מבזקים

חיילים מצטיינים: חזרה גנרלית לטקס יום העצמאות המסורתי בבית הנשיא

תוכן עניינים

נשיא המדינה למצטיינים: "כולכם יחד פניה היפות של הארץ שלנו. התודה היא לכם, ובבוקר יום העצמאות נעלה על נס את היותכם הטובים שבטובים"

שלום שי גיחז | א' באייר תשפ"א | יום שלישי 13 באפריל 2021 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר הבוקר את 120 החיילים והחיילות המצטיינים במהלך החזרה הגנרלית לקראת חגיגת יום העצמאות ה-73 שתיערך בגינת בית הנשיא תחת הכותרת ״כל ישראל מירושלים", בפעם האחרונה בכהונתו, ביום חמישי, ג׳ באייר, 15 באפריל בגינת בית הנשיא.

"אני רואה את פניכם הנרגשות ושמח שנוכל לקיים את הטקס המרגש הזה השנה כמעט כהלכתו," אמר הנשיא לחיילות והחיילים והוסיף: "אתם החיילות והחיילים המצטיינים, שלל צבעי כומתות צה"ל שלפני, לוחמים ולוחמות, תומכי לחימה, חיילי מודיעין, כולכם יחד פניה היפות של הארץ שלנו. התודה היא לכם, ובבוקר יום העצמאות נעלה על נס את היותכם הטובים שבטובים. חג שמח יקיריי." בסיום הודה הנשיא לסגן-אלוף עודד נהרי, מפקד האירוע זו השנה ה-21.

כמיטב המסורת, זו השנה האחרונה, יארח נשיא המדינה את החגיגות המרכזיות בבוקר יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל באירוע "כל ישראל מירושלים".

הטקס החגיגי ייפתח במטס כבוד, בהשתתפות מבנה מטוסי הקרב של חיל האוויר, בהצדעה לחיילים המצטיינים המייצגים את זרועות הצבא. המצטיינים נבחרו בקפידה והומלצו על ידי מפקדיהם לקבלת אות הצטיינות מהנשיא על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן לצה"ל ולמדינת ישראל. בתום המטס יסקרו הנשיא והרמטכ"ל את שורת המצטיינים. בשל הנחיות המאבק בקורונה המשך האירוע הוקלט מראש ואחריו יועבר טקס המצטיינים בשידור חי.


צילום חיים צח לע"מ

ההצדעה המיוחדת למדינת ישראל תשודר בכל ערוצי הטלוויזיה בבוקר יום העצמאות ה-73, יום חמישי, ג' באייר תשפ"א, 15 באפריל 2021, בין השעות 9:30-11:05.

חלקו הראשון של המשדר הוקלט מראש בהנחייתה של רותם אבוהב, ובהשתתפות הזמרים אליעד נחום, אסתר ראדה ובו גם הצדעה מיוחדת ליוצר אביהו מדינה. יחד איתם יחגגו לצד נשיא המדינה גם ישראלים מכל קצוות הארץ בהצדעה מיוחדת למתנדבים, צוותי החינוך והצוותים הרפואיים.

חלקו השני של המשדר יועבר בשידור חי מגינת בית הנשיא ובמהלכו יתקיים טקס חלוקת תעודות ההצטיינות ל-120 החיילות והחיילים המצטיינים. במסגרת הטקס ישאו דברים כבכל שנה נשיא המדינה, הרמטכ"ל ונציג החיילים המצטיינים.

בית הנשיא נערך להעברת המשדר החגיגי במלואו לכל הפלטפורמות, ערוצי טלוויזיה, רדיו ואתרי אינטרנט בישראל ובעולם. בנוסף יועבר גם קישור יוטיוב, וקוד להטמעה באתרי האינטרנט.

להלן לוחות הזמנים:

8:45 – 9:00 סקירת מסדר 120 החיילים והחיילות המצטיינים, רחבת הקשתות בבית הנשיא

9:30 – 10:15 השידור המוקלט.

10:15 – 11:05 שעה משוערת: טקס חלוקת תעודות ההצטיינות על ידי נשיא המדינה והרמטכ"ל. הטקס כולל את דברי הנשיא, הרמטכ"ל ונציג המצטיינים.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: