מבזקים

שר הביטחון: "אנחנו נערכים בימים אלו מול אתגרים בזירות שונות ואיומים מאיראן"

תוכן עניינים

שר הבטחון בני גנץ השתתף באירוע לציון עשור למערכת כיפת ברזל: "אנחנו נערכים בימים האלו מול האתגרים בזירות השונות ובהם האיומים שאיראן מציבה לנו בין שבאופן ישיר ובין שבאופן עקיף על ידי שלוחיה במזרח התיכון"

ישי אלבז | כ"ה בניסן תשפ"א | יום רביעי 7 באפריל 2021 | מערכת ישראל ניוז

שר הביטחון בני גנץ השתתף הבוקר באירוע לציון עשור לירוט הראשון של כיפת ברזל. יחד עם גנץ השתתפו השר עמיר פרץ, ראש אג"ת אלוף תומר בר, מפקד הגנה אווירית תא"ל רן כוכב, ר' מפא"ת דני גולד, ר' מנהלת חומה במשרד הביטחון משה פתאל ובכירים נוספים. עוד השתתף בטקס גם סא"ל מאור גבריאל, מי שהיה מפקד הסוללה הראשונה שיירטה רקטה לפני עשור בדיוק. בראשית המפגש, קיים שר הביטחון דיון סטטוס בפיתוחים החדשים של כיפת ברזל ובפריסת המערך הנוכחי, ולאחר מכן קיים שיח עם לוחמי הגדוד וטקס הרמת כוסית לציון יום העשור ליירוט הראשון.

שר הביטחון גנץ אמר בדבריו: "אנחנו נערכים בימים האלו מול חזיתות שונות- בדרום, בצפון, וגם מול איומים שאיראן מציבה לנו בין שבאופן ישיר ובין שבאופן עקיף על ידי שלוחיה במזרח התיכון. מדינת ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור והיא תישאר כזו בגלל שני דברים: בגלל שאין לנו ברירה ובזכות אנשים כמותכם, אלו שקדמו לכם ואלו שיבואו אחריכם, שנושאים בעול הזה בצורה כל כך טובה ומשמעותית. יש לנו מערכות התקפיות שפועלות 24/7, 365 יום בשנה ומוכנות לפעולה מול כל זירה, מול כל טווח ובכל מימד פעולה שצה"ל יידרש לו".


צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

דבריו המלאים של שר הביטחון גנץ: "כל דבר מתחיל מזה מחזון, וממטרה, ונמשך בתוכנית ובביצוע. אנחנו רואים פה את כל שרשרת הערך: מהחזון הטכנולוגי-מבצעי, ועד לחזון המדיני של מה באמת יכולה לתת מערכת שכזו והיא לא היחידה, בהגנה על מדינת ישראל. בסופו של דבר פותחה פה מערכת שהיא המובילה בעולם בכל מה שקשור להגנה אווירית בטווחים הרלוונטיים, מערכת שסוגרת עלינו ובשבילנו את אחד האיומים הקשים ביותר וזה איום האש אל מול העורף האזרחי. תסתכלו מסביב, אתם רואים ים של מטרות בראיית האויב שלנו. היכולת של המערכת הזו ושכמותה, והיכולת של החברות שלה במשפחות ההגנה האווירית – שרביט קסמים, חץ וכל המערכים האחרים שמצטרפים אליה, באמת נותנים לנו יכולת הגנה חסרת תקדים.

אזרחי ישראל מפתחים שגרה דרוכה ומתפתחים, שדרות, יישובי העוטף, יישובי הצפון, יישובים ברמה"ג. ההתפתחות היא תוצאה של המעטפת שנותנים לה גורמי הביטחון במדינת ישראל, מוסד, שב"כ, משטרת ישראל, מג"ב וצה"ל על כל זרועותיו. המשמעות של לאפשר את השגרה, היא שגרת פעילות מבצעית מתמשכת ושוחקת שלכם: הבדיקה של המשגר, המוכנות של הכוח. אתם עושים עבודה נפלאה ובשם מדינת ישראל אני מבקש להגיד לכם תודה רבה.
אני רוצה להגיד לאויבים שלנו שאנחנו עוסקים פה היום בציון עשור למערכת כיפת ברזל, אבל זאת איננה המערכת היחידה שאנחנו מחזיקים. יש לנו מערכות התקפיות שפועלות 24/7, 365 יום בשנה ומוכנות לפעולה מול כל זירה, מול כל טווח ובכל מימד פעולה שצה"ל יידרש לו.

אנחנו נערכים בימים האלו להמשך העימותים האפשריים בדרום, בצפון, לאיומים שאיראן מציבה לנו בין שבאופן ישיר ובין שבאופן עקיף על ידי שלוחיה במזרח התיכון. מדינת ישראל היא המדינה החזקה ביותר במזרח התיכון והיא תישאר כזו בגלל שני דברים: בגלל שאין לנו ברירה ובזכות אנשים כמותכם, אלו שקדמו לכם ואלו שיבואו אחריכם, שנושאים בעול הזה בצורה כל כך טובה ומשמעותית.

התקופה הזו שבין פסח ליום העצמאות, שהם חגים היסטוריים של מדינת ישראל, מחירותנו כעם, דרך מה שעברנו בתקופת השואה וב-2,000 שנות גלות ודרך התקומה על מחיריה, אתם שותפים למפעל ציוני שיצאנו דרכו ולנצח יישאר פה.
אז אני רוצה לברך אתכם, מראשון החיילים דרך המפקדים, דרך מפקדי המערכות, דרך התמיכה, הפיתוח, הניהול שהוא ברמת הצבא, אתם עושים עבודה נהדרת ואני ביושר אומר לכם שאני מאחל לנו שאתם תהיו משועממים, שתצטרכו כל הזמן לעסוק בשגרה, להחזיק כל הזמן את המערכת דרוכה ושקטה ושלא יהיה צורך ביירוטים שלכם, אבל אני בטוח שאם יהיה צורך ואני מניח שמתישהו יהיה צורך- המערכת תדע להניב את מה שהיא צריכה להניב".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: