מבזקים

זהירות: ישראלים חשופים לניסיונות חטיפה של המודיעין האיראני

תוכן עניינים

חשיפה: כך מנסה המודיעין האיראני למשוך ישראלים ברשתות החברתיות  למפגשים בחו"ל שעלולים להביא לחטיפתם

אהרון קלפה | ל' בניסן תשפ"א | יום שני 12 באפריל 2021 | מערכת ישראל ניוז

השב"כ והמוסד חשפו את שיטת פעולה של גורמי מודיעין איראנים שפעלו לפתות ישראלים לצאת למדינות שונות בחו"ל, לטובת פגיעה בהם או חטיפתם.

השיטה מבוססת על שימוש בפרופילים פיקטיביים ברשת חברתית ויצירת קשר עם ישראלים העומדים בקשרים עסקיים עם גורמים בעולם ונוהגים לצאת לחו"ל.

וכך פעלה השיטה: הגורמים האיראנים פתחו פרופילים פיקטיביים של נשים שלכאורה עוסקות בתחום העסקים והתיירות, ברשת החברתית אינסטגרם. אותם פרופילים יצרו קשרים עם אזרחים ישראליים, תיאמו עמם מפגשים בחו"ל וניסו למשוך אותם למפגשים בתואנות עסקיות, או רומנטיות שונות.


נערת פיתוי באינסטגרם | תקשורת שב"כ

מדובר בפעילות שמתבצעת במגוון מדינות שמקיימות קשרים עם ישראל ועם ישראלים ביניהם מדינות ערב, תורכיה, מדינות המפרץ, קווקז, אפריקה ואירופה. זהו דפוס פעולה מוכר ודומה לזה שבוצע בעבר על ידי איראן מול מתנגדי משטר באירופה. עתה, פועלת איראן באופן דומה מול אזרחים ישראלים המבקשים לפתח קשרים עסקיים לגיטימיים בחו"ל במדינות שצויינו.

קיים חשש ממשי כי פעילות זו של גורמים איראניים תוביל לניסיונות פגיעה בישראלים או חטיפתם באותן מדינות בהן פועלים האיראנים.

על רקע חשיפת שיטת הפעולה של האיראנים, קוראים גורמי הביטחון לאזרחים ישראלים המקיימים קשרים עסקיים בחו"ל, לגלות מודעות וערנות ביחס לפניות ברשתות החברתיות, מפרופילים שאינם מזוהים על ידם, ולמניעת יצירת קשרים עימם.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: