מבזקים

נשיא המדינה בסכנין: "אסור לנו להפוך את האלימות לשפה לגיטימית"

תוכן עניינים

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ביקר במרכז האזורי לחינוך סביבתי שימור אנרגיה ומחקר בסכנין, לכבוד יום כדור הארץ שיתקיים השבוע: "לא ניתן להתמודד עם קיימות וסביבה, כשאנחנו חושבים רק על עצמנו או רק על הקהילה שלנו. כאשר אנחנו חושבים על סביבה, אנחנו חושבים על השכנים שלנו, על אנשים שמבינים שאנחנו שותפי גורל״

אהרון קלפה | ט' באייר תשפ"א | יום רביעי 21 באפריל 2021 | מערכת ישראל ניוז

בביקורו של נשיא המדינה בסכנין, התייחס לאלימות ביפו וירושלים בימים האחרונים: "תמונות התקיפה המטלטלות של יהודים החווים התעמרות כך סתם, ללא סיבה, לאור היום, דווקא בערים בהן ידענו תמיד להעלות על נס את השותפות והקיום המכבד, אינן יכולות להפוך לשגרה"

"לצד אכיפה משטרתית חסרת פשרות, עלינו לוודא כי תופעות אלה זוכות לגינוי והוקעה גם מההנהגה הערבית וכי אנו משלבים זרועות במאבק באלימות. אסור, פשוט אסור לנו להפוך את האלימות לשפה לגיטימית".

״עלינו להילחם באלימות, בחינוך, בהסברה, בגינוי ציבורי שלא משתמע לשתי פנים, ולצד זה באכיפה נוקשה, שתרחיק את הגורמים האלימים והעבריינים".


צילום: מארק ניימן / לע"מ

לכבוד יום כדור הארץ החל השבוע, ביקר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין במרכז האזורי לחינוך סביבתי, שימור אנרגיה ומחקר בסכנין. בליווי ראש עיריית סכנין, ד"ר ספואת אבו ריא ומנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה, ד"ר חוסין טרביה, סייר הנשיא במרכז וקיבל סקירה אודות הפעילות המתקיימת בו.

המרכז ומגוון הפעילויות המתקיימות בו, מגלמים את רעיון הקיימות, על ידי קידום אחריות סביבתית, שגשוג כלכלי ושוויון חברתי, בנוסף לקידום שיתופי פעולה בין קהילות שונות ומשמש כגשר לשלום בין אדם לרעהו ובין האדם לסביבה.

במהלך ביקורו במרכז נפגש הנשיא עם ח"כ לשעבר ד"ר דב חנין ושמע על התקדמות תכנית "שינוי כיוון 2020" שהושקה בבית הנשיא בפברואר 2020. התכנית מציעה יעדים ברי ביצוע במדיניות הישראלית, להתמודדות עם שינוי האקלים. היוזמה עוסקת בשינויים הכרחיים בשורה של נושאים ובהם אנרגיה, תחבורה, חקלאות, המערכות הטבעיות, התכנון העירוני, מערכות החינוך והמערכות הכלכליות. מטרתה לחבר את הנושא האקלימי עם שיפור חיי היום-יום של האזרחים בתחומים הללו. על פי התכנית שהוצגה, שינוי הכיוון מחייב התגייסות של מערכות החינוך, מוסדות המדינה והשלטון המקומי, תוך יצירת שותפויות עם החברה האזרחית והמגזר העסקי. במפגש השתתפו גם ראש מו"מ עילבון סמיר אבו זיד, ראש המועצה האזורית משגב דני עבדרי, ראש מו"מ דיר חנא עו"ד קאסם סאלם וראש מו"מ בועינה נוגידאת מוניר חמודה.

לאחר מכן התארח הנשיא בסעודת איפטאר, השוברת את הצום היומי בחודש הרמאדן יחד עם ראש המשלחת האמריקאי המשמש כממלא מקום שגריר ארצות הברית ג'ונתן שרייר. בסעודה השתתפו גם ראשי הרשויות של סכנין, משגב, בועינה, עילבון ודיר חנא.

״לא ניתן להתמודד עם קיימות וסביבה, כשאנחנו חושבים רק על עצמנו או רק על הקהילה שלנו. כשאנחנו חושבים על סביבה, אנחנו חושבים על השכנים שלנו, על אנשים שמבינים שאנחנו שותפי גורל,״ הדגיש הנשיא בדבריו.

"רק לאחרונה משבר הקורונה הציב בפני החברה הישראלית שתי אפשרויות: או שמתמודדים יחד, מתגייסים, ותורמים למאמץ המשותף, למען הכלל, או שנשארים מאחור – כולנו. המשבר הזה הוכיח לנו שנועדנו לחיות כאן יחד, כל בני ובנות הארץ, לבנות ולפתח את המרחב הזה,״ אמר הנשיא לראשי הרשויות והודה למוביל היוזמה דב חנין על המאמץ, החינוכי, ופעילותו למען הסביבה.

הנשיא התייחס לסוגיית האלימות הגואה בחברה הערבית ואמר: ״בימים האחרונים מעגל אלימות מתמשך פוקד את יפו וירושלים. תמונות התקיפה המטלטלות של יהודים החווים התעמרות כך סתם, ללא סיבה, לאור היום דווקא בערים בהן ידענו תמיד להעלות על נס את השותפות והקיום המכבד, אינן יכולות להפוך לשגרה. לצד אכיפה משטרתית חסרת פשרות, עלינו לוודא כי תופעות אלה זוכות לגינוי והוקעה גם מההנהגה הערבית וכי אנו משלבים זרועות במאבק באלימות. אסור, פשוט אסור לנו להפוך את האלימות לשפה לגיטימית."

"החברה הערבית חשה היטב את הכאב הצורב של אלימות הפוגעת ללא אבחנה בביטחון האישי שלנו, וביכולת שלנו לנהל חיי קהילה תקינים," הוסיף הנשיא ואמר: "אני עושה כל שבכוחותיי על מנת להיאבק באלימות בכל שנות כהונתי. אסור שנאפשר לה לפגוע גם במרקם היחסים העדין בין המגזרים, בין יהודים לערבים. עלינו להילחם באלימות, בחינוך, בהסברה, בגינוי ציבורי שלא משתמע לשתי פנים, ולצד זה באכיפה נוקשה, שתרחיק את הגורמים האלימים והעבריינים."

האלימות חותרת תחת היכולת שלנו, תחת היכולת של הילדים שלנו, והילדים של הילדים שלנו, לחיות כאן יחד, ולשרטט אופק של עתיד אישי אופק של שכנות טובה אופק של בטחון אישי ושל כבוד הדדי. אתם לא יכולים להיאבק באלימות לבד, אבל אנחנו לא נוכל לה בלעדיכם. גם מול האתגר הזה כמו למול אתגר כדור הארץ, נדרשת עבודה משותפת מתוך שילוב ידיים בסולדאריות" אמר הנשיא וחתם בברכות ליום כדור הארץ ורמדאן כרים.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: