מבזקים

בואו נתעורר ונזכור את ההבדלים

תוכן עניינים

מן האדם יש לבורא עולם שלל ציפיות. אם אינו עומד בהן, הוא יורד למקומות נמוכים מאוד. "חביב אדם שנברא בצלם". הצלם האלוקי זה ניתן לנו על תנאי. אנו חייב לתחזק אותו, אנו חייבים לשמור עליו מכל משמר. במידה ויבחר בחלקו הבהמי כחלק דומיננטי ומנצח בחייו, יפסיד האדם את צלמו האלוקי

ד"ר אבי יעקובוביץ | כ"א בתמוז תשפ"א | יום חמישי 1 ביולי 2021 | מערכת ישראל ניוז

שישה דברים נאמרו בבני האדם, שלושה כמלאכי השרת, שלושה כבהמה. יש בהם דעת כמלאכי השרת, "מהלכין בקומה זקופה כמלאכי השרת, ומדברים בלשון הקודש כמלאכי השרת. אוכלים ושותים כבהמה, פרים ורבים כבהמה, ומוציאים רעי כבהמה".


מותר האדם מן הבהמה

אין לזלזל כלל בשום איבר ותחום בגוף האדם. כולם לצורך נבראו. בחוכמה גדולה ועצומה נבראנו, וזאת בכדי לשמש אותנו לחיים תקינים ומאושרים. לכן, צריך תמיד לזכור שהשכל והדעת חייבים להיות המנהיגים המובילים את הרגש, את תאוות האכילה ושאר התאוות והצרכים השונים. אוי לו לאדם אשר רגשותיו ותאוותיו מכתיבים את אורחות חייו ללא ביקורת ובקרה מושכלת.

לאחרונה אנו עדים לפסטיבל התבהמות, המהול בנכות תרבותית ובאטימות רגשית עזה. שרים לשעבר הקוראים למרד, מדברים על שיסוי, הפחדה, פילוג שהם עצמם היו שותפים לו לא מזמן. אותם האנשים שזועקים בשער, היו שותפים למחדלים גדולים והיום באים בשם המגלומניה להיות בראש ההנהגה. חובה עליהם לזכור, כי אנשים שלא מכבדים אנשים אחרים, הם אנשים שלא מכבדים את עצמם. אנשים בעלי כוח אמיתי לא מנסים להרשים או לשכנע הם רק מזמינים, מציעים ומקשיבים או שותקים.

הדבר מזכיר את אותו ישראלי המגיע לגן חיות מפורסם שכולל 5000 בעלי חיים מ- 1000 מינים שונים, הוא עובר בפליאה והשתאות מתא לתא ומכלוב לכלוב, ותהה בנפשו" "מה רבו מעשיך אלוקים". בקצה המסלול שלו, ניצב למול עיניו כלוב ענק ואימתני. שער הכלוב פתוח לרווחה, כמזמין את האיש להיכנס אליו. בפתח השער ניצב שלט גדול המודיע: "הינך נכנס להביט ולחזות בחיה המסוכנת ביותר בעולם".  

בצעדים מהוססים נכנס האיש פנימה וראה איזה פלא: מראה גדולה הייתה ממוקמת בתוככי הכלוב, בה הביט הישראלי בעצמו. הרמז הובן במיידית, האדם עלול  להפוך לחיה המסוכנת בתבל. אצל בעלי החיים הולכי על ארבע, הראש, הלב, מערכת העיכול והרבייה, נמצאים באותו מישור. הכול פועל באינסטינקטיביות, ללא כל בקרה שכלית. בכך: "מותר האדם מן הבהמה".

ישנו באדם חלק שכלי ורוחני, בה במידה בנוי הוא גם מחלק בהמי חומרי. אם ישכיל, ישליט את החלק המלאכי, הרוחני והאנושי על חלקו הבהמי. מצב עניינים זה יעלה אותו למדרגה הגבוהה מן המלאך, שכן למלאך אין את ההתמודדות הדואלית עם יצריו ותאוותיו. אדם הגובר על יצריו, זוכה לעלות למדרגה הגבוהה מן המלאך, עקב בחירתו החיובית בערכי וברוחני שבקרבו.

לעומתו – האדם הנכנע לבהמי והיצרי שבו, אינו בהמה אלא גרוע ממנה, שכן לבורא העולם אין שום ציפיות מהפרה.

חלאות האדם של דעא"ש (לא חיות, בכדי לא להעליבם) השורפים אנשים בתוך כלובים, איבדו מזמן את צלמם. הרוצחים הנאצים ועוזריהם באירופה הארורה אשר כילו שליש מעמנו, איבדו את צלמם האלוקי. לכן, נשמור אנו בקפדנות ואדיקות יתירה, על המתנה שקיבלנו, על צלמנו האלוקי, הוא אוצרנו בחיים.

אל לנו להזכיר שואה שנייה כי בעקבות השואה קמה המדינה, אבל אם תתרחש שואה נוספת, אז הלכה המדינה.

אין שפויים או לא שפויים, אין שמאל או ימין, דתיים או חלוניים, יהודי או ערבי, פאשיסטי, רפובליקני או דמוקרטי. רק דבר אחד המדינה מעל הכול, גם מעל אינטרסים וקומבינות, כי המנצחים האמיתיים הם לא אנשים שלעולם לא נכשלים, אלא שלעולם לא נכנעים.

חומר למחשבה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: