מבזקים

הפגנות בבלגיה: דגלי פלסטין וירי זיקוקים ברחובות

תוכן עניינים

בריסל: לפחות 7,000 איש התאספו בבריסל בשבת אחר הצהריים כדי למחות נגד הפצצה הישראלית על עזה, במטרה שבלגיה והאיחוד האירופי יטילו על ישראל סנקציות פוליטיות וכלכליות: "זו לא הגנה עצמית, אלה פשעי מלחמה"

גבריאל ודררו | ה בסיוון תשפ"א | יום ראשון 16 במאי 2021 | מערכת ישראל ניוז

עם דגלי פלסטין ביד, טיפסו צעירים על הפסל במרכז מונט דה ארטס בבריסל. "פלסטין החופשית", כך צעקו בזמן שירו זיקוקי דינור. הקהל, שגדל לכ- 7,000 איש החל משעה 14:00, ענה להם. ההפגנה אורגנה על ידי האגודה belgo-palestinienne (ABP), הפורום הדמוקרטי הפלסטיני באירופה, סולידריות פלסטינית, פלטפורמת פלסטין שרלרואה, רסמבלמנט דה דמוקרטי, ערביי בלגיה והאיחוד למען הפרוגרסיסטים. בלג'יקה (UPJB). לא היה שום עניין לשמור על המרחק הדרוש בכלל.

כרזות ושלטים התייחסו לאימה שמתרחשת בימים אלה ברצועת עזה. תמונות של ילדים שנפטרו ונהרגו בפיגועי טילים ישראלים. "אם אתה צריך לצאת לרחוב כל כך הרבה פעמים כדי להבהיר שהריגת ילדים זה לא בסדר, אתה יודע שהאנושות אבודה", נכתב בשלט קרטון. קצת יותר רחוק דגל ישראל עלה בלהבות.


צילום: Marc Baert

כמה דוברים לקחו את המיקרופון ודרשו מבלגיה והאיחוד האירופי לגנות את האלימות. "זה כיבוש קולוניאלי," נכתב. "עלינו לשים לזה סוף. על האיחוד האירופי לגנות את ישראל בגין פשעי מלחמה אלה ולהטיל סנקציות. הדיאלוג הסתיים. אנחנו רוצים פעולה עכשיו. " זה גם קרא להחרים מוצרים וחברות ישראליות.

בין אלפי הנוכחים, גם מונטאסר אלדמה שהוריו ברחו מפלסטין במהלך הנכבה הראשונה בשנת 1948. "אני חושב שחשוב שאנשים יבינו מה קורה שם," אמר אלדמה. "ראשית, נשללה מהפלסטינים בירושלים זכות ההצבעה. זכות הצבעה זו הייתה רק מוצא חשוב עבור אותם אנשים. ואז החלה גירוש הפלסטינים בשייח ג'ראח. האירועים במסגד אל אקצה השפיעו עמוקות על פלסטינים רבים. מה שנוטרדאם כאן לנוצרים, מסגד אל אקצה הוא למוסלמים. חדשות VTM מדברות על סכסוך בין יהודים לפלסטינים: "אני חושב שזה לא בסדר: זה מאבק של המדוכאים נגד המדכא שלהם".

לא נותר לי לומר, אלא דברים אלו: מתוך התקשורת הבלגית ניתן להבין היטב לאיזה צד מוטה התקשורת בסכסוך הערבי ישראלי

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: