מבזקים

מעקה זכוכית? כאן זה המקום

תוכן עניינים

בשנים האחרונות יותר ויותר בתים בישראל לא מתפשרים, ומפרגנים לעצמם עם מעקה זכוכית בתוך הבית, החצר או המרפסת. מעקה זכוכית איכותי נותן מצד איכות בטיחות שעלה לא מתפשרים. אך המראה השקוף של הזכוכית, נותן תחושת מרחב עיצובי נהדר.

איזה סוגים של מעקה זכוכית ישנם?

באופן כללי ישנם שלוש סוגים של מעקה זכוכית:

הראשון, שהוא השכיח יותר, הינו המעקה השקוף לחלוטין (כמובן שיש רמו תשונות של שקיפות, אך העיקרון הוא שהוא שקוף). מעקה זכוכית שקוף זה נותן מענה, לכל מקום שבו תרצו לשים גדר בטיחות, אך לא תרצו להסתיר את הנוף. זה נכון במרפסות גבוהות, במדרגות מעוצבות למפלס השני בתוך הבית, ובמיוחד בגידור שקוף סביב בריכת השחייה שבחצר, שמאפשר להורים להשגיח תמיד על הילדים המשחקים בבריכה להנאתם.

הסוג הנוסף של מעקה זכוכית, הינו מעקה זכוכית צבעונית, שניתן לצייר עליה בצבעי זכוכית מיוחדים. מדובר על בית שהוא יצירת אומנות של ממש. ישנם מקומות ציבוריים שונים (כגון בית כנסת) שבהם החלונות עשויים מזכוכית צבעונית אומנותית.

הסוג השלישי היא זכוכית חלבית, שהיא עבה יותר, והצבע שלה הוא לבן. מתאים בעיקר למקום שבו רוצים לראות ולא לראות, כגון בחדרי אמבטיה. כך שניתן לראות את הצל שעושה הדמות בתוך המקלחת, אך לא ניתן לראות אותה.

כיצד מתקינים מעקה זכוכית בבית?

גם בעניין זה שיש 3 דרכים שונות שנתאר אותם, :

מעקה שתול – הוא מעקה ששתול עוד מיסודות הבית, לפני הריצוף. ניתן לבנות אותו בשלב הבניה, או בעת שיפוץ מסיבי. המראה של מעקה זכוכית שתול הוא פלאי, ולמי שלא רגיל בזה, לא מבין כיצד יכול להיות שקיר הזכוכית עומד בצורה ישרה בלי שום דבר שמחזיק אותו.

מנטות – רוב הבתים בישראל מבקשים לחבר את מעקה הזכוכית על ידי מנטות, שהם ברגים מעוצבים, המחברים את החלק התחתון של הזכוכית לקירות הבית.

מוטות ברזל – הצורה הזולה ביותר, אך גם הפחות מעוצבת מבין השלוש, היא לחבר את הזכוכית על ידי מסגרות ממתכת.

בכל מקרה, אם אתם מחפשים מעקות זכוכית ?  הקליקו כאן, ותבחרו בעצמכם את מעקה הזכוכית שמתאים לכם.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: