מבזקים

אלף דונם עלו באש ביער החמישה בירושלים

תוכן עניינים

לוחמי האש מסכמים את אירוע השריפה לאחר שמאות דונמים עלו באש ביער החמישה בהרי ירושלים. נציג הכבאות דדי שמחה מסר אתמול שככל הנראה מדובר בהצתות

אהרון קלפה | ל' בסיוון תשפ"א | יום חמישי 9 ביוני 2021 | מערכת ישראל ניוז

עובדים ויערנים של הקק"ל מסכמים את אירוע השריפה בהרי ירושלים. השריפה קרתה ביער החמישה, אזור רכס הר הרוח והר רפיד. בשריפה עלו באש מאות דונמים של היער הוותיק ביותר בהרי ירושלים אשר ניטע על ידי חלוצי קריית ענבים ומעלה החמישה,


צילום: יערני קק"ל

היער היה מורכב מעצי אורן וחורש טבעי מפותח מאוד ושימש גם כאתר הבילוי והנופש העיקרי מצפון לכביש מספר אחד. בשריפה עלו באש כ- 1.000 דונם יער וגם שטחים חקלאיים. מלבד לוחמי האש, בכיבוי בשריפה השתתפו גם כ- 60 עובדי קק״ל, ארבע כבאיות ומספר טרקטורים. עובדי ויערני קק״ל יפעלו לשיקום היער בדרכים טבעיות ככל שניתן.

אריאל קדם פקח הרי יהודה ברשות הטבע והגנים: ״בשריפה אמש נשרפו כ 1500 דוממים. נשרף גן לאומי הרי יהודה, הר הרוח כ- 1.000 דונם כולו ועוד כ- 500 דונם בשטחי קק״ל.

"נתקלנו בעוצמת אש גדולה מאוד", אמר אריאל קדם "מדובר בציר פופולארי למטיילים עשרות אלפי מטיילים פוקדים את מסלולי הטיול בשל מזג האוויר הייחודי והנעים באזור. חניון שלום חרמון נשרף כולו, חניון היער הצבא האדום נשרף רק במעטפת. אנחנו נמצאים בעונת הקינון ראיתי קן של חיוויאי עולה באש תוך כדי זוג ההורים חגו מעל האש בניסיון לא לנטוש את הקן. יונקים קטנים כמו קיפודים, מכרסמים, חדפים מצאו את מותם בשריפה, גם זוחלים, נחשים, צבים מתו בשריפה. בהר רוח ניתן לראות צבאים, צבועים, חזירי בר שהצליחו להימלט אך לא יוכלו לחזור אל השטח בגלל המזון שנשרף. מדובר בעוצמת אש שלא ראינו בשריפות קודמות להערכתנו בנק הזרעים באיזור ייפגע ונצטרך לבדוק בשנה הבאה את מידת הפגיעה. מדובר בחורש עם אורנים שקיימים באזור זה משנות ה- 50".


לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: