מבזקים

כוהנים יוכלו להיכנס לבתי חולים ללא חשש טומאה

תוכן עניינים

פתחו שערים: לראשונה נמצא פתרון להסדרי טהרה מיוחדים שיאפשרו כניסת כוהנים לבית חולים, ללא חשש טומאת מת

נועם נהרי | ל' בסיוון תשפ"א | יום חמישי 10 ביוני 2021 | מערכת ישראל ניוז

במעמד מיוחד בראשות רבני העיר בני ברק הגאונים הרב יצחק אייזיק לנדא והרב שבח צבי רוזנבלט הכריז רב כללית הרב מנחם לפקיבקר על פתרונות טכניים וסידורי טהרה במרכז הרפואי העמק בעפולה.


צילום: יח"צ

בעיית הגישה של כוהנים לבתי חולים, מעסיקה את גדולי הפוסקים כבר שנים רבות. כחלק מאיסור 'טומאת כוהנים' חל איסור על הכוהנים להיכנס לבית שיש בו מת. מחלקות הפתולוגיה ואזורים נוספים במרכזים הרפואיים, הופכים את כל שטח בית החולים למקום בעייתי לכניסה עבור כוהנים.

כדי להתמודד עם האתגר ההלכתי, בבתי הרפואה של כללית מיושמים זה שנים פתרונות הלכתיים של הפרדה בין החללים שמבודדת את המחלקות בהן קיימת טומאה קבועה – כמו למשל מעבדות הפתולוגיה – משאר שטח המרכזים הרפואיים. לאחר תהליך התאמה ארוך ומורכב, כעת גם המרכז הרפואי העמק בעפולה מצטרף לרשימת המרכזים הרפואיים של כללית שעברו שדרוג תשתיות למניעת חשש של טומאת מת קבועה, כך שכהנים יכולים להיכנס ללא חשש לשטח המרכז הרפואי.

במפגש הלכתי מיוחד שהתקיים השבוע במרכז הרפואי העמק בעפולה, הכריז רב כללית הרב מנחם לפקיבקר על סיום שדרוג תשתיות במרכז הרפואי כך שיכללו הסדרי טהרה וחללים מיוחדים לטובת הכהנים, להפרדת טומאה קבועה. המפגש התקיים בהשתתפות רבני העיר בני ברק הגרי"א לנדא והגרש"צ רוזנבלט, הרב שמואל דוד רב העיר עפולה, הרב יוסף יצחק סגל רב המרכז הרפואי, ורבני קהילות ושכונות בעיר עפולה ובערים הסמוכות לה, שבאו לעמוד מקרוב על ההסדרים ההלכתיים והפתרונות המיושמים בשטח.

הרבנים התקבלו ע"י הנהלת המרכז הרפואי העמק בראשות המנכ"ל ד"ר זיו רוזנבוים שהודה לרבנים על מאמציהם ושיתף את הנוכחים בתהליך הארוך להתאמת שטח בית החולים לנוכחות כהנים. ד"ר רוזנבוים ציין בפני הרבנים, כי רק בכללית הרב ואנשי צוותו עוברים ומאשרים כל תכנית בניה על מנת לוודא שהיא עומדת בכללים ההלכתיים הגבוהים ביותר.

בפתח האירוע הציגו רבני התאחדות הכהנים את מפת המקומות המותרים לכהנים בשטח המרכז הרפואי העמק, מפה שתהיה זמינה לכל דורש בעמדת המודיעין. לאחר מכן סקר הרב לפקיבקר את החידושים המיוחדים בכל נושאי ההלכה ואת רמת ההקפדה המיוחדת בכל עניני הדת, שבת וכשרות בכל מוסדות כללית ברחבי הארץ.

רב המרכז הרפואי הרב סגל סקר בהרחבה את הרמה הגבוהה של שירותי הדת במרכז הרפואי העמק, אשר מספק שירות רפואי איכותי, זמין, חדשני ואנושי לכל מטופל, תוך שמירה קפדנית על כללית ההלכה.

לאחר הדיון ההלכתי יצאו הרבנים לסיור בשטח ובחנו ביסודיות את הסדרי טהרת הכהנים והפרדת הטומאה הקבועה. הרבנים עמדו מקרוב על הפתרונות הטכנולוגיים שהוטמעו בשיתוף עם רבני 'התאחדות הכהנים' שמאפשרים לבודד את הטומאה הקבועה משאר המבנים בשטח הגדול של בית החולים. רבני התאחדות הכהנים הרב יוחנן לומברד, הרב שמואל קרביץ והרב אליהו אלון – שמלווים את רבנות כללית בכל נושא תכנון המבנים – סקרו בהרחבה בפני רב העיר ורבני בני ברק את הסדרי טהרת הכהנים שבוצעו במרכז הרפואי וציינו לשבח מיוחד את שיתוף הפעולה שזכו מהנהלת 'העמק' ורבנות כללית.

בסיום הסיור והטקס הביעו רבני העיר בני ברק הגאונים הרב לנדא והרב רוזנבלט את התפעלותם מרמת ההקפדה, התכנון והירידה לפרטים במטרה לשמור על מקצועיות רפואית יחד עם פתרונות יצירתיים ומענה מדוייק לדרישות ההלכתיות.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: