מבזקים

ח"כ ברוכי: "מלחמה אפשר לעשות גם מהאופוזיציה"

תוכן עניינים

חבר הכנסת אליהו ברוכי מסיעת ג' פותח הכל עם צאתו מהכנסת. על המלחמה שלו בסטטוס קוו, חוק הגיוס ואפליה בתחבורה הציבורית. ח"כ ברוכי לא חוסך במילים על ראש הממשלה שבפתח

מאיר אוליאל | ג' בתמוז תשפ"א | יום ראשון 13 ביוני 2021 | מערכת ישראל ניוז

מי אתה ח"כ אליהו ברוכי? הוא נולד וגדל באשדוד, למד בישיבת היכל התורה בירושלים ובגיל 20 ניהל את קייטנות הקיץ ילדים מספרים על עצמם של חיים ולדר. לאחר נישואיו למד בכולל אברכים בהרצליה ובפתח תקווה. משנת 2004 ניהל ופיתח את עמותת קופת צדקה פתח תקווה וב-2008 מונה ליו"ר יהדות התורה בפתח תקווה. בתפקיד זה שימש עד שנת 2020.


צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת

בבחירות לכנסת העשרים ואחת, העשרים ושתיים והעשרים ושלוש בשנים 2019 – 2020 שובץ במקום העשירי ברשימת יהדות התורה. ב-24 ביוני 2020 החל לכהן כחבר הכנסת במקום סגן שר התחבורה אורי מקלב שהתפטר במסגרת החוק הנורווגי. לאחר מכן התמנה לסגן יו"ר הכנסת מטעם יהדות התורה. ב-15 בספטמבר 2020 עם התפטרותו של השר יעקב ליצמן מהממשלה וחזרתו לכנסת, חברותו של ברוכי בכנסת נפסקה. לאחר כחודש חזר לכנסת בעקבות התפטרותו של חבר הכנסת אליהו חסיד אחרי לחצים שהופנו למפלגת אגודת ישראל על ידי דגל התורה.

ברוכי אף מקורב לרב יגאל רוזן, ראש ישיבת אור ישראל בפתח תקווה. מתפלל ואף משמש כבעל קורא בבית הכנסת של הרב בן ציון קוק. דבר נוסף שצריך לדעת לדעת, השבוע הוא חוזר למועצת העיר פתח תקווה בעקבות החוק הנוורבגי בו הוא לא יהיה יכול להישאר בכנסת החדשה והגיע הזמן לשמוע ולהכיר את האיש שעשה דברים רבים עבור הציבור, ותרם נשמעו

ח"כ אליהו ספר לנו על העשייה שלך, ההצלחות, במועצת העיר פתח תקווה לפני שהגעת לכנסת?
"נכנסתי לעיריית פתח תקווה בשנת 2008 שאז קיבלנו 3 אלף מצביעים ועד שנת 2018 הכפלנו את הכח שלנו ל 6 אלף קולות עד שנת 2018, שזה ממקום אחד לשני מקומות. וכל זה בעקבות עשייה רבה וחזקה שלנו במרכז העיר ואפשר לומר שהגידול במצביעים שלנו זה בעקבות גידול הציבור שלנו. בנוסף הצטרפו אלינו רבים בעקבות העבודה המוניציפלית שלנו".


צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת

מה בהקשר להישגים?
"יצא לנו לעסוק רבות במרכז העיר על תלמודי תורה וגני ילדים ישנים, שהרבה שנים לא הספיקו לטפל בהם ודאגנו שיבנו להם בנינים חדשים ובעיקר להתרחב".

קראתי את הריאיון שנתת לתקשורת החרדית. אתה מספר שבאת לכנסת להשפיע עוד יותר ממה שהצלחת לעשות בתור חבר מועצה. עד כמה זה מצליח באמת?
"קודם כל אני לא הייתי בכנסת נורמלית, כי כשאני נכנסתי, הגעתי לממשלה של נתניהו גנץ שכמעט ולא עשתה כלום, ועכשיו דרכנו לאופוזיציה, אז ברור שזה קשה לבצע וכמעט לא היתה לנו אפשרות לעבוד. אין לי ספק שעבודה בכנסת היא הרבה יותר משפיעה לדברים גדולים וחזקים לאורך טווח, מה שכן בעירייה זה על דברים קטנים יותר".

דרככם לאופוזיציה, אתם רואים את עצמכם מצליחים להביא משהו לציבור שלכם?
"יהדות התורה כבר הוכיחה את עצמה שהיא יודעת לעמוד חזק גם שהיא באופוזיציה ולתת פייט".

במה מתבטאת הצלחה של לחימה מאופוזיציה?
"יש דבר וכלל ידוע הוא, שחלק מבעיה שקיימת היא זה להציף אותה. פה זה בדיוק הנושא. הדרך שלנו מהאופוזיציה היא להציף את הבעיות דרך הוועדות בכנסת, או דרך המליאה. זה קרה בפעם שעברה שהיינו באופוזיציה וכנראה שיקרה גם עכשיו. מלחמות אפשר לעשות גם מהאופוזיציה, ומניסיון שלי, זה בהחלט עובד".

איפה עומד חוק הגיוס כרגע, ומה אתם עושים כדי לתקן אותו?
"אני חושב שהחוק בזמן הקרוב ישתנה לגיל 21 מה שבנט מאוד רוצה, אבל אנחנו לא סומכים עליו. לבינתיים אנחנו נלחמים עליו שהוא לא יגיע למקומות שבני התורה לא רוצים שיגיעו. עד אז זה המלחמה שלנו על עולם התורה והישיבות".

ראיתי שיצא לך ולח"כ משה ארבל מש"ס לעלות את הנושא של אפליה בתחבורה הציבורית, במטרו החדש של גוש דן לתושבי בני ברק. איפה זה עומד היום?
"לפי מה שידוע לי המסלול יכנס גם לתוך בני ברק בז'בוטינסקי. לפני כן היתה צריכה להיות תחנה רק ליד הבית קברות של בני ברק. דבר זה מאוד רחוק ותחנה כזאת תקום במשך כמה שנים ואולי זה יפתח רק בשנת 2030".

איך אתה עם שיתוף פעולה בין מפלגות החרדיות, תספר לנו קצת?
"כמו שדיברנו קודם, אני הייתי חבר בוועדת הפנים, ובוועדה להתמכרות סמים ואלכוהול בכנסת. יצא לי להילחם ביחד עם משה ארבל מש"ס על דברים למען הציבור שלנו ובכלל. אז יש שת"פ ורק שיש דבר אחד שמצער שעד כה לא היה לנו ממשלה מה שגרם לכך שלא נוכל לעבוד עוד יותר למען אזרחי ישראל".

מה זה בשבילך סטטוס-קוו?
"למען האמת, סטטוס קוו בשבילי זה כמו גלולה מרה ששתי הצדדים בולעים אותה בשביל שיהיה שקט. על זה אנחנו מנסים לבנות עוד דברים בשביל הציבור אך הדבר הגדול בנושא הזה זה להשאיר את המצב כמו שהוא".

לסיום, אנחנו מתחילים עם ממשלה חדשה, מה אתה והמפלגה מצפים שיקרה לטובת הציבור החרדי?
"לצערי לא יקרו פה דברים לטובה. יקרו פה דברים רבים נגד הצביון של העם היהודי. דבר זה צריך הכי הרבה להפחיד כל אחד מאיתנו, כי בסוף את זה יהיה הכי קשה להחזיר לשגרה הנוכחית אם ניתן את נושא הגיור, השבת, רבני ערים ובכלל".

איך הציבור החרדי מקבל את הבגידה כביכול של נפתלי בנט, ממשלת חרדים, ונתניהו?
"בנט הוא לא בגד, אף פעם לא ראינו בו חבר אמת, או כאדם בסדר, כל הזמן הוא ניסה לפגוע בעולם התורה וכנראה שזה מה שהוא ימשיך".

לדעתך בנט יהיה ראש ממשלה טוב שעומד על הבטחותיו?
"בנאדם שאומר שלא יישב עם ערבים ומבטיח מעל כל במה לאיזה פלג או צד הוא שייך, ועושה את זה בסוף, אני לא יודע איך עוד אפשר להאמין לו. על כך ימים יגידו".

לאן אתה ממשיך מכאן?
"אני מכאן ממשיך לאופוזיציה במועצת העיר פתח תקווה, וכמו שאמרתי אפשר לעשות רבות גם דרך האופוזיציה ולממשלה החדשה, שלום".

מה תאמר לקוראי ישראל ניוז לסיום?
"יש תמיד את האנשים שאומרים הלוואי וכולם היו כמו מקצת האנשים הטובים מהמגזר הזה, אז המצב היה יותר טוב. דעו כי אם באמת תחשבו שרובם באמת טובים כאלו, אז המצב יהיה כזה. השאלה היא איך כל אחד מסתכל על זה. צריך תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה".


לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: