מבזקים

רישיון קבלן כח אדם

תוכן עניינים

על פי חוק במדינת ישראל, כל אדם שרוצה להיות קבלן כח אדם או קבלן שירות, צריך לבקש ולקבל רשיון ממשרד הכלכלה לעסוק בתחום זה. הסיבה לכך היא שהמדינה ראתה שפעמים רובת מדי, עובדי הקבלן או אנשי השירות סובלים מתנאים לא הוגנים ומנצלים בעבודתם. מסיבה זאת חוקקה הכנסת כמה חוקים, שבסופו של דבר, צריך כל אדם הרוצה להיות קבלן כח אדם או קבלן שירות לקבל על כך רישיון ממשרד הכלכלה.

התהליך כולו לקוח כ3 חודשים, ואף על פי שאפשר לעשותו באופן עצמאי מול משרד הכלכלה, אך יותר מומלץ הוא להיעזר בסיוע של עורך דין לשם קבלת רישיון קבלן כוח אדם או שירות. התנאים הבסיסיים שמשרד הכלכלה דורש, הינם שמבקש הרישיון יהיה ללא עבר פלילי עם קלון בתקופה של 5 שנים הקודמות, וניסיון של שנה לפחות בניהול משאבי אנוש.

מה ההבדל בין קבלן שירות לקבלן כח אדם?

ניקח לדוגמא חברת שמירות. כל מוסד חינוכי חייב לספק שמירה בכניסה לבית הספר. עבור כך יש למנהל 2 אפשרויות: או שיפנה לחברת כח אדם, ו"יקנה" מהם כח אדם, כלומר שהוא יקבל שומר\ת לבית הספר שלו. הקבלן הפרומאלי (חברת כח אדם) היא זו שתשלם לו, אך הקבלן בפועל (המזמין, מנהל בית הספר) הוא זה שיקבע את סדר יומו ופעולותיו של שומר זה). אפשרות נוספת היא שהמנהל, לא ירצה להתעסק כלל עם השומר (יש לו מספיק דברים על הראש), אלא הוא פשוט יפנה לאאוטסורסינג (מיקור חוץ) לחברת שמירה כלשהי, בראש החברה עומד ה'קבלן' שנותן את ה'שירות' (כלומר שמירה), המנהל יסגור מול הקבלן את מה שהוא צריך, ואילו קבלן השירות הוא זה שינהל וינחה את השומר\ת איך לתפקד בצורה טובה ומשפיעת רצון בבית הספר.

כאמור, כל מי שהוא רוצה להיות קבלן שירות או קבלן כח אדם, ולהעסיק אנשים (שכלכלתם תהיה תלויה בו) עליו לקבל רישיון לכך מהמדינה. עבור כך צריך להגיש בקשה רשמית באתר משרד הכלכלה, ומומלץ גם לפנות לעורך דין בקי בתחום זה, כדי שיעזור לעבור את תהליך קבלת הרשיון בצורה יעילה, זריזה וללא שום עיכובים ובעיות.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: