מבזקים

האקרים מציעים למכירה מידע אישי של משתמשי לינקדאין

תוכן עניינים

לאחר דליפת נתונים של חשבונות משתמשים בפייסבוק, נתונים של 500 מיליון משתמשי לינקדאין עומדים למכירה, גם בפלטפורמת האקרים

גבריאל ודררו | ל' בניסן תשפ"א | יום שני 12 באפריל 2021 | מערכת ישראל ניוז

אתרים מתמחים בטכנולוגיה מזהירים מפני שימוש לרעה בפרטיהם של חשבונות משתמשי לינקדאין בעולם. זה נוגע למספרי טלפון, שמות, נתוני מיקום וכתובות דואר אלקטרוני. מומחים מזהירים שוב כי נוכלים יכולים לבצע הונאה עם נתונים אלה.

על פי דיווח של חדשות הסייבר, המידע האישי של 500 מיליון משתמשי לינקדאין מוצע למכירה ברשת בפורום האקרים. דובר לינקדאין מאשר ל- Business Insider כי מדובר בכמות גדולה של נתוני חשבון כולל מספרי טלפון, פרטי מיקום וכתובות דוא"ל, אך שום מידע פיננסי, כגון פרטי כרטיס אשראי, לא דלף.

בפלטפורמת ההאקרים, הספקים טוענים שיש להם נתונים של 500 מיליון משתמשים. כמדגם, הקבוצה שעומדת מאחורי טוענת כי כבר הדליפה 2 מיליון מהנתונים הללו. אם זה נוגע לדליפה חדשה עם פרופילים אחרונים, או נתונים מהדלפות קודמות? עדייןלא ברור. הספקים גם אומרים שהם משתמשים בכלים המובנים של השירות כדי לאסוף מידע.


צילום: רויטרס

כמו בנתוני פייסבוק שהודלפו, הנוכלים עלולים לעשות שימוש לרעה במספר הטלפון ובפרטים אישיים אחרים כדי להשיג בין היתר כסף, או מידע יקר ערך מהקורבן. למרבה הצער, הקורבנות לא יכולים לעשות הרבה כדי לתקן את הדליפה. ההאקר הבלגי, אינטי דה צ'וקלייר הסביר כי אחרי הכל, עותקים רבים של הפרת הנתונים מסתובבים ברשת.

"מעתה, היזהר במיוחד לא לענות לשיחות טלפון לא ידועות ממספרים זרים, או מהודעות חשודות," הוא מייעץ. ההודעות יכולות להגיע בין היתר באמצעות וואטסאפ. ניתן לדווח על טלפונים והודעות חשודים לאתר Safe on Web.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: