מבזקים

הקרב על הגרעין האיראני

תוכן עניינים

ישראל בקרב המאסף שלה כשהיא נותרה לבדה בעימות הבלתי פתיר מול האיראנים. ארה"ב, המשענת שלנו הפכה למשענת רעועה, לא שלפני זה היא הייתה משענת מושלמת, אך אז עוד יכולנו לפנטז, שכל שארה"ב עושה זה להחיות את הגויה האיראנית ולהטיל עלינו איסור הצהרות בנושא האיראני

אלי ששון | ו' באייר תשפ"א | יום ראשון 18 באפריל 2021 | מערכת ישראל ניוז

ארה"ב עסוקה בנושא אוקראינה וסין ורוסיה והדבר האחרון שמעניין את ביידן הישיש זה איראן או ישראל. במקביל גם סעודיה שמתקשה להתמודד אפילו עם החותים ובשלב מסויים פינטזנו שתהיה בת בריתנו מול איום הגרעין שמסכן גם אותה, מקבלת לאחרונה רגליים קרות ומנהלת על פי פרסומים, משא ומתן (הסעודים מכחישים כמובן) עם גורמים באיראן שאולי יעניקו לה חמלה מהחותים והאיראנים, מה שמותיר אותנו בדד במערכה מול איראן.

לגבי הגרעין וההסכם של איראן עם המעצמות, ההסכם ייחתם בברכתה של ארה"ב והאירופים וזה יעניק הטבות והסרת סנקציות ושקט לאיראנים להמשיך ולפעול ללא מעצורים, רציניים בדרכם לגרעין הנכסף. ישראל תמשיך לאיים עם כדורים עקרים על האיראנים, כשהאיומים יכוונו לאיראנים שלא סופרים אותנו ולאמריקאים שלא ממש יירשמו. קהל יעד נוסף לאיומים מול איראן, מכוון כמובן לאזרחי ישראל לצרכים פנימיים ופוליטיים, אך גם כאן מבינים שאיחרנו מעט את הרכבת. כל שניתן לעשות זה לפגוע במבצעים חשאיים, שאולי במקרה הטוב יעכבו את המהלכים האיראנים, כשפעולה משמעותית יותר היא בגדר פנטזיה שסיכויה להתממש קרוב לאפס. אך עדיין ישנם אחוזים בודדים שאולי כן נעשה מעשה וגם זה יכול להיות תקף לשבועיים הקרובים, בטרם תורכב ממשלה חדשה שתתקשה לטפל באיראנים.


(AFP Photo/Jack Guez

לגבי התקדמות הגרעין האיראני, רק פתי יאמין שמדינה מטורפת שעוסקת בכל הכח ובכל המשאבים בפיתוח נשק גרעיני במשך 30 שנה, ומקבלת סיוע ממדינה גרעינית מטורפת בדמות קוריאה, לא מחזיקה מזמן בנשק גרעיני. כל מביני הדבר כבר אומרים במשך שנים שהנה תוך חודשים ספורים, יחזיקו האיראנים בנשק המיוחל וכל שנה הם דוחים ודוחים את הערכתם. האם הם לא מבינים שאין לסמוך על סוכנות הגרעין שתפקח כראוי? האם לא לוקחים בחשבון שייתכן שהאיראנים מעשירים אורניום באחוזים גבוהים מזמן ובחשאי במתקנים סודיים? האם המומחים מספרים מה שהם לא יודעים, או אולי הם לא מספרים את מה שהם יודעים משיקולים שלהם?

לסיכום: יש שיאמינו שעדיין ניתן למנוע את פיתוח הגרעין מאיראן, ויש שיאמרו שהגרעין כבר אצלם על המדף. בכל מקרה אין להיכנס לחרדות מפני אירן גרעינית, כי היא לא תעשה מעשה התאבדות. לכן אפשר להמשיך לחיות בשלווה ולא להיבהל ממי שמנסים להבהילנו.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: