מבזקים

מה חמאס רצה להשיג ומדוע ישראל הפסידה מראש את הסבב?

תוכן עניינים

חודש הבא אם לא יחולו שינויים, אמורות להתקיים בחירות ברשות הפלסטינית ובסביבת אבו מאזן וישראל ישנו חשש כבד מניצחונו של חמאס. לכן ישראל עוצרת בשבועות האחרונים בכירים בקרב חמאס בגדה ואבו מאזן מאיים לבטל את הבחירות לגמרי מחשש להפסד. אז מה חמאס עשה על מנת ללחוץ על הצדדים? הוציא את תומכיו במזרח ירושלים להפרות סדר ובמקביל נתן להבין שעזה תגן על ירושלים בעזרת רקטות

גיא מולמן | ט"ו באייר תשפ"א | יום שלישי 28 באפריל 2021 | מערכת ישראל ניוז

שבוע שלם ראינו כיצד מפלס הלחץ עולה במזרח ירושלים, הפרות הסדר הקשות שכללו סוג חדש של טרור – "טרור הטיקטוק", כן תתחילו להתרגל למושג הזה, הציפו את כל מהדורות החדשות מהבוקר ועד הלילה. מהומות קשות בשער שכם, אשר ברור לגמרי שיש מישהו שעומד מאחורי זה. ארגוני הטרור, ובראשם חמאס צפו במתרחש יום יום עד שביום שישי האחרון החליטו בעזה להתערב. כלי התקשורת ברצועה החלו להעלות תכנים מאיימים, תמונות בעיבוד גרפיקאי מקצועי שלא ניתן היה להתבלבל, משהו עומד לקרות ממש בקרוב. בכך ליל שישי הפך לליל סיוט עבור תושבי עוטף עזה, חמאס ושותפיו באופן מדויק ובתזמון כמו שרק חמאס יודע גרם לעשרות אלפי בני אדם לרוץ למרחבים מוגנים כל חצי שעה עד שעות הבוקר.


משגרים מוכנים להפעלה

חמאס בעצם הביך את ישראל, על הדרך בדק יכולות שיגור לטווח קצר, ולראיה הודעות דובר צה"ל שמתוך 36 שיגורים רק 6 יורטו על ידי כיפת ברזל. חמאס הראה לרחוב הערבי בגדה ובעזה שיש לו כוח דרך הסלמה מתוכננת ומתוזמנת היטב עם מזרח ירושלים ופלגי הטרור ברצועה. חמאס שוב הוכיח לרחוב שלו שהארגון שולט בגובה, תזמון והחלטה על הלהבות. ישראל מצידה נשארה באותה נקודה, מעריכים שחמאס לא מעוניין בהסלמה, מה שכמובן לא נכון והפחד מפני מאות רקטות שחמאס עלול להמטיר על חצי מדינת ישראל במקרה של תגובה. חמאס מצידו העריך שישראל לא תרצה להיכנס לעימות בגלל כמה עשרות רקטות לעוטף ויצא מהסבב הנוכחי כמנצח. המטרה של חמאס הייתה להוכיח לאבו מאזן שהוא יכול תוך זמן קצר לשנות מציאות והוא לא יתן לבטל את הבחירות, ישראל מצידה נשאבה לתוך עימות בין הרשות הפלסטינית לבין חמאס מבלי יכולת לעשות משהו.

ישיבת הקבינט המתוקשרת אתמול הייתה שקופה לכל ילד בעוטף עזה, דפי המסרים שהופצו לכתבים בשטח שישראל וחמאס לא מעוניינים בהסלמה, מצרים כבר עמוק בתיווך ואם חמאס יחדש את הירי ישראל תגיב בעוצמה, כמובן איך בלי הדלפה על חטיבת גולני שתיכף תיכף תרד דרומה ותמונות של טנקים בשטחי הכינוס מאחורי עמדות השידור של ערוצי החדשות, מכל זה ניתן היה להבין שישראל בעצם סיימה את הסבב הכי הזוי שבו ספגה אש ללא תגובה, חמאס הוכיח את יכולתו לעצור את הירי והשקט נשמר.

בפיקוד הדרום מעריכים היום, כי חמאס עלול לחדש את הירי בסוף השבוע, לאחר שאבו מאזן יצהיר על כוונתו לדחות את הבחירות. כמה זמן השקט ימשך? ימים, שבועות או שעות, קשה להעריך. כולנו מחכים להחלטת אבו מאזן בנוגע לבחירות. מה שבטוח, מי שיחליט האם, מתי ובאיזו עוצמה זה כרגיל חמאס ועד אז תושבי העוטף יכולים ליהנות מהשקט מבלי לרוץ עם הילדים באמצע הלילה לממ"ד.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: