מבזקים

חודש נפיץ לממשלה נפיצה

תוכן עניינים

צריך לומר בקול רם, "הקוסם הפוליטי הגדול" בנימין נתניהו הפסיד ובגדול למפלגה קטנה, שעומד בראשה נפתלי בנט. בנט הוא ראש ממשלת ישראל, שלפני שבועות מספר ציין, שעם עשרה מנדטים לא יוכל להשפיע. גם שר החוץ יאיר לפיד הצליח לעשות את "התרגיל הפוליטי הגדול ביותר", ולחבר את הפאזל הפוליטי הבלתי אפשרי, שהזמן יראה אם יעמוד במבחן המציאות

ד"ר אבי יעקובוביץ | ד' בתמוז תשפ"א | יום שני 14 ביני 2021 | מערכת ישראל ניוז

ביבי חייב לעשות זום אאוט ולפעול נכון בעזרת "הקהל השבוי של בוחרי הליכוד". אנשים רבים לא מכירים ולא מבינים כמה חזק הגרעין של בוחרי הליכוד. קשה להתעלם משני מיליון בוחרים, הם נאמנים ולוחמניים ובטח לא מוותרים. ביבי צריך לזכור, אם אנשים היו חושבים פחות על חילוקי דעות ביניהם ויותר על נקודות ההסכמה ביניהם, העולם הפוליטי שלו היה מתאפיין בהרבה יותר נדיבות והרבה פחות כעס.


לחיצת ידיים / צילום מסך ערוץ 12

החודש הקרוב, ולא מאה ימי חסד, הם יהיו נקודת המבחן וההישרדות של ממשלת השינוי. הרבה מאוד "מוקשים קטלניים" עומדים לרגליהם של ממשלת השינוי: המצב השברירי בעזה, שעלול להתפוצץ. הטיפול בערביי ישראל ובגיס החמישי שהרים ראש, למול התמיכה על תנאי של חברי כנסת ערבים. מצעד הדגלים שעלול להוות סיבה להתלקחות מיידית, המצב הכלכלי בלבנון ואחיזת החנק של נסראללה והחיזבאללה, שעלולים לנצל את "החולשה הפוליטית שנוצרה", ואנו עלולים להישאב לתוך הוואקום הזה. מצבה הכלכלי של ישראל לאחר הקורונה, ללא תקציב. ממשלת השינוי מבטיחה שינוי, אבל גם מיסים כבדים בלית ברירה, כפי שאומר גורם בכיר המקורב לשר האוצר.

הכל יחד הופך את ממשלת השינוי לנפיצה ויכולתה לשרוד לנפיץ ביותר, וזאת למול האתגרים הקשים העומדים מולה.

לסיום: צריך לזכור אכזבה נוצרת, מהפער שבין היכולת לציפיות. אז, מומלץ לאמץ: אין ציפיות, אין אכזבות, כי בפוליטיקה בישראל, הבלתי צפוי הופך גם הוא לצפוי.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: