מבזקים

ביקוש השליחים לעסקי המזון

תוכן עניינים

תקופת הקורונה, שבעקבות מבצע החיסונים הנרחב בישראל נדמה שמתחילה כבר להיות מאחורינו, חוללה לא מעט שינויים בעולם הצרכנות המקומי. מעבר לאתגרים הבריאותיים, הכלכליים והחברתיים שהיא הציבה בפנינו, לא מעט בעלי עסקים נאלצו לבצע חשיבה מחודשת על האופן שבו הם מציעים את מוצריהם ושירותיהם לציבור הרחב. אחת הדוגמאות המובהקות לכך היא המעבר של עסקים רבים להציע את מרכולתם במרחב האינטרנטי, ולספק שירות של משלוחים לבתים, גם אם בעבר לא נהגו לעשות כך.

שינוי זה גרם לעלייה משמעותית גם בהיקפי הביקוש לשליחים, בכל רחבי הארץ. עסקי מזון רבים שהחלו להציע את המוצרים שלהם במשלוח, נזקקו לשליחים מיומנים ומקצועיים, כדי שיוכלו לשלוח את הסחורה אל הבתים של הלקוחות שהזמינו את המשלוח באמצעות הטלפון או האינטרנט.  

עלייה בהיקף הזמנות האוכל בישראל

מגמה זו, של עלייה בהיקף כמות הזמנות האוכל במשלוחים, היא גם תוצאה של הסגרים הממושכים ושל הצורך העז של ישראלים רבים למצוא תחליף לישיבה הקבועה בבתי קפה ובמסעדות. אחד מהתחליפים האלה היה הזמנה של אוכל הביתה, מה שהיווה פיצוי מסוים על כך שאפשרות הישיבה במסעדה נמנעה מהם.

כמובן שכדי לספק מזון לכל אותם לקוחות רעבים, נדרשה כמות גדולה יותר של שליחים, והם נהפכו למצרך מבוקש בפני עצמו. מגמה זו הייתה בולטת בצורה המשמעותית ביותר באזור תל אביב ומרכז הארץ, אך היא חלחלה גם לפריפריה.

בנוסף לכך, עסקי מזון רבים הלו להשתמש באסטרטגיות של שיווק אינטרנטי, שסייעו להם להגיע לקהלים גדולים יותר בצורה יעילה, וכך ליצור לעצמם לקוחות חדשים באמצעות שיווק בגוגל וברשתות החברתיות. טכניקות השיווק האלו היוו השלמה לעובדה שישראלים רבים עברו להשתמש ברשת האינטרנט כאמצעי הראשון לביצוע קניות ולחיפוש מוצרים.

ביקוש רב לשליחים מיומנים

העלייה בהיקף ההזמנות בעסקי המזון יצרה, וממשיכה ליצור, ביקוש רב לשליחים מיומנים. כפי שבמקצועות אחרים הקשורים לענף המזון, עובדים רבים לא ששים לחזור מתקופת החל"ת המשולמת להם מהמדינה – כך גם קורה עם ענף השליחים. בתי עסק רבים בתחום המזון מחפשים עובדים ושליחים בכל דרך אפשרית, כדי לענות על הביקוש הרב שיש להזמנות מבית העסק שלהם.

מסיבה זו, לא מעט צעירים נכנסים לתחום זה לראשונה, ומתחילים לעבוד כשליחים. באזור תל אביב כבר שכיח מאוד לראות שליחים המתניידים על אופניים חשמליות או קורקינט, לעומת המצב בעבר שבו היינו רגילים לראות שליחים בענף המזון שמתניידים רק באמצעות קטנועים. הביקוש הרב לשליחים הפך את הענף הזה למבוקש ביותר, וגם אנשים בגילאים מבוגרים יותר החלו לעבוד כשליחים – תחום שבעבר היה שייך לצעירים באופן כמעט מוחלט.  

לא רק מסעדות מבצעות כיום משלוחים

אחת מהסיבות לביקוש הרב לשליחים בעסקי המזון היא שלא רק מסעדות מבצעות כיום משלוחים. ניתן להזמין כיום בקלות משלוחים ממגוון רחב מאוד של עסקים בתחום זה. חיפוש קצר בגוגל וברשתות החברתיות יכול להוביל את הצרכנים להזמין כמעט כל פריט מזון – החל ממאפים מקונדיטוריה בתל אביב, ועד גלידה טרייה בירושלים או משלוחי פירות במודיעין.

העובדה שלא רק מסעדות החלו לשלוח את המוצרים שלהן עד הבית, מוסיפה על הביקוש הרב לשליחים מיומנים ואמינים, ומובילה להמשך התחזקות המהפכה הצרכנית שהופכת את ההזמנות מהאינטרנט בבית לנפוצות ושכיחות יותר. מגמה זו צפויה רק להתחזק בעתיד, גם כאשר תקופת הקורונה תהיה מאחורינו, וסביר להניח שהיא תתרום להמשך התחזקות מעמד השליחים המקצועיים בעסקי המזון וכן להמשך ההתפתחות העסקית באינטרנט של בתי עסק רבים.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: