מבזקים

האם חיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון גורם לקרשי דם במוח?

תוכן עניינים

סוכנות התרופות האירופית EMA בוחנת היווצרות  קרשי דם במוח בחיסון COVID-19 של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון

רון אטיאס | כ"ט בניסן תשפ"א | יום ראשון 11 באפריל 2021 | מערכת ישראל ניוז

לא רק אסטרה זנקה, גם ענקית התרופות האמריקנית ג'ונסון אנד ג'ונסון נמצאת עתה תחת עיניו הבוחנות של ה- ENA האירופי, הבוחן את הקשר הסיבתי בין היווצרות קרישי דם במוח ובין החיסון.

רגולטור התרופות האירופי בודק קשר בין קרישי דם ובין חיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון בקרב ארבעה אנשים בארצות הברית שקיבלו את חיסון ה-COVID-19  של ענקית התרופות.

אתר הברו ניוז מדווח כי סוכנות התרופות האירופית מסרה כי שלושה מקרים חמורים של קריש דם וטסיות נמוכות התרחשו בארה"ב במהלך הפעלת החיסון של J&J מיחידת וכי אדם אחד נפטר מהפרעת קרישה שדווחה במהלך ניסוי קליני.

 יצויין שהדו"ח של ה- ENA הוא הראשון שמזכיר את היווצרות קרישי הדם במוח בקשר לחיסון של ג'ונסון וג'ונסון. חברת ג'ונסון וג'ונסון מסרה כי היא מודעת לדיווחים הנדירים על היווצרות קרישי דם במוח וכי היא עובדת עם הרגולטורים הרלוונטיים בבחינת הממצאים. בהודעה לסוכנות הידיעות רויטרס אמרה החברה ,"נכון לעכשיו, לא נוצר קשר סיבתי ברור בין האירועים הנדירים הללו לבין חיסון COVID-19.

ממינהל המזון והתרופות האמריקני מסרו כי הם מודעים לנושא קרישי הדם וגם הם לא מצאו "קשר סיבתי הקושר זאת לחיסון". אולם שלל תופעות לוואי אחרות הקשורות לחיסון כבר תועדו בחיסון "הצעיר" מבין אחיו הגדולים מארה"ב תוצרת מודרנה ופייזר.

נכון ל-30 במרץ, על פי מערכת הדיווח על אירועים שליליים (VAERS), 1,005 מקרים של בעיות עור בעקבות החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון הוגשו בארצות הברית לבדה, כולל מקרה חמור במיוחד שבו עורו של אדם בן 74 החל להתקלף בפתאומיות.

בסך הכל נכון לשבוע שעבר התקבלו כ-160,137 דיווחים על תופעות לוואי בעקבות קבלת החיסון.

הרשויות הפדרליות, כולל ה-CDC, אומרות כי הן עוקבות אחר דיווחים על תגובות אלרגיות קשות לחיסון החדש, באמצעות מעקב אחר דיווחי הVAERS-. באנשים שקיבלו את החיסון של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון.

 יצוין שלמעלה מחמישה מיליון איש בארצות הברית קיבלו את החיסון של J&J החל מיום חמישי בבוקר, על פי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן.

בינתיים כידוע נושא קרישי הדם במוח שדווח על ידי כמה רופאים בכירים באירופה, שחלקם חברים ב-EMA ושקיים בקרב אנשים שקיבלו את חיסון של אסטרה זנקה נמצא נכון לעת עתה בבדיקה גם כן.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: