מבזקים

לראשונה: שבוע ההייטק החרדי עם בכירי המשק והממשל בישראל

תוכן עניינים

סקר מעסיקים בנושא תעסוקת חרדים בהשתתפות בכירי המשק: 78% צופים שקליטת חרדים בהייטק תגבר על רקע המחסור בכוח אדם; 55% מעריכים שמודל העבודה מרחוק יגדיל קליטת החרדים בהייטק 

אהרון קלפה | י' באייר תשפ"א | יום חמישי 22 באפריל 2021 | מערכת ישראל ניוז

נכ"ל ומייסד קמא-טק, משה פרידמן: "יש כאן פוטנציאל צמיחה אדיר למשק הישראלי לטווח הארוך. הנושא בעל חשיבות לאומית ראשונה במעלה. בשילוב זרועות ניתן להאיץ את קצב ההשתלבות באופן משמעותי".
 
באירוע ראשון מסוגו – קמא-טק בשיתוף עם רדיו קול-חי אירחו לאורך השבוע את בכירי תעשיית ההייטק בישראל לשבוע פעילות מיוחד שהוקדש לעיסוק באתגרי ההיי-טק החרדי והמשק הישראלי בתקופת הפוסט קורונה.

קמא-טק, המיזם המוביל לשילוב חרדים בהייטק בישראל, קיימה שבוע מיוחד שעוסק כולו באתגרי ההייטק החרדי בהשתתפות בכירי התעשייה, מנכ"לים ומייסדי חברות טכנולוגיה מובילות, וכן סטרטאפים ויזמים חרדים, וכן שרים וחברי כנסת בעבר ובהווה. אירוע השיא מתקיים הערב, בהשתתפות נפתלי בנט, חברי כנסת נוספים ובכירי התעשייה, ובו ייחשף סקר מעסיקים חדש ורשימת היזמים החרדים המובילים בעולם.


מושב הפתיחה של שבוע ההייטק החרדי, מימין, משה פרידמן מנכ״ל קמא-טק, פרופ׳ יוסי מטיאס, סגן נשיא בגוגל העולמית, מנהל מרכז הפיתוח של גוגל בישראל, אריאל ברמן, רדיו קול חי, דב מורן, יזם ומשקיע, ממציא הדיסק און קי, יזהר שי, יזם ומשקיע, לשעבר שר המדע של מדינת ישראל. צילום: יח"צ
 
השבוע נפתח נפתח בראיון עם יו"ר רשות החדשנות ד"ר עמי אפלבאום, ונמשך בשבוע שידורים מיוחד עם בכירי התעשייה.  במסגרת אירוע סיום חגיגי המתקיים היום (ה') מתפרסם לראשונה סקר מעסיקים שנערך ע"י מכון אסקריא בשיתוף קמא-טק והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות IATI, סקר עליו השיבו קרוב ל 100 מעסיקים המייצגים חלק ניכר מחברות ההייטק הגדולות בישראל, המציג תפיסות ותחזיות בנוגע לתעסוקת חרדים בהייטק- עולה כי המעסיקים צופים שמגמת הקליטה של עובדים חרדים בהייטק תואץ מאד עקב הקורונה. לפי ממצאי הסקר 55% מהמעסיקים חושבים שמודלים של עבודה מרחוק שהואצו בתקופת הקורונה יגדילו במידה רבה את שיעור המועסקים החרדים בהייטק; 78% מהמעסיקים סבורים שהמחסור הבולט בכוח אדם כיום יוביל לקליטה מואצת של חרדים בתעשייה; 18%  ציינו ששיעור החרדים שגייסו השנה לחברתם הוגבר. 91% מהמעסיקים הביעו נכונות גבוהה או גבוהה מאוד לקלוט חרדים לחברתם. 

בנוסף, השבוע התקיים בשיתוף עם רדיו קול חי, רשות החדשנות, מכון הייצוא, ג'וינט ישראל, משרד העבודה והרווחה, חברות גוגל ומיקרוסופט. באירוע לוקחים חלק  בכירי המשק, הממשל והרגולציה בתחום, ובהם יו"ר מכון הייצוא אדיב ברוך, מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל בישראל פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל ווייז גיא ברקוביץ', מנכ"ל מוביט ניר ארז, היזם והממציא דב מורן, היזם והמשקיע זוהר לבקוביץ', קרין מאייר רובינשטיין, מנכ"לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות,  ואנשי ציבור, בכירי תעשיית ההייטק, משקיעים ויזמים חרדים נוספים.


משה פרידמן צילום: ישראל ברדוגו

משה פרידמן, מייסד שותף ומנכ"ל קמא-טק: "זו הפעם הראשונה שכל בכירי המשק, הממשל והחברה האזרחית מתכנסים לשבוע שכולו הייטק חרדי, ויש  כאן הזדמנות אדירה בעיננו. דווקא בתקופה של משבר תעסוקתי, אנחנו מאמינים שבהייטק החרדי טמון פוטנציאל צמיחה אדיר למשק הישראלי לטווח הארוך. ממצאי הסקר ממחישים היטב את השינוי המתחולל, ואני אופטימי כי אני חושב שיש כיום יותר בשלות במשק כולו. הנושא בעל חשיבות לאומית ראשונה במעלה, ובשילוב זרועות ניתן להאיץ מאוד את קצב ההשתלבות. אני משוכנע שהשבוע הזה מביא עמו בשורות חשובות, מעמיק את ששיתופי הפעולה הבין-מגזריים וממשיך לקדם אותנו אל היעד"
 
 יזהר שי, יזם, משקיע ושר המדע והטכנולוגיה לשעבר אמר במפגש: "המדינה יכולה לעשות עוד הרבה לקידום תכניות להכשרה להייטק לכל האוכלוסיות, גברים, נשים, חרדים וערבים. בישראל קורה דבר מדהים, שגם הסקטור העסקי מסייע מתוך הכרה שלא רק שזה חשוב עסקית, אלא כי יש כאן רעיון חברתי של שותפות גורל ואחריות חברתית. מעריך שתוך זמן קצר נראה יזמים חרדים שמקימים סטארטאפים של מיליארדי דולרים ונראה חרדים של מנכ״לי החברות הגדולות".

פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא בגוגל העולמית ומנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל בישראל:  "אחד האתגרים שלנו הוא לייצר יותר גיוון ולקרב עוד אוכלוסיות להייטק הישראלי. החברה כולה תצא נשכרת אם נגביר את הנגישות להייטק."

גיא ברקוביץ' מנכ"ל ווייז:  "עם החזרה לשגרה, מצב התנועה בישראל שאנו רואים כיום לפי הנתונים שלנו – כמות הרכבים גדול בכ-18% מכפי שהיה לפני הקורונה. הבעיה המרכזית היא כמות הנסועה ברכב פרטי, והיעד צריך להיות להוריד כ-22-25% מהרכבים בכבישים באמצעות תחב"צ, קארפול ונסיעות משותפות.
גם לנו וגם לגוגל יש ראיה ארוכת טווח בנושא שילוב החרדים. אין לי ספק שאדם שגדל במגזר החרדי – רואה וחושב על בעיות יומימיות בצורה אחרת ממני. זו הסיבה שאנו מאמינים כ"כ בגיוון תעסוקתי, רק כך נוכל להגיע למוצר שבאמת מדבר לכולם.

היזם וממציא הדיסק און קי דב מורן: החרדים בהייטק זה כבר עניין מבוסס ואמיתי, והפירמידה הזו של חרדים בהייטק לדעתי  יש עוד המון לאן לצמוח ולגדול. אני מאוד מאמין בשילוב הזה של חרדיות ואמונה, בצד הייטק, יזמות ופיתוח – הם יכולים לדור זה לצד זה".

קמא-טק הינו המיזם המוביל בישראל לשילוב חרדים בהייטק. הוא פועל במספר זרועות ובהן תכניות הכשרה, השמה, מאיץ סטרטאפים, ועוד, והכשרה ליזמות והוקם לפני 8 שנים על ידי קבוצת יזמים חרדים יחד  עם קואליציה של 80 חברות ענק וקרנות הון סיכון, ביניהם סיסקו, מיקרוסופט, גוגל, פייסבוק, צ׳קפוינט, פיטנגו, מובילאיי, וינטג׳ ועוד.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: