מבזקים

עליזה מדינה נבחרה ברוב קולות ליו"ר הסתדרות המורים סניף נתניה והשרון הצפוני

תוכן עניינים

הבוחרים אמרו לה כן: בבחירות שנערכו החודש בהסתדרות המורים בנתניה, התמודדה עליזה מדינה חברת סיעת אמ"י בראשות המזכ"לית יפה בן דוד ליו"ר הסתדרות המורים בסניף נתניה ושרון הצפוני, אחרי ששימשה בתפקיד במשך 4 השנים האחרונות: "אני מודה על האמון שקיבלתי וגאה לייצג את עובדי ההוראה והגמלאים. אמשיך לפעול מסביב לשעון וללא לאות למען רווחתם תוך מתן מענה הולם לכל פנייה. אמשיך לספק כתובת ולדאוג שהסניף יהיה בית חם לכולם"

רות קרייתי | י"ד בתמוז תשפ"א | יום חמישי 24 ביוני 2021 | מערכת ישראל ניוז

עליזה מדינה מכהנת בארבע השנים האחרונות כיו"ר סניף נתניה והשרון הצפוני של הסתדרות המורים מטעם סיעת אמ״י בראשות יפה בן דויד, זכתה ב-67% מקולות הבוחרים בבחירות שנערכו ב-1.6. היא דמות מוכרת ומוערכת מאוד, פעילה במערכת החינוך מזה 35 שנים, מדריכה פדגוגית בתחום המתמטיקה במכללת תלפיות וחברה במועצת הנשים בנתניה.


עליזה מדינה

"כשסיימתי את לימודיי התיכוניים רציתי להיות עובדת סוציאלית" מספרת עליזה בפגישתנו, "עברתי בהצלחה את המבחנים באוניברסיטת חיפה, אך קיבלתי מכתב שאני צעירה מבחינת הגיל והמליצו לי לחזור בעוד מספר שנים. התחלתי לעבוד מספר חודשים כממלאת מקום בבית ספר והתאהבתי בתלמידים ונשבתי בקסם של בית הספר על כל מרכיביו".

עליזה מדינה גדלה במשפחה של בעלי תפקידים מובילים במערכת החינוך ומנהלי בתי ספר, וראתה בכך דבר טבעי מאוד להיות מורה למתימטיקה בתחום שהיה אהוב עליה ביותר. "לימדתי מתימטיקה בחטיבה בתיכון רופין בעמק חפר. התחלתי דרכי במורה ומחנכת ובהמשך הפכתי להיות רכזת שכבה, רכזת מקצוע ומדריכה ארצית למתימטיקה בחינוך המיוחד. שימשתי כסגנית מנהלת בחטיבת אלדד בנתניה וכמנהלת בית ספר יסודי יגאל אלון בנתניה".

במקביל לעבודתה בחינוך הפורמלי שימשה עליזה מדינה בתפקידים רבים בחינוך הבלתי פורמלי, כמרצה בתחום הוראת מתמטיקה, מנהלת פרויקט אתגר לשינוי C.T.C בתפקידה היה להעצים תלמידים למצוינות אישית ולימודית שלמדו בה כ- 3.000 תלמידים. כמו כן שימשה כמדריכה למתמטיקה ברשת קידום, יועצת בחברת MATIFIC בישראל ומלווה בתי ספר. מזה מספר שנים עליזה מדינה משמשת כמדריכה פדגוגית בתחום המתמטיקה במכללת תלפיות ומזה מספר שנים היא חברה במועצת נשים נתניה. היא בעלת תואר ראשון ושני בהוראת מתמטיקה, בוגרת קורס אקדמי להכשרת מנהלים לבתי ספר, בוגרת תוכנית ניהול מתקדם לנשים בכירות, עם התמחות בגישור. "כל הקשת הרחבה של התפקידים השונים שמילאתי בגילאים שונים ובמגזרים שונים, מאפשר לי לתת מענים רחבים לעובדי ההוראה שפונים אלי ודרכם אני מממשת את הצורך שלי לעשות למען האחר".

אז עובדת סוציאלית לא יצא ממנה, אך אשת חינוך גדולה היא כן. "אשת חינוך עם הרבה עזרה ותמיכה לעובדי ההוראה. זכיתי דרך התפקידים השונים שמילאתי ללוות את פרחי ההוראה בתחילת דרכם, ולסייע לפורשים ממנה בסוף דרכם".

בבחירות להסתדרות המורים רשמה סיעת אמ"י בראשות יפה בן דויד הישג חסר תקדים עם 54% מקולות עובדי ההוראה והגמלאים. עליזה: "בבחירות האחרונות סיעת אמ"י בסניף שלנו זכתה ב- 21 מנדטים מתוך 31 מנדטים בסך הכל שזאת עלייה של 68% אחוז מהבוחרים בסניף. כל זאת תוצר של שני דברים מרכזיים. האחד: המזכ"לית יפה בן דוד שהיא מנהיגה בכל רמ"ח אבריה ומשמשת דוגמא ומופת, לכל יושבי הראש בסיעת אמ"י על היותה עוגן ולביאה שנלחמת על זכויות עובדי ההוראה 24/7. מרגע בחירתה לתפקיד לפני 4 שנים, היא חורשת את הארץ לאורכה ולרוחבה. קשובה לכל פנייה של עובדי הוראה, ומשמשת לנו ראשי הסניפים, דוגמא והשראה ואני זכיתי שתבחר בי להיות הנציגה שלה בסניף נתניה והשרון הצפוני.

הסיבה השנייה היא מדיניות הדלת הפתוחה, העשייה למען כל עובדי ההוראה והגמלאים, קמפיין בחירות שכלל סיורים רבים בשטח והמשך ישיר של הקדנציה שלי. בהתאם למדיניות שמתווה המזכ"לית כלל יושבי הראש של סיעת אמ"י, מרבים לבקר במוסדות השונים, לענות על שאלות ולשמור על קשר רציף עם הצוותים החינוכיים בבתי הספר".

סוס מנצח לא מחליפים?
"הבחירה הרחבה ביפה בן דויד 54% אחוז, הוא הישג משמעותי וחסר תקדים שמביע את האמון והערכה הרבה לה היא זוכה מעובדי ההוראה והגימלאים מכל רחבי הארץ. לפנינו אתגרים רבים שביניהם הסכם השכר. היום ברור לכולם שאין אישה מתאימה למשימה הזאת מיפה בן דויד".


ברכות לזוכה "הבית התמלא בברכות ופרחים"

איזה פעילויות תרבות נערכו בסניף בשנים האחרונות?
"ניתנו בסניף פעילויות תרבות רבות, תוך התחשבות בשונות הקיימת בין עובדי ההוראה. אחת הדרכים להרחבת סל התרבות, היא שיתופי פעולה עם סניפים נוספים, לדוגמא: למופעי אומנים בנתניה ובשרון הצפוני הופיעו אומנים מהשורה הראשונה כגון: יובל דיין, עידן עמדי, חנן בן ארי, רותם אבוהב, ישראל קטורזה, נדב אבוקסיס, דקלה, שירי מימון. הצגות כגון המקווה של תיאטרון נתניה, מחזמר שבתות וחגים, שלמה המלך ושמאי הסנדלר. שבתות חברה ועיון נערכים פעמים בשנה בבתי מלון שונים בארץ, בנוסף לנופש השנתי. פעילויות שונות ומגוונות לחדרי מורים מטעם הסניף והשתתפות בכנסים רבים של עמותת המורים. מופעים רבים דרך מועדון אשמורת שעבר מיתוג על ידי המנכ"ל ארי שטיינברג ומונה מעל 170 אלף חברים. המועדון מעניק הטבות לחברי הסתדרות המורים, הנחות, נופשונים ומופעים".

מה לימדה אתכם שנת הקורונה המאתגרת?
"אנשי החינוך ראויים לתנאים הטובים ביותר שהרי ההשקעה בהם היא השקעה במדינת ישראל כולה. ראינו זאת היטב במהלך משבר הקורונה ובמבצע שומר חומות. אנשי החינוך הם החוסן של המדינה. עבורי זאת זכות גדולה לייצג אותם ולעבוד עבורם. אני גאה בהם, בעמלם הרב, במקצועיות ובנכונות שלהם בשנת קורונה המתישה המטלטלת והמורכבת בהובלה וההתגייסות לשנות את דרכי ההתקשרות, דרכי ההוראה ולתת את המיטבלמען התלמידים שלהם. אני גם גאה במנהלים, בסגנים, במפקחים ואנשי החינוך על עיצוב הנוף המקומי בחינוך בעת שעת משבר, במקצועיות שמעוררת השראה. אני חושבת שאחד ההישגים הגדולים ביותר של המזכ"לית יפה בן דויד שהיא מנעה את הוצאת עובדי ההוראה לחל"ת בזמן הקורונה, כשמרבית המשק הוצא לחל"ת, או פיטורין אך אף איש חינוך לא נפגע. יפה גם הצליחה לשמור על גובה השכר של כל עובדי ההוראה".

הכיצד?
"ערך שעת למידה מרחוק שווה כמו ערך לשעת למידה מקרוב. יתרה מכך, המזכ"לית נאבקה שבבתי ספר שבהם הוסיפו שעות הוראה עקב החלוקה לקפסולות, והראשונים שהוצע להם שעות אלה, יהיו עובדי הוראה שמשרתם אינה מלאה".    

עכשיו אחרי הבחירות, באלו נושאים את מטפלת בתקופה זו?
"בכל תקופה בשנה יש דגש על נושא מסוים. כעת אני עסוקה במכרזי ניהול ופיקוח בנושאי הפרישות, פרישה מוקדמת ופרישה מרצון. הארכת ניסיון לקביעות של עובד הוראה חדש. צמצום וסגירת מגמות, שאלות לקראת שנת שבתון, טיפול בבקשות להקצאות פרופסיונאליות, שינויים ארגוניים בבתי ספר, שאלות של נשים בהריון ולידה, חופשת מחלה, ועדות חריגים, השתתפות ופרסי הערכה והוקרה לעובדי ההוראה בחטיבה צעירה, חטיבה יסודית ותיכונית, מסיבות סיום ופרידה ממערכת החינוך. אני אציין כי כל זה נעשה בשיתוף פעולה עם חברי הסיעות השונות ועורך הדין סמיח חרדאן. החבר פונה תחילה לסניף ואם אני מוצאת לנכון אני מפנה לפי צורך למחלקות השונות שבמרכז המורים כגון: האגף לאיגוד מקצועי, אגף פיתוח מקצועי, מחלקת ארגון, רישום ועוד. אני מייצגת באופן מקצועי את עובדי ההוראה בפני גורמים רלוונטיים ומלווה אותם עד למתן מענה הולם לצרכיהם וזמינה להם בכל ימות השבוע".

מה דעתך על שרת החינוך החדשה יפעת שאשא ביטון?
"השרה יפעת עסקה רבות בעשייה חינוכית. אני בטוחה שנוכל לשתף פעולה בהצלחה למען עובדי ההוראה ותלמידי ישראל".

בבחירות דיברתם על הסכם שכר חדש, מה המטרות שלכם?
"המטרות שלנו הן שכר גבוה יותר, אוטונומיה וגמישות ניהולית למנהלים וצוותי הוראה. כיתות קטנות, מכסות פרישה, ובאמת הרשימה עוד ארוכה, אך בראש ובראשונה – שכר. לא ניתן לקדם את מעמד אנשי החינוך ללא שכר הולם".

מה יש לך לומר לסיום?
"רק מילה אחת – תודה. תודה על התמיכה, על האהדה, על החיבוק החם ועל האמון של אלפי חברי הסתדרות המורים במגזר היהודי והלא יהודי, לאורך כל מסע הבחירות ובכלל. תודה לכל החברים, לכל הפעילים ולכל המתנדבים הרבים שסייעו והיו שם למעני לכל פניה ובקשה. תודה למזכ"לית שלנו יפה בן דויד על השותפות האמיתי לאורך כל הדרך. תודה למשפחתי האהובה שתמיד נמצאת שם לצידי ובמיוחד לבעלי היקר יואב שתמיד תומך בעשייה שלי ונמצא שם למעני. תודה על הזכות להמשיך לייצג את עובדי ההוראה ולעבוד עבורם". 


"רק מילה אחת – תודה"

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: