מבזקים

עשרות כדורי ג'לי נשלפו מקיבתו של פעוט

תוכן עניינים

פעוט הובהל למיון במרכז שניידר, לאחר שהוריו גילו שבלע את הכדורי ג'לי של משחק. בצילום אולטרסאונד גילו הרופאים כמות גדולה של כדורים בקיבה, חלקם כבר התקדמו למעי הדק

אהרון קלפה | י"ד בסיוון תשפ"א | יום שלישי 25 במאי 2021 | מערכת ישראל ניוז

בהתייעצות של צוות הרופאים, הועבר התינוק בן השנתיים וחצי בדחיפות לחדר הניתוח, שם גילו כי מדובר בכדורי ג'לי קטנים למשחק בקוטר של 3-4 מ"מ. משחק זה הופך למסוכן ובעל פוטנציאל נזק רב מאוד כאשר הכדורים נבלעים על ידי פעוטות, מתנפחים בתוך הגוף וגורמים לחסימת תריסריון המהווה סכנת חיים ממשית.


באדיבות מרכז שניידר

פעולת הגסטרוסקופיה בוצעה על ידי ד"ר אורית ויסבורד-צינמן רופאה בכירה במכון לגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד בשניידר, בראשות פרופ' רענן שמיר, יחד עם הרופא המרדים ד"ר אורן ארליכמן והאחות תמרה גולקרוב.

לאחר הפרוצדורה, הועבר הפעוט להתאוששות ואישפוז במחלקה הכירורגית בראשות ד"ר דרגן קרברושיץ'.

מדובר במקרה שלישי בשנתיים האחרונות בו מובהלים ילדים למרכז שניידר לאחר בליעת כדורי ג'לי. לשמחת הצוות הרפואי, גם הפעם הסתיים המקרה ללא סיבוכים.

לדברי ד"ר אורית ויסבורד-צינמן, רופאה בכירה במכון לגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד בשניידר: "אנו עדים לריבוי מקרים בהם פעוטות בולעים את כדורי הג'לי הללו, וחוזרים ומתריאים בפני ההורים לגלות עירנות ולהרחיק חפצים קטנים מהישג ידם של ילדים קטנים, משום שבליעתם עלולה לגרום לנזק משמעותי".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: