מבזקים

ביל גייטס: "עזיבתי לא קשורה לפרשה לפני 20 שנה"

תוכן עניינים

ביל גייטס הכחיש כי חקירת חברת מיקרוסופט בנושא מעורבותו במערכת יחסים אינטימית עם עובדת לפני עשרים שנה, הייתה השפעה כלשהי על החלטתו בשנה שעברה לעזוב את דירקטוריון החברה

גבריאל ודררו | ז' בסיוון תשפ"א | יום שלישי 18 במאי 2021 | מערכת ישראל ניוז

בעקבות הודעת הגירושין של ביל ומלינדה גייטס אחרי 27 שנות נישואין, כלי התקשורת בארה"ב דיווחו בסוף השבוע על גישותיו לכאורה של ביל כלפי עובדות במיקרוסופט ובקרן הצדקה של בני הזוג. מיקרוסופט החלה בשנת 2019 לבחון "חשש" ביחסים בין גייטס, מייסד שותף ומנכ"ל לשעבר, ועובדת בחברה, מקרה שקרה 20 שנה קודם לכן.

"מיקרוסופט קיבלה חשש במחצית השנייה של 2019 כי ביל גייטס ביקש ליזום מערכת יחסים אינטימית עם עובדת החברה בשנת 2000", נאמר מיקרוסופט בהצהרה ביום שני. "ועדה של הדירקטוריון בחנה את החשש בסיוע משרד עורכי דין חיצוני לביצוע חקירה יסודית".


צילום: Getty Images

כזכור, בחודש מרץ 2020 הודיע גייטס כי הוא מתפטר מדירקטוריון מיקרוסופט בכדי להקדיש זמן רב יותר לפילנתרופיה, אך "ימשיך להיות מעורב" עם המנכ"ל סטיה נדלה.

"הרומן קרה לפני כמעט 20 שנה והסתיים בבהלה", אמר דוברו של גייטס בהצהרה, "ההחלטה של ​​ביל לעבור מהדירקטוריון לא הייתה קשורה בשום פנים ואופן לעניין זה. למעשה, הוא הביע עניין להשקיע יותר זמן בפילנתרופיה שלו החל מספר שנים קודם לכן"

וול סטריט ג'ורנל דיווח לראשונה על חקירת מיקרוסופט בפרשה.

הניו יורק טיימס דיווח כי בעקבות נישואיו בשנת 1994, גייטס התקדם לנשים במיקרוסופט ובקרן גייטס. מקורות ללא שם אמרו ל- NYT כי מספר נשים הרגישו "לא בנוח" מגישותיו של גייטס, אך כי הוא לא הפעיל עליהן לחץ. דוברו של גייטס אמר כי כל טענה בדבר "התייחסות לא טובה לעובדים, גם היא שקרית".

בשני העשורים האחרונים ניהלו מלינדה וביל גייטס את קרן הצדקה הפרטית הגדולה בעולם, שחילקה 55 מיליארד דולר מאז השקתה בשנת 2000. הצמד חרש חלק ניכר מהונו המוערך בכ- 124 מיליארד דולר בקרן ביל אנד מלינדה גייטס, המנסה לשפר את שירותי הבריאות ולהפחית את העוני ברחבי העולם.

בני הזוג יישארו יושבי ראש ונאמני הקרן ולא מתוכננים שינויים בתפקידיהם או בארגון.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: