מבזקים

עב"מים בשמי נתב"ג

תוכן עניינים

כתב ישראל ניוז, דוד רונן שהוא גם דובר העמותה הישראלית לחקר עב"מים וחיים חוץ ארציים מספר על כמה סודות כמוסים שקרו בשמי מדינת ישראל. למה הוא עושה זאת? כי עכשיו מותר לגלות

דוד רונן | ל' בסיוון תשפ"א | יום חמישי 9 ביוני 2021 | מערכת ישראל ניוז

בשנת 2003 בתאריך ה- 8.6 התרחש אירוע הקשור לטיסת מטוס אל על, כאשר מיד לאחריו הושתק ומעולם לא פורסם אודותיו בכלי התקשורת. האירוע דווח למחלקת חקירת תאונות ותקריות אוויר בנתב"ג והועבר לידיעת משרד התחבורה, לשכת המנכ"ל תחת הכותרת: "הודעה ודיווח על תאונה / תקרית לכלי טייס.


דיווח: עב"מ בשמי נתב"ג

זו היתה לשון ההודעה: "בתאריך 8.6.2006 בשעה 12:20 בטיסה מספר 026 בה נוכחו מלבד הנוסעים, גם הקברניט, קפטיין ברק יאיר והטייס קנט בעת טיסה במהירות 0.83 מאך, בגובה 3700 רגל. בזמן שיוט פגע חפץ (לבן) בחלקו העליון של המטוס. לא אובחנו סימנים מוחצים במכשירי המטוס. ( ייתכן בלון מטאורולוגי). דווח למטוס אל על אחר (008) שטס לפנינו שייתכן וחלק קטן נפל ממנו". (סיכויים נמוכים). רצ"ב צילום המסמך המקורי כפי שהושג על ידי.


המכתב המקורי הנוגע לחקירת התקרית האווירית. (שייך לדוד רונן)

בתאריך 27.10.2002 פירסם אריה אגוזי מידיעות אחרונות כתבה במקביל לכתבה שלי שפורסמה במעריב, אודות אירוע מוזר בסמוך לנתב"ג, המסכם חוויה קשה שחוו טייסי מטוס נוסעים סלובקי שהתקרב לשדה: "גוף גדול ולא מזוהה חלף בסמוך לחרטום מטוס נוסעים מסלובקיה, שהתקרב לנחיתה בבן גוריון. על מסכי המכ"מ לא נראה דבר. חיל האוויר ורשות שדות התעופה חקרו את האירוע, אך לא גילו מהו העצם המסתורי. העצם חלף לדברי הטייסים במהירות עצומה מול חרטום המטוס.

הטייס ראה גוף בלתי מזוהה חוצה את מסלולו במהירות. זה ברור. מה זה היה? "אין לנו תשובה" אמר למחרת היום מקור תעופתי בכיר. מטוס הנוסעים מדגם בואינג 737 היה בתחילת תהליך הנחיתה. שני הטייסים היו עסוקים בכיוון המטוס לעבר מסלול הנחיתה כאשר לדבריהם חצה לפתע את נתיבם במהירות עצומה עצם גדול. "משהו חצה אותי ממש לפני האף" אמר הקברניט בהתרגשות למגדל הפיקוח בנתב"ג. "זה היה מהיר", הוסיף.

דיווח מיידי על התקרית הועבר גם למטה חיל האוויר. גם שם הוחלט לפתוח בחקירה. במשך שבועיים התנהלה חקירה שקטה של האירוע יוצא דופן. כל האפשרויות נבדקו אולם לא הצליחו להסביר את מה שראו שני הטייסים.

גורם תעופה אמר למחרת היום כי הטייסים שדיווחו על העצם הם מנוסים, וכי אין ספק שבתנאי הראות ששררו לא יכול היה להיווצר כל תעתוע ראייה. "הם ראו משהו שחצה את נתיב המטוס במהירות עצומה. משהו גדול ומפחיד" אמר הגורם.

בדו"ח שלו כתב הטייס כי העצם נע לא כמו מטוס וכי מהירות התנועה וההיעלמות של העצם היו יוצאי דופן. "לא ראיתי דבר כזה". דובר רשות שדות התעופה אישר כי הטייס אמנם דיווח על עצם בלתי מזוהה שחצה את נתיב המטוס. "נפתחה חקירה מקיפה, אך לא נמצאו הסברים למה שהטייס ראה".

גם הכתבה הבאה שלי תעסוק בקשר שבין עב"מים לבין טייסי חיל האוויר וכן בתגובות דובר צה"ל לאירועים מסויימים. הכותב הינו דובר העמותה הישראלית לחקר עב"מים וחיים חוץ ארציים.


הזמנה שקיבל דוד רונן המתייחסת להרצאתו ביום עיון מיוחד
שכותרתו: יום עיון אסטרונאוטיקה וחקר החלל

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: