מבזקים

שבועות, זמן לאחדות

תוכן עניינים

אז מה זה בעצם חג שבועות ואיך אפשר ללמוד ממנו משהו קטן ביותר, כעם כדי שנצא ממנו מחוזקים וחזקים יותר?

מאיר אוליאל | ה בסיוון תשפ"א | יום ראשון 16 במאי 2021 | מערכת ישראל ניוז

שאני יושב וחושב לעצמי מה אפשר לכתוב בתקופה כזאת קשה שעם ישראל עובר, קשה למצוא משהו. אבל דבר אחד תמיד אפשר לדבר, ואף לכתוב עליו זה "אחדות" וכן זה בדיוק קשור לחג עליו אנחנו נכנסים, חג שבועות. מדי שנה כשנכנסים לשבועות, השאלה הראשונה שנשאלת, למה אוכלים מאכלי חלב? מדוע נוהגים לזרוק מים אחד על השני, למה ערים כל הלילה? מדוע אנו שמחים על קבלת התורה ביום זה, שהרי שמחת תורה זה היום בו קיבלנו את התורה?


חג שבועות

בשביל לפשוט את כל הנושא הזה, ראיתי רעיון יפה בעלון שיחת השבוע המופץ מדי שבוע ע"י חסידי חב"ד בארץ ובעולם ובו נכתב "אכילת גבינות ומוצרי חלב היא אחד ממנהגיו של חג השבועות, אבל אינה מהותו האמיתית של החג. אז מה כן? מהותו של היום הגדול הזה, זה יום שקיבלנו בו את התורה, זה היה מעמד שלא היה לו אך ורע בכל ההיסטוריה, כאשר הבורא בכבודו ובעצמו נתגלה לעיני עם שלם והשמיע את דיברותיו".

לכאורה טוב, מה היה כל כך סימלי במעמד הזה שהוא נהפך לכל כך גדול? התשובה לכך היא "האחדות" שהייתה בעם ישראל מה שלא היה בשום עם אחר.

כשהמלאך בא לכל אומה ושאל אותה, אתם רוצים לקבל את התורה? השאלה הראשונה שהייתה להם, מה כתוב בה? דהיינו שהם רצו לקבל את התורה בתנאים שמתאימים להם. וכך על זה הדרך בכל אומה ואומה. אבל שהמלאך הגיע לעם ישראל ושאל אותם אם הם רוצים את התורה? ישר אמרו "נעשה ונשמע" דהיינו בלי משא ומתן.

אז מה מיוחד בזה? זה המיוחד, כי לכאורה עם ישראל היה לו גם קל לשאול מה כתוב בה וכ'ו אבל פה כאיש אחד בלב אחד קודם אמרו נעשה, ואחר כך נשמע. האחדות הזאת זה מה שעשה את עם ישראל לאומה מיוחדת שרוצים אחד בשביל השני בלי דין ודברים. מה שכן צריך להוסיף זה שהקדוש ברוך הוא ברא יצר הרע כנגד התורה שלא ילך בקלות כל דבר שבקדושה, מה שלא היה קודם קבלת התורה ומזה אנחנו צריכים להיזהר.

לדעתי החג הזה נופל בדיוק על ימים שכאלה. אנחנו רואים את כל מה שקורה בשנה האחרונה בארץ ישראל וקשה שלא להתרגש מהאחדות הזאת כל פעם מחדש. היה לנו קורונה וידענו להילחם בה ביחד, אך תמיד היו את האלה שבאו וניסו להגיד שזה אשם וזה אשם וכ'ו, ולמרות זאת עברנו את זה והכל באחדות.

אותו דבר ראינו את זה גם באסון מירון שם אבדו לעם ישראל 45 נשמות טובות שלא עשו שום דבר רע, והדבר היחיד שהחזיר אותנו למסלול זה האחדות של כל עם ישראל מכל קצוות הקשת, חרדיים, חילונים, מסורתיים וכ'ו והכל בזכות האחדות.

אותו דבר גם כאן במלחמה מול הטרוריסטים מעזה, גם בפוליטיקה, וגם בין אזרחי מדינת ישראל אנחנו רואים את האחדות שיש בין כולם, את אהבה בין אחד לשני והאחדות שהיא מעל הכל.

אז מה שנשאר זה, פשוט להגיד את זה, ולשמור על זה ביחד. כי רק באחדות ננצח. הרי גם המבצע הזה יגמר ותאמת כולנו יודעים, זה שנחזור לויכוחים הפוליטיים מי יושב עם מי וכו שזה היצר הרע הכי גדול שרוצה שיהיה בנינו דין ודברים. ואנחנו צריכים לומר לו אנחנו מאוחדים.

שנזכה כולנו לקחת את המשמעות האמיתית של החג הזה ולא רק את הדברים הנילווים לחג, גבינות, מים, אוכל ועוד אלא את האחדות שכל עם ישראל בארץ ובעולם מצפה לו

חג שמח

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: