות והובילה צוותי מחקר והערכה. קודם לתפקידה בSanofi, שימשה כרופאה בכירה ברפואה פנימית וריאומטולוגיה במרכז הרפואי שיב"א.


ד"ר נורית טוויזר זקס
צילום: יח"צ

חברת התרופות מדיקיין נוסדה ב2019 על ידי זיו אבירם – מייסד שותף של מובילאיי ואורקם, עו"ד חגי גרינשפון, ויוסי בן עמרם מנהל בכיר לשעבר בטבע ובחברת MSD המשמש כמנכ"ל החברה. מדיקיין עוסקת במחקר ופיתוח של תרופות מבוססות קנאביס, וחרטה על דגלה לשפר דרמטית את איכות החיים של הסובלים ממחלות קשות. המחקר של החברה המתבצע במעבדות החדישות של החברה בכפר סבא, מתמקד בהפרעות נוירולוגיות (דיכאון, שיטיון, אפליפסיה, פארקינסון) ובמחלות עם רקע דלקתי (מחלות דרכי הנשימה ודרכי העיכול). החברה מאוגדת בקנדה ולה סניפים פעילים בישראל, פורטוגל, גרמניה ואוסטרליה.

יוסי בן עמרם, מנכ"ל מדיקיין: "מינויה של נורית טוויזר-זקס מהווה אבן דרך חשובה עבור חברת מדיקיין, בהמשך ביסוסה כחברת תרופות מבוססות קנאביס מובילה. במסגרת תפקידה, נורית תהיה אחראית על כלל ההיבטים הביו-פרמצבטיים של מדיקיין, החל מעיצוב האסטרטגיה ותהווה חוד החנית בהוצאה לפועל של פיתוח התרופות, מראשיתן ועד השקתן. אני משוכנע כי ניסיונה העשיר של נורית יהווה נכס למימוש החזון של החברה, שיפור איכות חייהם של הסובלים ממחלות קשות, באמצעות תרופות מבוססות קנאביס".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: