מבזקים

הנאצים מימנו את השואה ואת מלחמת העולם השנייה בכסף יהודי גנוב

תוכן עניינים

ברלין: המפלגה הנאצית של היטלר שפעלה באופן שיטתי להשמדת יהודי אירופה מימנה 30% אחוזים ממערך המלחמה בכספם השדוד של היהודים, כך על פי מחקרים

רות קרייתי | כ"ו בניסן תשפ"א | יום חמישי 8 באפריל 2021 | מערכת ישראל ניוז

על פי הדיילי מייל, גורמים נאצים שדדו 120 מיליארד רייך, שווה ערך ל- 20 מיליארד דולר, באמצעות ביזה ובאמצעות חוקי החרמה שהיו מיועדים ליהודים בלבד. הנתון נחשף במחקר של משרד האוצר הגרמני עליו הוטל לחשוף את פשעי הנאצים בזמן היו בשלטון, משנת 1933 ועד שנת 1945.

האנס פיטר אולמן, חוקר ופרופסור להיסטוריה באוניברסיטת קלן, עומד בראש החקירה מזה מספר שנים, צוטט בדיילי מייל באומרי כי תחת הנאצים רשויות המס "פעלו באופן פעיל להשמדת יהודים מבחינה כלכלית".

"באופן שמרני, כספם מימן לפחות 30% אחוז ממאמץ המלחמה הגרמנית", הוסיף. חוקי המס הפלו יהודים משנת 1934, בעוד שחלקם שהצליחו לעזוב את גרמניה לפני השואה, חלק ניכר מעושרם נתפס באמצעות 'מס יציאה'.

כריסטיאן קולר, מאוניברסיטת מינכן, שעובדת על המחקר אמרה כי משרדי המס בנויים באופן היררכי של ביורוקרטי: "פקידי המס גילו דירות וחשבונות בנק ורוקנו אותם". גורמים נאציים תפסו ומכרו את רכושם של יהודים שעזבו או נשלחו למחנות ההשמדה, הן בגרמניה והן במדינות שנכבשו במהלך מלחמת העולם השנייה.



המפלגה הנאצית

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: