מבזקים

כאוס פוליטי בממשלה

תוכן עניינים

הכישלון הצורב של נתניהו בהצבעה אמש על הרכב הוועדה המסדרת יכול להביא לקיצו הפוליטי האשמים בעיקר זה נתניהו שאינו מוכן שאף בן תמותה יחליפו כמועמד להרכבת ממשלה. החלפתו של ביבי יכלה ויכולה לתת את ראשות הממשלה לימין ללא בעיה, כי ההתנגדות של ליברמן וסער היא לא לימין אלא לנתניהו באופן אישי. מיהם האשמים הנוספים?

אלי ששון | ח' באייר תשפ"א | יום שלישי 20 באפריל 2021 | מערבת ישראל ניוז

אשם נוסף ולא פחות מנתניהו הוא סמוטריץ שמתעקש בכל הכח שרע"מ לא תתמוך, ואפילו לא תיעדר בהצבעה על הרכבת ממשלה. היעדרות, או הימנעות של רע"מ יכלה להמליך את הימין כממשלת מיעוט לפרק זמן, עד שיימצאו שני עריקים.

על כן העקשנות של סמוטריץ שלא לקבל סיוע נדרש מרע"מ תביא את רע"מ לזרועות השמאל, שלא יהססו להשתמש בקולות של הערבים כדי להרכיב ממשלת אסון (לדעתי).


צילום: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ'

השלב הבא שיכול להיות זה החלפת יו"ר הכנסת באיש מחנה השינוי, במקום יריב לוין ושם, עם הרוב שלהם, הם יוכלו לחוקק חוקים נגד נתניהו וחוקים נוספים כגון" איסור על מועמד שחשוד בפלילים להרכיב ממשלה. מה שישלח את בנימין נתניהו לסל המיחזור.

מה שנותר בקנה של נתניהו לעשות הוא לוותר על המלוכה ולתמוך במועמד אחר שיחליפו, כגון: בנט, אדלשטיין, לוין, כ"ץ או לחליפין להכריז על פיזור הכנסת עוד בטרם הנשיא יעניק את המנדט לצד השני.


צילום: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ'

אפשרות נוספת היא שבנימין נתניהו יחזיר את המנדט לנשיא, והנשיא מטיל על לפיד להרכיב ממשלה, או שהנשיא יעביר את ההחלטה לכנסת, כדי שתמצא מועמד שיסכים כפוף לחתימה של 61 חכי"ם, לנסות להרכיב ממשלה.

מהלך חשוב ונוסף שיכול להציל את נתניהו, הוא הליכה למהלך "יום הדין". בניסיונו של נתניהו להרכיב ממשלה ובמסגרת המהלך עליו להיענות לדרישת בנט, להיות ממלא מקום שיחליף את נתניהו במידה ותהיה מניעה בהמשיך, לכהן וללכת לממשלת מיעוט בת 59 חברים ללא רע"מ שכמובן לא תצורף לקואליציה. את תמורת ההימנעות, או ההצבעה לפי הצורך, והאינטרס שלהם. הם יימצאו את הדרך שלהם לא ליפול בהצבעה. במקרה כזה גם סמוטריץ העקשן יוכל להשלים עם מהלך כזה, כי הוא לא יוכל לכפות על רע"מ להתנגד, בניגוד לעמדתה והאינטרס שלה.


צילום: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ'

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: