מבזקים

איזו מדינה – 2021

תוכן עניינים

שני מחנות יצרו בישראל, מחנה השפויים ומחנה הבלתי שפויים וכל זה בתוך מציאות פוליטית לא שפויה. שני מחנות שהאחד טוען דמוקרטיה, והשני מדבר על דיקטטורה. בסוף, יש לנו מדינה שסועה וקרועה בתוך עצמה. מדינה בכאב מתמיד

ד"ר אבי יעקובוביץ | ט"ו בתמוז תשפ"א | יום שישי 25 ביוני 2021 | מערכת ישראל ניוז

יכול להיות שאחרי 73 הפכנו לאומה פוסט טראומטית, שלא מטפלת בצורה יסודית בפצעיה. שכחנו מהם אידיאליים, לויאליות, אחווה והכי חשוב כבוד ואנושיות.

כבן לניצול שואה, אמר לי השבוע גורם בכיר במערך יד ושם, שאיבד את משפחתו בשואה, הוא מציין בשיחה עימי בחדות מכאיבה: "באנו מהשואה, אבל אם תתרחש שואה חברתית בישראל, הלכה לנו המדינה. חייבים לטפל במיידית בתהום החברתית שנוצרה כי זו הסכנה המיידית והקיומית, חוץ מהאיום האיראני לצערי", מציין ניצול השואה, "גם ביהודה ושומרון הצליחו ליצור קיטוב בין מדינת יהודה לבין מדינת ישראל ותל אביב. חייבים לאחד את השורות ואת התהומות שנוצרו, שעלולות להביא לא עלינו למהומות. כפי שתושבי הדרום היו עד מבצע שומרי החומות השכפ"ץ של המדינה בדרום, כך גם תושבי השומרון ממזרח. צריך להפסיק לעשות דה לגיטימציה לציבורים בישראל שהם חלק מהעם, לא לפסול אותם, כאילו הם לא חלק מאיתנו. הדבר פסול ובזוי".

‌בעיה נוספת, שעלולה להיווצר בגלל ההזנחה בצפון, היא הבעיה בטיפול בדרוזים, והטיפול בבדווים בדרום. כך אנו עלולים ליצור מדינה שגבולותיה בין גדרה לחדרה. הכל בגלל הזנחה מתמשכת. כנראה, שמדינת ישראל מצטיינת בהוצאה להורג של גיבוריה, וגם מתפשרת על נכסיה.

צריך לעשות רביזיה מהירה וש.ס.ע. מסוג אחר שהוא: ש-ינוי, ס-דרי, ע-דיפויות. לעבור מהאש מ: א-נרגיות שליליות, למוח למ-חשבות ח-יוביות וקונסטרוקטיביות שיובילו את המדינה למקום בטוח, שקט ורגוע הרבה יותר.

לסיום, אנו לא צריכים קסם בכדי לשנות את המציאות ואת העולם סביבנו, אנו כבר נושאים בתוכנו את כל הכוח שאנו צריכים

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: