מבזקים

צה"ל החל במבצע שומרי החומות אליו נערך והתכונן

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו נמצאים במאבק שמתפרס על פני כמה חזיתות: בירושלים, בעזה ובמקומות אחרים בארץ. ארגוני הטרור בעזה חצו אמש לפנות ערב, ביום ירושלים, קו אדום ותקפו אותנו בטילים, במבואות ירושלים"

אהרון קלפה | כ"ט באייר תשפ"א | יום שלישי 11 במאי 2021 | מערכת ישראל ניוז

צה"ל החל במבצע שומרי החומות אליו נערך והתכונן. לפני כשעה התקיימה הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל, ובסיומה הנחה הרמטכ"ל להמשיך בתקיפת אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה של חמאס וגא"פ כפי שבוצע לאורך כל הלילה, והרחבת תקיפות ליעדים נוספים.

הרמטכ"ל אביב כוכבי הבהיר כי יש להמשיך ולפגוע בכל פעיל של חמאס או גא"פ, באשר הוא, כפי שאנו עושים למן הרגע הראשון. כמו כן הנחה הרמטכ"ל על תגבור כוחות נוספים לאוגדת עזה של חטיבות חי״ר ושריון, כהמשך היערכות מוגברת של יחידות הגנ"א, מודיעין ואוויר. אתמול (יוםב') החליט הרמטכ״ל להשהות את התרגיל המטכ״לי ״מרכבות האש״ למשך השבוע הקרוב. בחינה מחודשת להמשכת התרגיל תתקיים לאחר חג השבועות.

"צה"ל ימשיך לפעול בנחישות להשיב את הביטחון לתושבי הדרום, ועל כלל המפקדות להיערך להרחבת המערכה, ללא מגבלת זמן". סיכם


עזה מותקפת. צילום מרשת חברתית ערבית

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש לאחר האולטימטום של החמאס ומתקפת טילים על ירושלים: "אנחנו נמצאים במאבק שמתפרס על פני כמה חזיתות: בירושלים, בעזה ובמקומות אחרים בארץ. ארגוני הטרור בעזה חצו לפנות ערב ביום ירושלים קו אדום ותקפו אותנו בטילים במבואות ירושלים. ישראל תגיב בעוצמה רבה. לא נסבול פגיעה בשטחנו, בבירתנו, באזרחנו ובחיילינו. מי שתוקף אותנו ישלם מחיר כבד.

אני אומר לכם, אזרחי ישראל העימות הנוכחי יכול להימשך זמן מה. לא חפצנו בהסלמה אבל מי שבחר להסלים ירגיש את נחת זרוענו. אינני יכול לשתף אתכם בהערכות המצב שאני מקיים עם כל גורמי הביטחון, וגם לא בכל הפעולות שאנחנו מבצעים. זהו מאבק עיקש שנגזר מראיית התמונה הכוללת. אנו מנהלים אותו בנחישות, באחריות ובתבונה.

איננו נופלים למלכודות אויבים ואיננו כפופים למקלדות צייצנים. מבחן המנהיגות מחייב לקבל החלטות נכונות גם כשהן אינן מובנות לכל ברגע נתון, וצדקתן מתבררת בהמשך.

מי שלא מסוגל לנהוג ולעמוד בלחץ הביקורת לא כשיר להנהגה. אנחנו בוחרים בקפידה את תזמון התגובה שלנו ואת עוצמת העימות עם אויבינו וזה לא דבר חדש".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: