מבזקים

טקס אזכרה לחללי מלחמת ששת הימים ומלחמת ההתשה

תוכן עניינים

נשיא המדינה: "הלוחמים נפגעי הטראומה צריכים להבין שהם לא לבד. אנחנו שלחנו אותם אל הקרב. אנחנו אחראים לגורלם. אסור שלוחמים נפגעי פוסט טראומה יהיו פצועים שקופים. עלינו להיות שם בשבילם"

אהרון קלפה | כ"ח באייר תשפ"א | יום שני 10 במאי 2021 | מערכת ישראל ניוז

בטקס אזכרה לחללי מלחמת ששת הימים ומלחמת ההתשה, שהתקיים בהיכל הזכרון בהר הרצל, השתתפו נשיא המדינה ושר הביטחון בני גנץ.

בדבריו אמר הנשיא כי: "מלחמת ששת הימים הביאה איתה ניצחון גדול והיסטורי. היא החזירה את עם ישראל למקומות עליהם חלמנו שנים רבות. ובמיוחד לירושלים. אני זוכר שחשנו גאווה עצומה ולצידה, גם כאב גדול על כל אותם חברים שלא שבו מן הקרבות".


צילום: מארק ניימן/לע"מ

"אני יודע שיש בינינו ששבו מהקרבות אבל הם ממשיכים להילחם בראשם, בנפשם הם עדיין שם. בשבועות האחרונים מתנהל בחברה הישראלית שיח נוקב וכואב אודות נכי צה"ל הלוחמים הקרביים ובעיקר נפגעי הפוסט טראומה מהקרבות. הלוחמים נפגעי הטראומה צריכים להבין שהם לא לבד. אנחנו שלחנו אותם אל הקרב. אנחנו אחראים לגורלם. אסור שלוחמים נפגעי פוסט טראומה שסובלים מפציעה שקופה, יהיו פצועים שקופים. עלינו, על כולנו, להיות שם בשבילם," אמר הנשיא.

הנשיא פנה לבני המשפחות השכולות ואמר: "למלחמה יש מחיר. אתם שילמתם את המחיר הכבד ביותר. בעוד זמן קצר אסיים את תפקידי כנשיא מדינת ישראל. לפני שבע שנים הבטחתי לכם, המשפחות, כי אהיה חייל שלכם. כך עשיתי וכך אעשה. גם אם מסיים אני את תפקידי, אינני משתחרר. כל עוד נפשי בי אשא את חללי צה"ל, ואתכם המשפחות, על לוח ליבי ואמשיך לפעול בשליחותכם".


צילום: מארק ניימן/לע"מ

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: