מבזקים

העימות בדרום: תמונת מצב עכשווית יום חמישי 08:00 בבוקר, מכאן לאן?

תוכן עניינים

העימות הבלתי נמנע החל לפני מספר ימים כשהתגובה שלנו בתחילה הייתה מעט אנמית ומנגד חטפנו קשות. שבילינו בממ"דים שעות ארוכות במצטבר, המשק ירד בתפקודו ומערכת החינוך הושבתה במקומות לא מעטים

אלי ששון | ב' בסיוון תשפ"א | יום חמישי 13 במאי 2021 | מערכת ישראל ניוז

הסיבות לפריצת העימות כבר ידועות והן פרצו בזמן מאוד רגיש מבחינה פוליטית, באשמתם של החמאס שלא השכילו להבין שלא עושים "פוזות" בתקופה רגישה ביותר מבחינה פוליטית. הטעות שלהם נוצלה עד תום כדי לפעול נגדם (כמתבקש ממזמן). במהלך הקרבות חמאס הפתיע מעט בעוצמת יכולותיו לשגר מבול של טילים בזמן קצר, אך לאחר שבצד הישראלי התעשתו מעט והחלו ל "השתגע", חמאס נתקף חרדה וראינו קשיים ביכולות השיגורים. אך עדיין יש לו יכולת גבוהה להמשיך לשגר והרבה, אך תקיפות מסיביות ואיכותיות שלנו מקשים עליו באופן זמני. בנוסף לאיבוד פעילים ונכסים אסטרטגים רבים, מצב זה יכול לגרום להם לגמגם את המילה "הפסקת אש".

ככל הנראה בשלב הזה ישראל בשום פנים ואופן אינה מסכימה להפסקת אש, בניגוד לפעמים הקודמות שפנינו בבהלה ל"אבא סיסי" שיעצור את העימות, לפחות לא ב- 4-5 הימים הבאים. יש סיבה לכך ועליה ארחיב בזמן אחר.

מהלכי הממשלה מתואמים היטב בן נתניהו לגנץ, שאינו מערים קשיים ומסונכרן לחלוטין עם נתניהו. יש שיופתעו משיתוף הפעולה, אני לא מופתע בכלל. שיתוף הפעולה המבורך הזה יקנה לגנץ בוודאות מקום בכיסא הממשלה.

מה צפוי הלאה?

העימותים צפויים להמשך לפחות מספר ימים נוספים, כשהחמאס יצא מהמהלך מוכה קשות אך לא מובס. כניסה קרקעית לא תהיה ובצדק, למעט מצב שיחייב זאת. הרכבת הממשלה הדמיונית מצד השמאל בראשות בנט/לפיד, תרד מהפרק. לא שבאמת היה לכך סיכוי, אף לא אחוז אחד וכתבתי זאת פעמים רבות. למרות שיש שם רבים שעדיין חולמים שהינה כבר עומדת לקום ממשלת "רק לא ביבי". המנדט יוטל שוב על נתניהו שירכיב ממשלה יציבה עם הימין, וגם עם גנץ שימצא את התירוץ המתאים.

מי מבין האישים הבולטים התנהל טוב וחכם מכולם ומי לא?

נתניהו שהיה עד לפני מספר ימים מת מבחינה פוליטית והיה במצב פוליטי הגרוע ביותר בתולדותיו, התעשת מהר ובתחכום רב מאוד ניווט את העניינים נכון. מה שהפך אותו שוב לרלוונטי מאוד והוא השיב את התמיכה בו, בעיקר בקרב מצביעיו מימין ולכן הוא בעני הדמות החכמה ביותר.

גנץ יצא בעל חושים פוליטיים מפותחים מאוד והתנהל בחכמה רבה כשזרם עם נתניהו. הוא לא הערים קשיים למרות שבתחילה לא זרם וניסה למנוע פעולה, אך חיש מהר הבין עניין כי עכשיו יהיו סיכויו להיות שר ביטחון כמעט וודאיים בניגוד לאפשרות להיות שר ביטחון בממשלה דמיונית שלא תקום.

בנט יצא המופסד העיקרי והכי פחות מתוחכם בקרב הבכירים כשיכול היה להיות ראש ממשלה זמני בממשלת נתניהו, אך העדיף להיכנס למהלך הזוי בממשלת שמאל, תוך שהוא מפר את כל הבטחותיו לבוחריו בגסות רבה ועוד דיבר בטלוויזיה בשידור חי. בנט החל לזגזג בצורה תמוהה ולכן ערכו בממשלה הבאה יהיה מופחת, כמו גם איילת שקד שלא השכילה לצאת פומבית נגד המהלך הזה.

סמוטריץ יצא גדול, כשבניגוד לפוליטיקאים המצויים הבטיח ועמד על מה שהבטיח לבוחריו, לא להצטרף לממשלה שנשענת על רע"מ.

לגבי השאר הכל יישאר כמו שהוא: לפיד, ליברמן, מרץ והעבודה יישארו באופוזיציה כמו גם הרשימות הערביות, כשסער יוכל עדיין בסבירות לא קטנה, לתפוס נתח בממשלת נתניהו.

מסתבר שאיסמעיל הנייה חיסל את הממשלה של ליברמן וחבריו בפחות מ-48 שעות.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: