מבזקים

האם ממשלות רוסיה ומצרים מחפשות עצם זר במעמקי אדמת המדבר?

תוכן עניינים

לפני יותר מעשרים שנה קיבל כתב ישראל ניוז רמזים על התכתבויות יוצאות דופן בין שגרירות מצרים במוסקבה לבין שגרירות רוסיה בקהיר. הרמזים טענו טענה פנטסטית כי מדענים רוסים איתרו בכמה שיטות של סריקות תת קרקעיות, עצם גדול עגול, בקוטר של עשרים מטרים עשוי כנראה מזהב, לפחות בחלקו החיצוני ונמצא מתחת לפירמידה הגדולה בגיזה בעומק 146 מטרים

דוד רונן | כ"ח באייר תשפ"א | יום שני 10 במאי 2021 | מערכת ישראל ניוז

זמן מה לאחר הרמזים שהוצגו לפני, יצר איתי קשר מר גרגורי אייזנברג, אדם כבן חמישים היום. אייזנברג הוא בעל תואר שני ברפואה יליד ריגה. היה לו סיפור דומה: "נמצא משהו גדול באדמת המדבר המצרי וכבר מתבצע מבצע סודי בשם כדור הזהב golden ball. על פי דבריו, שתי המדינות מגייסות בחשאי באמצעות ממשלים ומדינות ברחבי העולם, סכומי כסף גדולים על מנת לממן את הוצאתו של הכדור הגדול בשלמותו מעמקי האדמה מבלי לפגוע בפירמידה המקודשת. 

עוד מסר לי גרגורי כי ההשערה היא שמקורו של הכדור אינו ארצי וכי ייתכן כי הוא מכיל מידע העשוי להשפיע על כל העולם. כמו כן הוא טען כי המידע אושר לו על ידי מקורות בממשלת רוסיה וכי בידיו המיסמך הרישמי המאשר למישלחת של חוקרים, לאחר איסוף הכספים, לחפור בזהירות רבה ולהוציא את הכדור מבלי לפגוע במיבנים שמסביב.

מנהל המחקר המדעי הוא סמנוב אלכסנדר ייבגנביץ' ושם הכיסוי לאירגון הרוסי הוא: "האירגון האקולוגי של הבילתי נודע". מארגן הפרוייקט והמתאם בין ממשלת מצרים לבין המימשל הרוסי הוא הגנרל פופוב איגור מיאלוביץ', נשיאה של חברה בשם אירו סי. רישום תכניות המיבצע בסוכנות הרוסית של "הרכוש האנטלקטואלי" מהתאריך 22 ביוני 1993 ומיספרו הרישמי הוא 228.

לפניכם צילום ותרגום של המכתב משגרירות מצרים במוסקבה, מחלקת מידע, הממוען אל גנרל פופוב: "רבותי הנכבדים שגרירות רפובליקת מצרים ברוסיה מודיעה על כך כי הצעתכם על ביצוע משלחת מדעית תרבותית לאזור גיזה (תכנית כדור הזהב) הועברה אל משרד התרבות ומשרד העתיקות של מצרים. הצד המצרי מסכים לקבל את המשלחת העיקרית בתחילת שנת 1994. אנו מזמינים אתכם ואת עמיתיכם לבקר במצרים. תוך ביקורכם, נציגי משרד התרבות ומשרד העתיקות ידונו ויחתמו על מסמכים מסוימים ועל ביצוע המשלחת. אנו מקבלים בשביעות רצון את הצעתכם על ביקור גומלין במוסקבה של שני מדענים ומומחים מצרים לשם תיאום נוסף של ענייני ביצוע המשלחת. אנו משתתפים בדעתכם כי המשלחת במסגרת התוכנית כדור הזהב, יכולה לעזור ליחסי רוסיה מצרים לטובת המדע, התרבות וההתקדמות הבין לאומית. על החתום: יועץ שגרירות מצרים ברוסיה, חמדי אחמד עבדול חמיג." (להלן צילום המסמך המקורי ברוסית).


המסמך המקורי שהועבר בין שתי השגרירויות. כל הזכויות שמורות לדוד רונן


תרגום מסמך נוסף, מההתכתבות בין מצרים לרוסיה. כל הזכויות שמורות לדוד רונן

במכתב נוסף, אחד מרבים, אותו שלחו גנרל פופוב ונשיא אגודת "אקולוגיה של הבלתי נודע", אלכסנדר סמנוב, נכתב בין השאר: "אנו מצהירים כי כל המוסדות והחברות אשר יהפכו לספונסרים של תכנית כדור הזהב, יהיו זכאים לקבל פירסום יוקרתי בכלי התקשורת של אירופה, אפריקה, אסיה ואמריקה ויונצחו בתולדות כדור הארץ. במקרה של הצלחתה של התוכנית, הספונסרים העיקריים יקבלו גישה למידע ייחודי ולמטמון עתיקות של ספירת הזהב של הנצח."

בידי כל התכתובות שבין שתי הממשלות בעניין זה. אם שמתם לב, בימים האחרונים הועברו עשרות מומיות ורוקנו והועברו ממקומם תכולתם של עשרות אתרים ממקומם ההיסטורי למישכנן חדש. האם סוף סוף, החל תהליך חשיפתו של "כדור הזהב" והניסיונות להוציאו מחשכת מסתורו, לאחר אלפי שנים, אל פני האדמה?

במידה וייחשף מידע חדש בנושא, אעדכן במיידי ולאחר בדיקה מעמיקה. דוד רונן, אורח מכוכב אחר, כתב ישראל ניוז ודובר העמותה הישראלית לחקר עב"מים וחיים חוץ ארציים

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: